Hvilket slægtsforskningsprogram?
Fra : Lars J. Helbo

Dato : 12-03-05 10:07

Hej!

På DIS-Danmarks hjemmeside har vi startet en undersøgelse af, hvilke
slægtsforskningsprogrammer, der bruges mest:

http://www.dis-danmark.dk/afstemning/

For at få det bedst mulige resultat, vil vi gerne have flest mulige
deltagere i undersøgelsen.

Du er derfor velkommen til at kigge forbi og sætte et kryds, hvis du
har et ledigt øjeblik.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Bent Fleron

Dato : 12-03-05 10:29

Lars J. Helbo wrote:

> På DIS-Danmarks hjemmeside har vi startet en undersøgelse af, hvilke
> slægtsforskningsprogrammer, der bruges mest:

> Du er derfor velkommen til at kigge forbi og sætte et kryds, hvis du
> har et ledigt øjeblik.

Jeg har skam været forbi og stemme, men jeg var lige ved at få stress
fordi jeg i disse dage er ved at skifte program fra Win-Fam til Legacy,
så det må stadig være Win-Fam der er mit primære program )
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : AGJ

Dato : 12-03-05 13:37

On Sat, 12 Mar 2005 10:28:42 +0100, "Bent Fleron"
<ikke@gyldig.invalid> wrote:

>Jeg har skam været forbi og stemme, men jeg var lige ved at få stress
>fordi jeg i disse dage er ved at skifte program fra Win-Fam til Legacy,
>så det må stadig være Win-Fam der er mit primære program )

Samme problen her.

Jeg har stemt på Brothers Keeper 6, da det er det program jeg hidtil
har brugt, men fremover er det nok Legacy jeg vil bruge..

AGJ

Fra : K. H. Hansen

Dato : 13-03-05 09:19

Man kan jo spørge sig selv om, og man får ikke svar, hvorfor ikke alle
programmer er med.
Men L.J.H. kan jo give et svar, for det er jo faktisk ikke en gang
halvdelen af samtlige programmer der er repræsenteret, ved andet som "Et
helt andet program".

Fra : Bodil Madsen

Dato : 13-03-05 12:10

Jeg har svaret WinFamily, men det er jeg ikke tilfreds med, så det skal
skiftes ud.
Bodil Madsen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 13-03-05 12:51

On Sun, 13 Mar 2005 00:19:17 -0800, "K. H. Hansen"
<kkarlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Men L.J.H. kan jo give et svar, for det er jo faktisk ikke en gang
>halvdelen af samtlige programmer der er repræsenteret, ved andet som "Et

Det er rigtigt, at ikke alle eksisterende programmer er anført
enkeltvis. DIS-Danmarks programoversigt indeholder 28 programmer, og
der findes sikkert endnu flere.

For overskuelighedens skyld valgte jeg kun at anføre de 7 programmer
med navn, som jeg på forhånd mente, havde de fleste brugere. Jeg lå
tilsyneladende nogenlunde rigtigt med dette skøn. Ved 1000 afgivne
stemmer, ligger gruppen "andre" på kun lidt over 3%.

Hvis jeg havde opført alle de resterende 21 programmer enkeltvis, så
ville vi nu have kunnet se, hvilke af programmerne der har 0,1% hhv.
0,5% af brugerne. Problemet er bare, at den statistiske usikkerhed er
langt større. Derfor synes jeg ikke, at det ville være nogen fordel,
at få så små tal specificeret ud.

Hvis gruppen "andre" var endt på 20% eller mere, så havde det været
noget helt andet.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org