Taletidskort ell. lign. i USA!
Fra : Mogens Aagaard

Dato : 11-03-05 17:44

Jeg skal til USA og Mexico i en måneds tid.
Havde egentlig besluttet ikke at tage min mobil (Nokia 6310i) med, men jeg
vil lige sp. her om flg.:
Virker min mobil i USA og Mex?
Da jeg primært skal bruge den til kald indenfor USA vil jeg sp. om jeg ikke
med fordel kan købe et amerikansk taletidskort til dyret?

Venlig hilsen

Mogens

Fra : Anders

Dato : 11-03-05 17:39

Hvis din 6310i er en Quad band, så kan du godt, hvis ikke, så må du enten
købe eller låne en...

Du sagtens købe taletidskort i USA.

/Anders

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Mogens Aagaard

Dato : 11-03-05 18:10

Øh, Quad?????
Ved ikke hvad det er, men jeg klippede lige flg. fra Nokias hjemmeside vedr.
6310i:

"Uanset om du lander i London, Los Angeles, Sydney eller Seattle, kan du
stadig stole på Nokia 6310i. Denne verdenstelefon fungerer i tre net (EGSM
900 og GSM 1800/1900) og giver dig dækning på fem kontinenter ved automatisk
at vælge det bedste GSM-net, uanset hvor du befinder dig."

Er det Quad ell. what?

Mogens

Fra : Anders

Dato : 11-03-05 18:53

r er forkert på den - det er jo også efterhånden en ældre
model..

Som du selv nævner (ifølge citat fra Nokia's site) kan den
bruges i USA.

Ved ikke om laderen kan bruges over there, de kører jo med en anden spænding
end EU - 110v.

Kunne godt forestille mig at deres stikkontakter var anderles end vores.

God Tur - og pas nu på de der terrorrister (Osama Bin Laden og hans venner).

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 12-03-05 22:27

> [...]
> spænding end EU - 110v.
>
> Kunne godt forestille mig at deres stikkontakter var anderles end vores

Det er de.

Med min nokia 6310i blev det løst med en lader til bilens cigarettænder -
det er samme stik i usa (og lur mig om man ikke får tilbragt tid nok i en
bil i usa til at få ladet en mobil op).

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i email.

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 15-03-05 09:21

> [...]
ikke
> med fordel kan købe et amerikansk taletidskort til dyret?

Hej Mogens.

Nu kender jeg ikke N6310i, men jeg gætter på at det er en tri-band telefon.
I så fald kan du godt anvende den i USA, og sikkert også Mexico i et eller
andet omfang.

Herhjemme kører vi som bekendt på 900 og 1800 MHz, mens de i USA kører 850
og 1900 MHz på GSM-nettet. Jeg gætter på at 6310i'eren er udstyret til at
køre på 900, 1800 og 1900 MHz, og der skulle således ikke være nogle
problemer med at anvende den i USA (men kun på det ene frekvensbånd,
selvfølgelig)

Mht. taletidskort kan du prøve at se priser og dækning hos nogle af
udbyderne. Dem jeg lige kan komme i tanke om er:

T-Mobile (www.t-mobile.com)
Cingular (www.cingular.com). Cingular har iøvrigt overtaget AT&T's
mobilforretning.
Måske også Sprint PCS (www.sprintpcs.com)
Muligvis også Liberty Wireless (www.libertywireless.com)

Har selv prøvet T-Mobile og det fungerer udemærket. På deres taletidskort
(ToGo hedder det) tager de mellem 10 og 30 cent/minut, alt efter hvor mange
minutter du starter med at købe. Men du skal lige huske at checke om de
dækker det område du skal være i (kort findes på deres hjemmeside).

Husk på at hvis du bruger et amerikansk abb., at du så også skal betale for
at modtage opkald, ligesom du ville skulle hvis du brugte dit danske abb.
derovre.
Noget andet er også at du sædvanligvis bliver bonnet for et helt minut
selvom samtalen måske kun varer 25 sekunder.

Just my $0.02 worth...
Ole.