Variabel fra form
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 10:25

Jeg har lavet lavet en form hvor en bruger
kan indstaste noget - eksempelvis navn.
Hvordan kan jeg gemme det i en variabel som
jeg kan bruge i PHP ?

Jeg søger sikkert på det forkerte for jeg
kan ikke finde noget om det på nettet.

Og det bliver vel brugt tusindevis af steder hver dag.

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 11:18

http://www.php.net/manual/en/language.variables.external.php

Fra : Brian Emilius

Dato : 13-03-05 15:50

Allan Møller skrev:
> [...]
>
> Jeg søger sikkert på det forkerte for jeg
> kan ikke finde noget om det på nettet.
>
> Og det bliver vel brugt tusindevis af steder hver dag.

Hvis du bruger method="GET" i din form kan du hente variablen således:
<?php
$variabel = $_GET['variabel'];
?>

Hvis du bruger method="POST" i din form kan du hente variablen således:
<?php
$variabel = $_POST['variabel'];
?>

Eller du kan blot bruge (denne virker i begge tilfælde):
<?php
$variabel = $_REQUEST['variabel'];
?>

Så har du lavet din variabel om til en streng, der kan bruges i PHP

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Christian Hjort

Dato : 13-03-05 20:53

Allan Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Jeg har lavet lavet en form hvor en bruger
> kan indstaste noget - eksempelvis navn.
> Hvordan kan jeg gemme det i en variabel som
> jeg kan bruge i PHP ?

http://stormdk.users.whitehat.dk/fun/index.php?p=art/laes.php&id=
7

på én linie