Drag
Fra : Harald

Dato : 12-03-05 17:06

Jeg vil gerne dragge et object fra TForm(A) til TForm(B) og under drag
cursoren vil jeg have en vedhæftning. Jeg bruger en TLabel som vedhæftning
som jeg styrer i OnDragOver eventen. Problemet er at TLabelen har TForm(A)
som parent og vil derfor ikke følge længere med drag cursoren end til kanten
af formen.
Hvad skal jeg bruge som vedhæftning så den følger med cursoren helt over i
TForm(B)?
Jeg vil desuden også gerne have at vedhæftningen skal være 20% transparent.

Findes der andre måder at få en vedhæftning end manuelt at styrer en?

Bruger Delphi 7 pro og windows XP

Mvh
HK

Fra : Thor

Dato : 13-03-05 18:39

Hvis du sætter accept := true i DragOver i FormB, så virker det da fint her.

mvh Thor

procedure TForm1.FormDragOver(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer;

State: TDragState; var Accept: Boolean);

begin

accept := true;

end;

procedure TForm2.FormDragOver(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer;

State: TDragState; var Accept: Boolean);

begin

accept := true;

end;

procedure TForm2.FormDragDrop(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer);

var l : tlabel;

begin

l := tlabel.Create(self);

l.left := x;

l.Top := y;

l.Caption := tlabel(source).Caption;

form2.InsertControl(l);

form2.Refresh;

end;

Fra : Harald

Dato : 13-03-05 20:38

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> procedure TForm1.FormDragOver(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer;
> State: TDragState; var Accept: Boolean);

<klip>

Ja det virker også fint her men det var heller ikke det der var problemet.

/HK

Fra : Thor

Dato : 16-03-05 23:19

> Ja det virker også fint her men det var heller ikke det der var problemet.

OK, - har du lidt kode?

Fra : Harald

Dato : 17-03-05 01:30

> OK, - har du lidt kode?

Ja jeg har fundet en løsning på problemet.

/HK

Fra : Ingolf

Dato : 26-04-05 16:16

"Harald" <nomail@noname.dk> wrote in message
> "Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse

> Ja jeg har fundet en løsning på problemet.
>
> /HK

Og løsningen var?

Fra : Harald

Dato : 26-04-05 17:25

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> "Harald" <nomail@noname.dk> wrote in message

> Og løsningen var?

Jeg brugte en form som blev "vedhæftet" drag cursoren, så kan jeg trække
vedhæftningen med over det hele.

/HK

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-05 00:28

> [...]
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Jeg brugte en form som blev "vedhæftet" drag cursoren, så kan jeg trække

Ahh så lærte jeg, og sikkert også andre en del idag. Tak for det. :)