Aggresiv skalare......
Fra : HKN

Dato : 10-03-05 23:24

Hej,

Jeg har lige udskiftet akvariet fra et 85L til et 200L. I den forbindelse er
det som om at rollefordelingen hos det skalare par jeg har gående, er byttet
om?
Tidligere var den ene den dominerende, men nu er det den anden - den er
faktisk blevet direkte aggresiv, både mod artsfællen, men også mod de andre
fisk i akvariet.

Er det normalt?

Mvh
Henrik

Fra : J. Jørgensen

Dato : 12-03-05 19:29

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tidligere var den ene den dominerende, men nu er det den anden - den er
> faktisk blevet direkte aggresiv, både mod artsfællen, men også mod de

Hej Henrik
Det du har gjort er jo netop, at du har udsat dine Scalarer i et nyt
territorie.
Den der nu har overtaget føringen er den stærkeste på nuværende tidspunkt.
At den er blevet så agressiv skyldes, at den er vant til at være underkuet,
og at den sansynligvis ikke er særlig sikker på sin nye possition.
Dens agresivitet kan gå begge veje - det er svært at sige - det afhænger af
om taberen vil acceptere sin degradering.

Hvad synes du selv ved iagttagelse - er det den stærkeste, der har fået
magten?

Hilsen
Jørgen

Fra : HKN

Dato : 13-03-05 15:46

> Hvad synes du selv ved iagttagelse - er det den stærkeste, der har fået
> magten?

Nej, det er netop det der undrer mig - den er en del mindre end den anden.
Desuden var den (tror jeg) syg for en måneds tid siden, hvor jeg troede at
den ikke ville klare skærene.

Mvh
Henrik