Samsung SM 900SL+. Er den så ringe??
Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-05-01 21:04

Jeg har hørt noget om, at subj. ikke skulle være så lækker en sag...

Men nu er jeg kommet af med min 17" skærm, og jeg skal nu ha' en 19"
og havde sat snuden op efter en SM 900NF, men så var det jeg fandt min
tommestok frem, og begyndte at måle lidt. Sådan en skærm er altså ret
dyb!

Så var det, at jeg kiggede på 900SL+ og fandt ud af, at den rent
faktisk måler mindre i dybden end den gamle 17", og at den kan
håndtere 1600x1200 i 87 Hz, hvilket meget få 19" i denne prisklasse
kan.

Men tilbage til spørgsmålet: Er det korrekt, at denne skærm ikke er så
fremragende? Hvad er det, jeg skal kigge efter, hvis jeg alligevel
vælger den?

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 25-05-01 21:11

> [...]
> faktisk måler mindre i dybden end den gamle 17", og at den kan
> håndtere 1600x1200 i 87 Hz, hvilket meget få 19" i denne prisklasse

Jeg har set to 900SL+'ere... Den ene står billedet noget nær perfekt (på nær
et lille "drop" i toppen - næsten ubemærkeligt). Den anden var lidt skæv i
siderne, og havde et kraftigt drop i toppen. Derudover var farverne lidt
underlige i siderne. - Men prøv da at bestille en, du kan altid få den
ombyttet (hmm, læs min tidligere post "Sony G400 og service..." :))) )!

- Kristian

Fra : JANNIK MARIAGER

Dato : 26-05-01 10:28

Mit råd er VÆLG DEN IKKE. Jeg har så sent som igår været inde med min 900sl+
nummer 2 og fået pengenetilbage. Hele sendingen af SL+ har en geometrisk
fejl som gør at billedet buer i toppen og i bunden og på min skærm nr. 2
også i siden. Jeg købte igår istedet 900NF og den har et meget skarpere
billede og så fik jeg den til 3979,- så snup den.

Jannik

Hans Pedersen <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b0etgt8jlu12m67qpeajn29cvgpb0vu5s4@4ax.com...

Fra : DaWizeGuy

Dato : 26-05-01 16:11

"JANNIK MARIAGER" <jannikm@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> også i siden. Jeg købte igår istedet 900NF og den har et meget skarpere
> billede og så fik jeg den til 3979,- så snup den.

Jeg kan kun tilslutte mig Kristians råd - køb en 900NF i stedet! Den har i
øvrigt også fladt billedrør.

----
Mvh. Anders

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 26-05-01 16:15

> Jeg kan kun tilslutte mig Kristians råd - køb en 900NF i stedet! Den har i
> øvrigt også fladt billedrør.

Bortset fra at det ikke var mit råd, såh... :)

Vær opmærksom på, at 900NF kun kan køre 76 Hz i 1600x1200!

- Kristian

Fra : Hans Pedersen

Dato : 26-05-01 17:10

Samsungs hjemmeside siger: Max upplösning: 1600x1200@87Hz

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 26-05-01 17:20

> Samsungs hjemmeside siger: Max upplösning: 1600x1200@87Hz

Uh, det gør der vist også... Så har edbpriser.dk bare taget fejl... :)

Mvh

Kristian

Fra : DaWizeGuy

Dato : 26-05-01 18:02

"Kristian Thomsen" <thomsen@eatfish.dk> wrote in message

> Bortset fra at det ikke var mit råd, såh... :)

Øh, nej det var vist Janniks

> Vær opmærksom på, at 900NF kun kan køre 76 Hz i 1600x1200!

Nej, det er ikke rigtigt. Jeg har selv en 900NF og jeg kører 1600x1200 i
85Hz som standardopløsning med et ATI Radeon grafikkort.

---
Mvh. Anders

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 26-05-01 18:51

> Nej, det er ikke rigtigt. Jeg har selv en 900NF og jeg kører 1600x1200 i
> 85Hz som standardopløsning med et ATI Radeon grafikkort.

Se mit tidligere indlæg.. :) Det gør vist i øvrigt skærmen noget mere
interessant...!

- Kristian

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 26-05-01 17:10

> Men tilbage til spørgsmålet: Er det korrekt, at denne skærm ikke er så
> fremragende? Hvad er det, jeg skal kigge efter, hvis jeg alligevel
> vælger den?

Min 900 SL+ kører squ fint nok (Asus V7100 i 1600 x 1200 @ 85 hz)
Der er nogen der har oplevet at billedet skulle 'bue' i toppen, men det har
jeg ikke været udsat for endnu. Men som de skriver er der jo også et års
ombytning på bopæl =)

MVH

THomas

Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-06-01 07:50

On Fri, 25 May 2001 22:04:03 +0200, Hans Pedersen
<nyhedsgrupper@esenet.dk> wrote:

>Men nu er jeg kommet af med min 17" skærm, og jeg skal nu ha' en 19"
>og havde sat snuden op efter en SM 900NF

Jeg har i går købt en Compaq P900 med FD Trinitron, og denne skærm er
simpelthen fantastisk. Den kører nu 1600 x 1200 i 85 Hz på mit Matrox
G400 derhjemme, og alt er meget tydeligt og skarpt!

Kan anbefales!

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : DaWizeGuy

Dato : 01-06-01 11:26

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> simpelthen fantastisk. Den kører nu 1600 x 1200 i 85 Hz på mit Matrox
> G400 derhjemme, og alt er meget tydeligt og skarpt!

Men prisen er også derefter: 6117 kr. på www.edbpriser.dk!! Jeg tvivler
meget på, at den er så meget bedre end f.eks. Samsung Syncmaster 900 NF (med
Diamondtron) som koster ca. 4000.

---
Mvh. Anders

Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-06-01 12:46

On Fri, 1 Jun 2001 12:25:45 +0200, "DaWizeGuy"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

>Men prisen er også derefter: 6117 kr. på www.edbpriser.dk!!

Jo, men kvalitet koster!

>Jeg tvivler
>meget på, at den er så meget bedre end f.eks. Samsung Syncmaster 900 NF (med
>Diamondtron) som koster ca. 4000.

Måske ikke, men der er 3 års on-site garanti med her, det ved jeg ikke
om der er hos Samsung. Desuden er der i Compaq'en tale om et "rigtigt"
FD Trinitron billedrør, og ikke en "kopi" (bemærk situationstegn).

Skærmen har for øvrigt tidligere kostet kr. 7500,-

Summa summarum: En fuldstændig vanvittig fed skærm, IMHO. Og så har
jeg også kun givet 4000 for den på QXL.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476