Rubin barber
Fra : Ivan S.

Dato : 11-03-05 15:24

Jeg har 10 stk. Rubin barber gående sammen med bl.a. 6 stk. scalare.
Akvariet er på 530 l. og problemet er at barberne hakker scalarerne i deres
rygfinner.

Er der andre der har haft samme problem??

Fiskehandleren påstår at han aldrig før har hørt om at rubin barber hakker
bl.a. scalare i deres finner.

m.v.h.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 11-03-05 23:44

"Ivan S." <ivan@virker-ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre der har haft samme problem??
>
> Fiskehandleren påstår at han aldrig før har hørt om at rubin barber hakker

Det er en ganske normal adfærd for disse Rubin barber.
Det er en det samme med en Tiger(Sumatra)barbe.
Ellers er barber normalt fredelige, men i større omfang lidt slemme ved
planterne, især hvis de ikke får rigeligt af grøntfoder.
Hilsen
Jørgen

Fra : Kasper Friis

Dato : 12-03-05 10:46

> [...]
>
> Er der andre der har haft samme problem??
>
> Fiskehandleren påstår at han aldrig før har hørt om at rubin barber hakker

har haft tiger barber i mit gamle akvarie, og det er nok det samme, de
napper i alt der har længere finner eller hale, det burde din fiskehandler
vide.. men ud over det er det nogen ganske sjove fisk :)

havde rødhalet labeo sammen med mine tiger barber, og den store labeo er
defter de tiger barber hele tiden, den kan jo aldrig få fat på dem så det
giver lidt gang i akvariet :)

kasper friis