Smider sig når vi går
Fra : Tom

Dato : 09-03-05 22:17

2 år og lidt dreng :

Smider sig tit når vi går. Vi lader ham ligge. Siger lidt sjovt til ham.
Nogen gange venter vi, andre gange går vi lidt, mens vi kikker til ham. Så
kommer han som regel efter noget tid.

Men hvad er den "rigtige" fremgangsmåde?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-03-05 22:51

"Tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så kommer han som regel efter noget tid.
>
> Men hvad er den "rigtige" fremgangsmåde?

Jeg synes der mangler nogle flere oplysninger.

Er det i vuggestuen det foregår?
Hvad siger/gør pædagogerne på vuggestuen, hvis det er der?
Så kommer han som regel efter noget tid skriver I, det vil sige at det
alligevel ikke er i vuggestuen?

Mvh

Emil

Fra : Mette

Dato : 10-03-05 11:08

> [...]

> kommer han som regel efter noget tid.
>
> Men hvad er den "rigtige" fremgangsmåde?

Hvis det er hysteri i supermarkedet eller foran isboden osv, så er det
eneste rigtige at lade være med at hidse sig op, men bevare roen udvendigt.
Altså tage det cool, virke "overskudsagtige" så den lille mand kan mærke at
I kan rumme ham og hans følelser. (Man må gerne være et oprørt hav
indvendigt..
Jeg tror dog det er vigtigt at de føler, at man tager deres følelser
alvorligt og ikke bare gør lidt grin med dem.

Fra : Elisiussen

Dato : 11-03-05 16:04

> [...]
> Så kommer han som regel efter noget tid.
>
> Men hvad er den "rigtige" fremgangsmåde?
Vores datter gjorde det samme da hun var på den alder.
Det viste sig at hendes fødder var vokset temmelig meget på kort tid og at
hun derfor ikke kunne passe sine vinterstøvler længere.
Det gjorde simpelthen ondt at gå længere distancer og derfor smed hun sig.
Måske det kan være forklaring for sin søn ?

Jette