Gironr i netbank
Fra : ellisa

Dato : 12-03-05 10:53

Ja, jeg er efterhånden en habil netbankbruger, men nu er jeg alligevel
kommet til kort......

Jeg skal betale et beløb til vores boligselskab, og de har bare oplyst os
deres gironr (7 cifre).

Hvordan betaler jeg en sådan over netbank? Er det med kortart 01 hvor jeg
bare skriver navn og lejemålsnr i meddelelsesfeltet og så gironr i
kreditorfeltet?

Eller må jeg kapitulere og gå på posthuset? *SS*

/ellisa

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-03-05 10:59

> Hvordan betaler jeg en sådan over netbank? Er det med kortart 01 hvor jeg
> bare skriver navn og lejemålsnr i meddelelsesfeltet og så gironr i
> kreditorfeltet?

Det er i hvert fald en oplagt mulighed, givetvis den jeg ville benytte i dit
tilfælde...

En anden mulighed er en almindelig bankoverførsel, reg. nr. 1199 efterfulgt
af (evt. tre nuller) og kontonummeret. Også her vil jeg oplyse navn,
lejemålsnr. el. lign.

> Eller må jeg kapitulere og gå på posthuset? *SS*

Aldrig!!

:)

--
Michael
Gør en god handel -

Fra : ellisa

Dato : 12-03-05 13:20

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse

> [...]
> efterfulgt
> af (evt. tre nuller) og kontonummeret. Også her vil jeg oplyse navn,

Ok. Jeg har kun gironr og ikke kontonr. Men er det så bare gironr der skal
stå i rubrikken helt til højre? Kan ikke lige gennemskue det......

/ellisa

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 12-03-05 13:41

"ellisa" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> Ok. Jeg har kun gironr og ikke kontonr. Men er det så bare gironr der skal
> stå i rubrikken helt til højre? Kan ikke lige gennemskue det......

giro nr. er lig med kontonr. som altid skal være 10 cifre, du fylder op med
foranstillede NULLER

Hvis gironr. er 1234567

er reg nr. 1199 + 0001234567 = nemlig altid 4 + 10 cifre

brug bankoverførsel ej fik nr. 01 her

vh KR

Fra : ellisa

Dato : 12-03-05 18:13

"Knud Rasmussen" <knud@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med foranstillede NULLER
>
> Hvis gironr. er 1234567
>
> er reg nr. 1199 + 0001234567 = nemlig altid 4 + 10 cifre

Ok, nu er jeg forvirret...... tror bare jeg går på posthuset på mandag -
pengene kommer ikke frem før af at bruge nettet.

/ellisa

Fra : alexbo

Dato : 12-03-05 19:35

"ellisa" skrev

> Ok, nu er jeg forvirret......

Det er fordi du vil lave et indbetalingskort, hvis du laver en
kontooverførsel går det af sig selv.
Dit boligselskab har konto nr. 1199 000xxxxxx

Din netbank kan enten have reg.nr. og kontonr. i 2 rubrikker eller som
f.eks. Danske et langt nr.
Forøvrigt fylder de netbanker jeg kender selv ud med de manglende nuller.

Der er ingen grund til at bruge tid og penge på posthuset når du kan gøre
det selv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-03-05 20:19

ellisa wrote:

> Ok, nu er jeg forvirret...... tror bare jeg går på posthuset på mandag -
> pengene kommer ikke frem før af at bruge nettet.

Ah, så avanceret blev det altså heller ikke:

ENTEN laver du det som et indbetalingskort med kortart 01 og
giro-nummeret i kreditor-feltet (samt oplysninger om lejemålet i
meddelelsesfeltet) - præcis som du selv foreslog.

ELLERS laver du en kontooverførsel til reg. nr. 1199 og konto lig
giro-nummeret (et giro-nummer ER simpelthen et kontonummer til en
bestemt type konti i BG Bank).

Men hold bare fast ved førstnævnte metode, hvis det andet forvirrede.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : David T. Metz

Dato : 19-03-05 15:05

ellisa wrote:

> Ok, nu er jeg forvirret.

Q: Hvad er forskellen på en girokonto og en bankkonto?
A: Ingen.

Hjalp det?

David