Kan man (lære at) programmere uden kundska~
Fra : Skindbeni

Dato : 12-03-05 02:11

Hej.

Er det muligt at lære at programmere (i Delphi) uden at have kundskaber i
engelsk, der er højere end et 6-tal på 13-skalaen?

Eller er det stort set umuligt, da alle bøger vel overordnet set er på
engelsk.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 12-03-05 09:27

Hejsa...

Det kan man da sagtens, men det tager lidt mere tid. Det er ikke mange
ord man skal kunne 'uden ad' bare for at programere lidt, men det kommer
nok til at knibe list, hvis du vil mere avancerede ting. grunden til det
er ganske rigtigt som du siger, at den meste/bedste info findes paa
engelsk. MEN hvis programering trigge dig vil du meget hurtigt lære
engelsk. Det skete ivertfald for mig.

klø paa.....

/F

Fra : Skindbeni

Dato : 12-03-05 13:49

"Finn Bindeballe" <postmaster@127.0.0.1> skrev i en meddelelse
> [...]
> ganske rigtigt som du siger, at den meste/bedste info findes paa engelsk.
> MEN hvis programering trigge dig vil du meget hurtigt lære engelsk. Det

Nu har jeg haft engelsk 6 år i folkeskolen og 2 år på gymnasiet, så jeg har
opgivet at lære engelsk

I VBA har jeg enkelte ord ved meget meget simple koder, men det har krævet
at jeg har lært betydningen på dansk først, før jeg kunne identificere /
bruge det engelske ord i koden.

Men tak for dit svar.

(Vil der forresten ikke være et marked for en god bog på dansk i
programmering, siden det ikke er lavet?)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-03-05 14:06

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> wrote in message

> (Vil der forresten ikke være et marked for en god bog på dansk i
> programmering, siden det ikke er lavet?)

Der findes skam masser af bøger om delphi / pascal på dansk. Bare prøv
på dit lokale bibliotek, men det ændrer ikke på at hjælpen i Delphi er
på engelsk, menuerne ligeså, on-line resourcer etc.

hilsen
Uffe

Fra : Skindbeni

Dato : 12-03-05 16:07

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> på dit lokale bibliotek, men det ændrer ikke på at hjælpen i Delphi er
> på engelsk, menuerne ligeså, on-line resourcer etc.

Jeg har været forbi mit bibliotek, og der var bøger om Delphi 4 fra 1997
(mener jeg det var) og tidligere... Jeg har Delphi 6 personal. Vil bøgerne
så være værd at læse?

Desuden har alle dem jeg har hørt anbefale bøger, anbevalet bøger på
engelsk.

At menuerne er på engelsk i programmet, må jeg lære at leve med, men lærer
jeg først betydningen og funktionen på dansk, så kan jeg sammenkæde de
engelske navne og huske dem. Det kræver bare, at jeg lærer det på dansk.

Fra : Thor

Dato : 12-03-05 16:40

De helt basale ting i Delphi har ikke ændret sig siden Delphi 1.0, så du kan
sagtens få glæde af
en grundlæggende bog skrevet til Delphi 4, så bare kom igang

Mvh Thomas