DBA Reklame på TV2
Fra : Holm

Dato : 13-03-05 21:30

Hej NG

Jeg har lige set en reklame på TV2 for "den Blå Avis"...jeg blev sådan set
noget harm for i reklamen ser man en glad kvinde komme hjem og hilse på sin
hvalp ( ser ihvertfald ikke så gammel ud )...i baggrunden ser man så en
halvspist sofa og andre uheldige "ting"..og op på skærmen dukker der så en
masse forslag op om hvad Den Blå Avis kan hjælpe med og det sidste der
dukker op er en annonce for .....Hunde sælges !!!!

Ja , altså jeg ved det godt , vi lever jo i en verden der køber og smider
væk i ét nu , men det er tydeligt at folkene bag reklamen overhovedet ikke
tænker på hvad det signalerer til verden..."Du ka´jo bare komme af med vovse
hvis den ikke lige er som du forventer ..."

Meget meget trist , taget i betragtning af at der ellers er så meget fokus
på at alle de hunde vi mennesker altid kasserer.....( Øv og atter
øv.....

Med mange tanker Holm

Fra : Anette

Dato : 14-03-05 01:36

Holm wrote:
> Meget meget trist , taget i betragtning af at der ellers er så meget
> fokus på at alle de hunde vi mennesker altid kasserer.....( Øv og
> atter øv.....

Hej Holm
Tænkte samme tanke første gang jeg så den reklame. ØV
Men har valgt at se positivt på det: At det trods alt er den sidste af 4
løsninger.

Og egentlig - med hånden på hjertet - har vi ikke alle prøvet at stå med et
eller andet problem med en hvalp hvor tanken har strejfet et kort sekund:
Måske er der andre der er bedre for denne hvalp end jeg?

Jeg havde en cockerhvalp der åd alting, når han var alene - bare 5 min. Jeg
var ved at fortvivle, prøvede alt, træning, adfærdseksperter you name it -
afmagtsfølelsen var overvældende. Jeg følte mig som en fiasko, vel vidende
at det var mig og ikke hunden der var noget galt med. Det rettede sig hen ad
vejen og vi fik 14 dejlige år sammen.

Lige nu har jeg en PONtøs på knap 10 måneder, der ind imellem giver mig grå
hår. Jeg har haft hund "altid", synes jeg har en ide om hvad det går ud på -
men når hun for 117. gang får en "hjerneblødning", hopper op ad alle, bider
hårdt og flejner fuldstændig ud eller når hun for 117. gang graver have og
finder et blomsterløg, som hun æder med stor fornøjelse, for derefter at
blive møgsyg, kaster op og være helt elendig - ja, så føler jeg mig også dum
og fiaskoagtig - og overvejer om andre ikke kunne have givet hende et bedre
hjem end jeg forsøger at give hende.
Forstå mig ret, jeg elsker min hund, vil gøre alt for hende - men af og til
tvivler jeg på om det er nok, om andre ikke ville kunne gøre det bedre for
hende.

/ Anette
www.faarborg.dk/philana

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 07:07

Anette wrote:
> Og egentlig - med hånden på hjertet - har vi ikke alle prøvet at stå
> med et eller andet problem med en hvalp hvor tanken har strejfet et
> kort sekund: Måske er der andre der er bedre for denne hvalp end jeg?

Eller hvem har ikke ind imellem tænkt over hvordan køteren ville smage
efter et par timer i ovnen, serveret på et fad med et æble i munden
Der er altså ikke nogen som vores kære hunde der kan drive en til vanvid.
Jeg har da feks lige spottet et rimeligt nygravet hul ude i forhaven, og om det
er Tyson eller Angel der er mester for det ved jeg ikke, og det er for sent at skælde ud.
Det kan gører en så ærgelig når de ødelægger ens ting eller bare ikke vil forstå
den kommando som man nu har forklaret så pædagoisk for dem

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 14-03-05 07:36

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forstå
> den kommando som man nu har forklaret så pædagoisk for dem

GGGGGGGGG, sådan har jeg ALDRIG tænkt!, kun på hvor hårdt et los i røven de
skal have for at ramme månen..(-: GGGGG!

nej, men jeg bryder mig heller ikke om reklamen, synes også at den

mvh. marie

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 08:20

> GGGGGGGGG, sådan har jeg ALDRIG tænkt!, kun på hvor hårdt et los i
> røven de skal have for at ramme månen..(-: GGGGG!

Og det er netop det gode ved hunde, man kan true dem med alverdens pinsler,
så længe man siger det kærligt står de trofast og logrer

> nej, men jeg bryder mig heller ikke om reklamen, synes også at den
>
> mvh. marie

Gør som jeg og lad helt værer med at se reklamer

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 10:43

> [...]
forstå
> den kommando som man nu har forklaret så pædagoisk for dem

Sjovt nok, så havde jeg nogenlunde den samme tanke. Utroligt så mange
muligheder man kan komme i tanker om, når sådan et kræ lige har spist
hjørnet af ens helt nye gulvtæppe....
Når man så er kommet langt nok i planlægningen, og har gjort detonatorerne
klar, så kommer man i tanker om, hvorfor man egentligt købte det billigste,
som man nu kunne finde i butikken. Men den satans køter, kunne da godt
tænke lidt på, hvor lang tid det tog, at lægge det på.

M.V.H.....Benny..

Fra : Winther

Dato : 14-03-05 08:10

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej NG
>
> Jeg har lige set en reklame på TV2 for "den Blå Avis"...jeg blev sådan set
> noget harm for i reklamen

Jeg synes nu den er meget sjov. Find nu humoren frem.

Vh. Winther

Fra : Clas Lau

Dato : 16-03-05 23:24

> Jeg synes nu den er meget sjov. Find nu humoren frem.

Hørt!

Hvad nu hvis reklamen faktisk bare ville beskrive at man har adskillige
muligheder når man bruge DBA...

Jeg synes at den er rigtig sjov - og selv om der opremses fire muligheder,
er pigen da fattet, og ligner ikke en som har tænkt sig at stege den arme
Golden Retriever over sagte ild...

-Clas-

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-03-05 20:03

Ved en anden lejlighed har jeg ringet til DBA's chefredaktør og
brokket mig over at de havde anbefalet at man kun købte hunde med DKK
stambog, og på den måde nærmest gør andres annoncer værdiløse.

jeg fik en meget fornuftig snak med manden, og i næste udgave var der
en uforbeholden undskyldning.

Prøv, det kunne hjælpe

hilsen Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-05 15:25

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> Ved en anden lejlighed har jeg ringet til DBA's chefredaktør og
> brokket mig over at de havde anbefalet at man kun købte hunde med DKK
> stambog, og på den måde nærmest gør andres annoncer værdiløse.

DKK har et eller andet for for samarbejde med DBA ... derfor omtalen

/thomas

Fra : Simon

Dato : 30-04-05 15:56

> DKK har et eller andet for for samarbejde med DBA ... derfor omtalen

Det samarbejde, der foregår mellem DBA og DKK er udelukkende omkring
racebeskrivelserne... DBA har på deres hjemmeside en søgefunktion, hvor man
kan læse en beskrivelse af forskellige hunderacer. Disse beskrivelser er
forfattet af specialklubberne under DKK - derfor "samarbejdet".

-Trine