stortisseri
Fra : Mette og René

Dato : 12-03-05 19:58

vi har en golden på knap 10 måneder nu og hun er begyndt at tisse meget 6
gange i løbet af en dag......vi synes i hvert fald der er mere end normalt
hva kan det skyldes.

rene og mette

Fra : Søren LH

Dato : 12-03-05 23:10

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange i løbet af en dag......vi synes i hvert fald der er mere end normalt

Jeg ved ikke om 6 gange på en dag er meget, men unormalt tisseri kan være
tegn på blærebetændelse. Dyrlægen kan afgøre det.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 13-03-05 06:21

Mette og René wrote:
> vi har en golden på knap 10 måneder nu og hun er begyndt at tisse
> meget 6 gange i løbet af en dag......vi synes i hvert fald der er
> mere end normalt hva kan det skyldes.
>

> rene og mette

Hun har ikke tilfældigvis lige fået sin første løbetid, min Angel begyndte
at tisse/markerer meget da hun fik sin første løbetid 9 mdr gammel.

/Jens

Fra : Mette og René

Dato : 13-03-05 06:44

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hun har ikke tilfældigvis lige fået sin første løbetid, min Angel begyndte
> at tisse/markerer meget da hun fik sin første løbetid 9 mdr gammel.
>
> /Jens

nej hun er ikke kommet i løbetid endnu og det er nok også mere end end 6
gange hun kan gøre det flere gange på en gåtur så hvis ikke det bliver
mindre de næste par dage så må un vist et smut tillægen

rene og mette

ps undskyld jeg kom til at sende til dig pwh

Fra : Pwh

Dato : 13-03-05 06:56

> nej hun er ikke kommet i løbetid endnu og det er nok også mere end
> end 6 gange hun kan gøre det flere gange på en gåtur så hvis ikke det
> bliver mindre de næste par dage så må un vist et smut tillægen

Det passer ellers fint med hendes alder at hun får sin første løbetid nu,
Angel fortsatte forresten med at markerer en del også efter hun var færdig
med sin løbetid, det hører nok med til at blive voksen

> ps undskyld jeg kom til at sende til dig pwh

Det kan du ikke, min e-mailadresse er fake for at undgå spam

/Jens

Fra : Winther

Dato : 14-03-05 08:32

> [...]

> Hun har ikke tilfældigvis lige fået sin første løbetid, min Angel begyndte
> at tisse/markerer meget da hun fik sin første løbetid 9 mdr gammel.

Min opførte sig også som om hun havde en bragende blærebetændelse. Hun var
helt panisk og kunne ikke klemme noget ud til sidst. Det virkede voldsomt,
men det var altså løbetiden der var skyld i det. Et par dage så var det som
det plejer igen. Jeg har ikke oplevet det før på denne måde.

Vh. Winther

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 08:56

> [...]
> virkede voldsomt, men det var altså løbetiden der var skyld i det. Et
> par dage så var det som det plejer igen. Jeg har ikke oplevet det før

Jeg synes nu at Angel er fortsat med at markerer en del når vi går tur
også efter hun var færdig med sin løbetid, jeg er ret sikker på at det ikke
er pgr blærebetændelse da der aldrig er blod i hendes urin og hun kun gør
det når vi går tur. Nu må vi se hvad der sker når jeg får hende stereliceret,
nu hvor den operation nærmer sig generer tanken mig noget, det er så let
at beslutte når der er lang tid til, godt Angel ikke ved hvad der skal ske

/Jens

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 14-03-05 22:28

> [...]
> at beslutte når der er lang tid til, godt Angel ikke ved hvad der skal ske

hej Jens
Jeg fik begge mine labradortæver steriliseret i februar 2004, med 14 dages
mellemrum, (pga falsk drægtighed). De var da hhv. 2 og 4 år gamle.

