Netværk starter ikke i Mandrake 10.1 ?
Fra : Thomas

Dato : 10-03-05 15:33

Advarsel, jeg er helt ny til Linux!

Jeg har installeret Mandrake 10.1 som jeg skal bruge til server.

Jeg har to problemer:

- Netværket connecter ikke til mit lokalnetværk/internet når Mandrake
starter, der er et ikke connected ikon i statusbaren. Under opstarten
i verbose mode er der ingen problemer med at initiere netkortet. Jeg
kan få netværket til at virke hvis jeg kører drakconnect, vælger ADSL
og så ok. Herefter kommer der et popop vindue i et splitsekund (kan
desværre ikke læse indholdet), og så er netværket connected. Hvordan
får jeg det til at connecte ved startup?

- Min mus (Logitech MX900) som er er tilsluttet via PS/2 kan ikke
bruges efter opstart, den reagerer ikke på noget. I mandrake control
center er mus sat til 'All USB and PS/2 mice', men hvis jeg ændrer det
til "Generic PS/2 mouse" virker dne igen. Mandrake husker bare ikke
denne setting ved næste genstart - hvad gør jeg?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-03-05 10:40

Thomas wrote:

> [...]
> desværre ikke læse indholdet), og så er netværket connected. Hvordan
> får jeg det til at connecte ved startup?

Det kan godt være at du har en ADSL, men din computer ser det som et alm.
LAN, derfor skal du vælge den indstilling, og ikke ADSL.

Ivar Madsen