Linux distro til USB boot...
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 10-03-05 21:38

Hej
Jeg er i gang med et projekt hvor vi skal bruge en linux distrobution der
kan bootes fra en usb key. Yderligere skal der gerne være en bred vifte af
muligehder for at tilvælge forskellige pakker, så der kan tilbydes
forskellige funktionalitet... Umiddelbart kan det jo lade sig gøre med de
fleste linux distrobutioner, og vi har derfor prøvet nogle forskellige uden
helt at finde hvad vi manglede. Indtil videre er prøvet:
Knoppix: Umiddelbart ok, men det viker lige lidt for pop...
Debian: Det virkede som om det ikke var nært så opdateret som de andre
versioner, og ting som autogenkendelse af udstyr så ikke ud til at være til
stede...
Fedora: Ok... men alt for stort en minimum installation fyldte 670Mb...
Så... findes der nogle oplagte valg hvor det er forholdsvist nemt at sætte
op, kan konfigureres til at være lille samt at mankan være nogenlunde sikker
på at den bliver opdateret i fremtiden? Nogle bud vi evt. har overset?

Med venlig hilsen...
Thorbjørn

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-03-05 21:53

Thorbjørn Jørgensen <thorbjorn@> wrote:

> på at den bliver opdateret i fremtiden? Nogle bud vi evt. har overset?

http://www.damnsmalllinux.org/

Allan Joergensen

"I know the saying. It was invented in Russia." - Chekov

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-03-05 22:12

http://www.goosee.com/puppy/index.shtml Puppy Linux

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : ST

Dato : 16-03-05 02:08

On Thu, 10 Mar 2005 21:38:16 +0100, Thorbjørn Jørgensen wrote:

> [...]
> på at den bliver opdateret i fremtiden? Nogle bud vi evt. har overset?

www.damnsmalllinux.org

Har den selv liggende på en 64MB USB drive.

Mvh
Torben