ATX 24 pin på nye bundkort?
Fra : Vega

Dato : 10-03-05 21:09

Hej.

Er der en der kan fortælle mig, hvorfor man godt kan køre med de almindelige
20 pins konnektorer på de nye bundkort, hvad er de sidste 4 pins derfor, når
man ikke behøves at køre med 24 pins?

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-03-05 21:14

Vega wrote:
> [...]
> 20 pins konnektorer på de nye bundkort, hvad er de sidste 4 pins derfor, når

de er til ekstra strøm hvis du har fx. 2 gfx kort som begge bruger meget

Fra : Vega

Dato : 10-03-05 21:29

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> de er til ekstra strøm hvis du har fx. 2 gfx kort som begge bruger meget

Okay, så det er overhovedet ikke et problem at anvende min Chill Innovation
350W PSU, sammen med det bundkort du anbefalede mig (MSI NEO4 PLATINUM)?
Den har et 20 pins ATX stik, og så den der 12 volts ATX med 4 pins, tror nok
den er til CPU'en?
Har godt nok set at MSI skriver at de anbefaler 18A på 12 volt ATX'en, og
min PSU giver 15A, mon det går?
Håber det, for den er kun et år gammel, og er glad for den. Så kan jeg også
få bestilt.

Mvh. Vega.

PS. Tak Esben for alle dine svar.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-03-05 23:41

> [...]
> min PSU giver 15A, mon det går?
> Håber det, for den er kun et år gammel, og er glad for den. Så kan jeg også

Kan ikke give dig et endeligt svar, men det kommer nok an på hvor stort
et grafikkort du har tænkt dig at bruge osv.

Med et alm. Geforce 6600GT eller Radeon X700 eller lign tror jeg ik det
er et problem

Fra : Vega

Dato : 10-03-05 23:47

> [...]
> grafikkort du har tænkt dig at bruge osv.
>
> Med et alm. Geforce 6600GT eller Radeon X700 eller lign tror jeg ik det er

Havde tænkt mig et Radeon X850 XT. Men det skal vælg bare ha' et ekstra
molex stik bagi som alle de andre kort? Det skal AGP kortene jo. Jeg skal jo
ikke ha' 2 i.

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-03-05 12:48

> [...]
> molex stik bagi som alle de andre kort? Det skal AGP kortene jo. Jeg skal jo

Kan ik sige dig det... Du må prøve at søge lidt på nettet med folks
erfaringer osv. Jeg har selv bestilt et x800xl kort, og håber at kunne
køre det med min gamle 300W PSU... nu må vi se