Billeder - gør jeg det rigtigt?
Fra : Linnea

Dato : 13-03-05 10:27

Jeg laver nogle små lektioner til PSP - prøv f.eks. at se her:
http://home13.inet.tele.dk/linnea/tutter/super_blade_pro/super_blade_pro.htm

Jeg laver som udgangspunkt det hele i et Worddokument. Skal der skærmdumps
og billeder ind i dette dokument, så er de sat ind med ctrl+c og ctrl+v.

Når dokumentet er færdigt, kopierer jeg så det hele ind på min FP2002-side -
således kommer også billederne ind på den måde.

Når jeg i andre sammenhænge skal have billeder ind på mit web, plejer jeg
først at importere dem, for så at indsætte dem manuelt på den ønskede side.

Nu er jeg i tvivl om, om metoden med kopi fra Word er "god nok".
Tilsyneladende bliver alt fint vist, når jeg uploader, men kan der være
andre ting at tage højde for? Fylder billeder f.eks. mere eller mindre på
mit web afhængigt af metode? Jeg har kun 10 MB, så jeg er jo interesseret i
at begrænse kb bl.a. af denne grund.

Hvad siger I?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Birgitte

Dato : 13-03-05 17:01

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit web afhængigt af metode? Jeg har kun 10 MB, så jeg er jo interesseret

Her Annette, du får en masse ekstra koder med på den måde hvorfor ikke bar
lave det direkte i frontpage så får du ikke så mange overflødige koder med.
MVH
Birgitte
www.ninaweb.dk/havedam

Fra : Linnea

Dato : 16-03-05 06:03

> Her Annette, du får en masse ekstra koder med på den måde hvorfor ikke bar
> lave det direkte i frontpage så får du ikke så mange overflødige koder
> [...]

Det er fordi jeg i andre sammenhænge godt kan lide at have mine tekster
liggende i Word. De ekstra koder er ikke noget, som bekymrer mig.
Blot vil jeg gerne finde ud af, om min håndtering af de indsatte skærmdumps
kan give bagslag, når det kopieres ind i FP på den beskrevne måde.

Mvh
Anette

Fra : Birgitte

Dato : 16-03-05 08:26

> [...]

> Blot vil jeg gerne finde ud af, om min håndtering af de indsatte
> skærmdumps kan give bagslag, når det kopieres ind i FP på den beskrevne

Hej Annette
hvis det er plads der bekymre dig så er den sikreste måde at kontroler
billedestørrelsen, at redigere billedet i PSP og importer det. i frontpage.
jeg kan i øvrigt fortælle dig at hvis du laver din forside i ren tekst i
frontpage , så fylder htm filen kun 3 kb, hvis den er lavet i word med alt
det smuds der kommer med så fylder den altså 10 kb. Så hvis du er bekymret
for plads bør det smuds der kommer med fra word bekymre dig.
MVH
Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam