Adfærd ved sommerfuglcichlide
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-03-05 12:09

Hejsa

Jeg har et 250 liter akvarium med en del vildform gubbi'er fra Caracas.
Desuden er der 10 sort neon, og 3 xenocare og 1 plecostromus. Jeg har så
lige fornyligt tilføjet et ungt sommerfuglecichlide par (3 dage siden).
Hunnen trives fint, svømmer rundt og spiser. Hannen holder sig næsten
konstant på samme sted, og spiser ikke (ikke jeg ser ihvertfald). Han er
flot og ser ikke på nogen måde syg ud. Han svømmer også fint, når han en
enkelt gang imellem bevæger sig lidt rundt i akvariet. Stedet hvor han
opholder sig er hvor det "rensede" vand kommer ind i akvariet, fra pumpen.
Skal jeg give ham lidt mere tid, er det normal adfærd i et nyt akvarie,
eller kunne det tyde på at noget var efter ham?

Mvh. Brian

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk

....men en ting er sikkert han gik aldrig baglæns som alle de andre skvat.
(Allan Olsen - Taberens søn)