Hakker i lyden hos Telsome!
Fra : Plop

Dato : 10-03-05 08:41

Hej
Jeg køre Telsome ip telefoni på en Handy tone 286. Jeg har Cybercity
1024/256 forbindelse.
Jeg oplever at lyden hakker også selvom der ikke er nogen pc som bruger
nettet. Jeg har en mistanke og det er at jeg har forbundet min handy tone
gennem en hub - kan det være årsagen ? og i så fald hvad skal jeg så
investere i.
Jeg overvejer at købe en Sipura 2100 fordi jeg har forstået at den kan
prioritere samtalerne. Nogen som vil dele erfaringer!!

Fredsommeligst
Per

Fra : stone

Dato : 10-03-05 10:31

Hakker i lyden og ekko/rumlyd hos Telefin.
Har Grandstream HandyTone 486 forbundet igennem router, men overvejer også
adapter/router med fordeling el. QoS (Quality of Service)

mvh.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-03-05 18:49

In article <423013e1$0$29277$14726298@news.sunsite.dk>, stone wrote:
> Hakker i lyden og ekko/rumlyd hos Telefin.
> Har Grandstream HandyTone 486 forbundet igennem router, men overvejer også
> adapter/router med fordeling el. QoS (Quality of Service)

Hos min far gik det over ca. sidste weekend da telefin opgraderede
deres servere. Ingen problemer med lyden siden da.

Han har WebSpeed 256/128. Han bruger Sipura SPA-2000 da vi var
utilfredse med den manglende lydkvalitet på grandStream 486.

Fra : PØLLE

Dato : 10-03-05 15:23

> [...]
| Jeg overvejer at købe en Sipura 2100 fordi jeg har forstået at den kan
| prioritere samtalerne. Nogen som vil dele erfaringer!!

Jeg har selv en 1024/256 linie og bruger Telsome, men det er dog ikke
Telsome's fejl at det hakker.
Når konen skvadrer på IP-tlf. og jeg surfer på nettet, kommer der hakken i
talen over for den, som hun taler med.

Her er en sikker løsning.
1. Du skal sørge for at have mindst en hastighed 256/256.
IP-telefonnen bruger nemlig, hvis du bruger den gode kvalitet, ca. 128 k i
upload med Codec G711a og der skulle jo gerne være noget tilbage til dig, så
det ikke er enten PC/Internet eller IP-telefonen, som bruges.

2. Du anskaffer dig så dette program http://www.netlimiter.com/ . Programmet
koster ca. 200 kr., men kan downloades i Trial, som virker i 28 dage. Med
programmet kan du begrænse PC'ens down-/uploadhastighed således, at du
aldrig kommer til at genere konen pludren.

Der bliver dermed fred i det lille hjem. Jeg har været i gennem det samme.
Prøvet SPA-2100 med QOS og før den normale router, uden noget godt resultat
mht. hakken. Jeg har haft konen rendende, fordi veninderne klager over, at
det støjer.

Der er nogle som påstår, at de ikke har problemer med en 256k upload, det er
nok fordi, de er ene om at bruge telefonen, og derfor uploader de så ikke ,
når de er koncentreret om at tale i telefon.