Jeg afleverede hunden kl. 8, hentede hende igen kl. 15. Hun hoppede selv op
i bilen, da vi skulle køre hjem fra dyrlægen, var ret søvnig resten af
aftenen, men allerede næste morgen lignede hun helt sig selv, med den
sædvanlige gode appetit.
Jeg havde fået noget smertestillende medicin af dyrlægen til det første
døgn, og hun virkede ikke på noget tidspunkt sløj eller smertepåvirket.
Såret helede op uden problemer. Og jeg har nu to hunde, der er glade hele
året rundt, uden de ret belastende perioder, hvor de var meget ændrede
psykisk pga. den falske drægtighed.
Det eneste, man skal være opmærksom på, er, at de ikke bliver overvægtige
efter operationen.
Så held og lykke med Angel, når den tid kommer.

Venlig hilsen
Anelise

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 22:47

> [...]
> Det eneste, man skal være opmærksom på, er, at de ikke bliver
> overvægtige efter operationen.
> Så held og lykke med Angel, når den tid kommer.

Tak for de beroligene ord, man er jo altid lidt pivet når det gælder ens dyr
Det er jo et stort indgreb at få steriliseret sådan en tæve, jeg fik Tyson kastreret
for ca 1 år siden, men det er jo ingenting i forhold til hvor meget der skal snittes
i stakkels Angel. Han var nu også frisk dagen efter, lidt stivbenet måske
Jeg venter i princippet kun på at sneen er væk så vil jeg bestille en tid til hende,
hun var i løbetid i december så nu er jo det perfekte tidspunkt.
Men hun kan slet ikke holde sig i ro når der er sne, og det dur nok ikke rigtigt
at hun fiser rundt og spiller smart de første par dage eller 10 efter operationen

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 16-03-05 20:57

> [...]
> at beslutte når der er lang tid til, godt Angel ikke ved hvad der skal ske

Hej Jens,

Hvorfor var det at du vil sterilisere hende?

Mvh
Søren

Fra : qfha

Dato : 13-03-05 16:41

I skriver ikke om hun også er begyndt at drikke mere?
Hvis hun er, kan det være flere forskellige sygdomstegn, som
sukkersyge, underlivsbetændelse mv.
Hendes alder taget i betragtning kunne jeg forstille mig, at det blot
er en blærebetædelse, som er ret almindelig i den alder. Her skal I
også have antibiotika hos dyrlægen, så der er ingen vej uden om en tur
derhen.

Fra : Mette og René

Dato : 13-03-05 18:01

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en blærebetædelse, som er ret almindelig i den alder. Her skal I
> også have antibiotika hos dyrlægen, så der er ingen vej uden om en tur

nej vi synes ikke hun drikker mere end hun plejer, men hun vil hele tiden ud
og tisse selvom der ikke er noget at tisse af......

mette og rene

Fra : Ragna

Dato : 13-03-05 18:33

Mette og René skrev:
>nej vi synes ikke hun drikker mere end hun plejer, men hun vil hele tiden
> ud og tisse selvom der ikke er noget at tisse af......

Så er der ikke ret meget tvivl om, at det er blærebetændelse.
Det er meget smertefuldt, så I må hellere tage hende til dyrlæge i morgen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Mette og René

Dato : 14-03-05 18:50

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der ikke ret meget tvivl om, at det er blærebetændelse.
> Det er meget smertefuldt, så I må hellere tage hende til dyrlæge i morgen.
>
> --
> Venlig hilsen, Ragna

nå men hun havde i hvert fald blærebetændelse. hun havde næsten 40 i feber
men det kan man slet ikke mærke på hende...er sikkert på vi andre ville være
mere slatne hvis det var os:) så nu er hun i behandling

rene og mette

Fra : qfha

Dato : 14-03-05 19:40

>så nu er hun i behandling.

Det var godt. Hold hende varm det næste stykke tid. Ikke de store
lufteture eller lign.

http://www.kandu.dk/