Float eller absolut?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 10-03-05 18:46

Hej NG.

Jeg vil lave det klassiske design med en toptekst, en venstre menu, en højre
menu og indhold i resten.
Er dette rigtigt forstået:
1) Af hensyn til søgemaskiner er det en god ide at have indholdet først i
html filen og resten bagefter?
2) Hvis 1) er rigtigt og jeg vil have det nævnte design, er jeg nødt til at
bruge absolut positionering?

Mvh
Stefan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-05 23:52

Stefan Kristensen wrote:

> Jeg vil lave det klassiske design med en toptekst, en venstre menu,
> en højre menu og indhold i resten.

Enkelt og overskueligt.

> Er dette rigtigt forstået:
> 1) Af hensyn til søgemaskiner er det en god ide at have indholdet
> først i html filen og resten bagefter?

Det indhold, du ønsker at blive fundet på, bør stå så tidligt i kildekoden
som muligt. Det giver de bedste søgeresultater, når nogen søger den slags
oplysninger, du kan levere.

> 2) Hvis 1) er rigtigt og jeg vil have det nævnte design, er jeg nødt
> til at bruge absolut positionering?

Ja - til topbar og menu. Men ikke til indhold.

Indholdsboksen giver du bare en margin-top lidt højere end topbaren og en
margin-left lidt bredere end menuen.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-03-05 08:16

> [...]
> oplysninger, du kan levere.

> Ja - til topbar og menu. Men ikke til indhold.

Jamen så er det jo bare at køre på

Tak for hjælpen
Stefan