Afdækningsgitter til Eheim 2224
Fra : Steffen

Dato : 10-03-05 00:18

På den originale papkasse, den lå i, er der afbildet en grøn tynd
plasticplade - et afdækningsgitter - med samme areal som de 2 filtersvampe.
Dette er på papkassen placeret mellem den tunge grå overdel (pumpen) og den
øverste (hvide) svamp.
Jeg har slet ikke sådan et afdækningsgitter inde i min pakning, men har lige
se et "Abdeckgitter" på
http://www.paludarium-k-furt.de/ersatzprofessionel2028.htm. Der er godt nok
tale om en 2028-pumpe, men som sagt er gitteret afbildet på den orginale
kasse til min 2224-pumpe! Er der en, der har en model som min, håber jeg at
få at vide, om der fulgte sådan et "Abdeckgitter" med.
Hilsen
Steffen.

Fra : HKN

Dato : 10-03-05 08:20

> [...]
> kasse til min 2224-pumpe! Er der en, der har en model som min, håber jeg
> at få at vide, om der fulgte sådan et "Abdeckgitter" med.

Jeg har netop købt en 2224 (komplet), og der lå ikke et sådant filter med i
kassen.......

Mvh
Henrik

Fra : Steffen

Dato : 10-03-05 08:59

Tusind tak for oplysningen! Jeg har lige haft kig på
http://www.paludarium-k-furt.de/ersatzprofessionel2024.htm, der viser
VORES(!) pumpe, og her er dette filter også med. Men hvis det heller ikke
var med i din pakning, (selv om det sikkert var afbildet på æsken), så er
det jo nok, som det skal være.
Venlig hilsen
Steffen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-03-05 09:14

Steffen wrote:
> På den originale papkasse, den lå i, er der afbildet en grøn tynd
> plasticplade - et afdækningsgitter - med samme areal som de 2 filtersvampe.

Jeg har arbejdet i branchen i nogle år, og har til dato aldrig set, at
den skulle mangle.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Steffen

Dato : 10-03-05 09:42

Hej.
Ok. Jamen så er vi da 2, der ikke har fået den med i kassen.
Steffen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-03-05 10:21

Steffen wrote:
> Hej.
> Ok. Jamen så er vi da 2, der ikke har fået den med i kassen.
> Steffen

Og det er da en skidt ting, ikk?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : HKN

Dato : 10-03-05 10:38

> Og det er da en skidt ting, ikk?

Jeg aner ikke om det er en skidt ting - men nu var jeg lige ude og kigge på
min kasse, og det er jo ganske korrekt at dette grønne filter er afbilledet
på kassen, som en del af filtermaterialerne.

Jeg er dog i tvivl om det har nogen betydning?

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-03-05 10:42

HKN wrote:
> Jeg er dog i tvivl om det har nogen betydning?

Det er for at undgå "fremmedlegemer" finder vej op i rotoren. Hvis du
har et blå filtersvamp foran, sker der sandsynligvis intet.

Dog fungerer den grønne rist også som en slags afstandsholder, så måske
falder ydeevnen uden risten.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Steffen

Dato : 10-03-05 11:00

Hej igen.

For andre, der har smidt kassen væk, er der her
<news:42301930$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> et billede af den. En
rød pil peger på afdækningsgitteret.
Kan det ikke tænkes, at de ikke vedlægger det mere. Vi er jo 2, der lige(?)
har købt pumpen, uden at gitteret var med.
Steffen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-03-05 14:29

Steffen <box399bc@yahoo.dk> skrev:
> [...]
>Kan det ikke tænkes, at de ikke
>vedlægger det mere. Vi er jo 2, der lige(?)
>har købt pumpen, uden at gitteret var med.

Svaret fra Akvarie west, hvor jeg købte min:

Den grønne plade medfølger til 2226, 2228, 2026 og 2028.
Men ikke til de små:
2222 og 2224. De er på æsken, men det er en fejl på æsken.
2222 og 2224 har i stedet riller på undersiden af motoren, således
at der på
den måde holdes afstand til det hvide filtervat.

Mvh
Henrik

Fra : Steffen

Dato : 10-03-05 16:27

Det var da dejligt at vide. Du skal have tusind tak, fordi du undersøgte
det. Det var virkelig pænt af dig.
Venlig hilsen
Steffen

Fra : Steffen

Dato : 10-03-05 18:19

Hej igen.

Må jeg lige spørge dig (eller andre) om en ting? - Tak!
Den nederste filterkurv og den blå filtersvamp har jeg styr på. Så kommer
jeg til den øverste filterkurv, og her skal den hvide filtersvamp jo skal
placeres oven på den øverste filterkurv. Men skal den placeres under - eller
over filterkurvens forsænkede gribbøjle?

Steffen

Fra : HKN

Dato : 10-03-05 18:32

> [...]
> placeres oven på den øverste filterkurv. Men skal den placeres under -
> eller over filterkurvens forsænkede gribbøjle?

Hej igen,

Selvfølgelig Den skal placeres ovenpå - det står udtrykkeligt i
brugsforvirringen!

Mvh
Henrik

Fra : Steffen

Dato : 10-03-05 18:37

Tak for det! Nu skal jeg nok lade være med at plage mere - i denne omgang!
Hilsen
Steffen