Skrivning til txt fil
Fra : jonas laustsen

Dato : 09-03-05 21:20

Hej alle!!! :)

Jeg er igang med at lave et nyheds system. Det er baseret på txt
filer. Da mit webhotel ikke understøtter access databaser:( -
ville nu ellers gøre det nemmere..
Men mit problem/sprøgsmål er:

Om det er muligt at oprette en txt fil ved hjælpe af en komando?
altså det er sådan at min nyheder kommer i en nyt txt fil. Er der
noget jeg kan gøre? Det skulle gerne gøres når jeg skriver
nyheden, at så jeg bare lige skriver det filnavn den skal have.

Håber i kan hjælpe - i må os lige undskylde hvis jeg har gjort
noget forkert, er lidt noob og er ny her på siden

//hrlaust

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Bang

Dato : 09-03-05 21:48

> [...]
> noget jeg kan gøre? Det skulle gerne gøres når jeg skriver
> nyheden, at så jeg bare lige skriver det filnavn den skal have.

Jeg har ikke lige tid til at finde nogle artikler til dig, men det du leder
efter er File System Object, som er en metode hvor du med ASP kan oprette og
læse filer.
Søge efter FSO på google, og du burde finde en hel del passende artikler :)

Hvis det ikke giver noget resultat, så sig lige til, og jeg vil finde noget
artikler til dig i morgen.

Fra : Morten

Dato : 09-03-05 21:53

"jonas laustsen" <jonas@hrlaust.dk> skrev i en meddelelse

> Om det er muligt at oprette en txt fil ved hjælpe af en komando?
> altså det er sådan at min nyheder kommer i en nyt txt fil. Er der
> noget jeg kan gøre?

Koden ser sådan ud:
Set MyFile = fso.CreateTextFile(Server.MapPath("navnet.txt"), True)

Hvis du så vil tilføje noget tekst til filen skal du bruge:
var = "Her er noget tekst - f.eks. fra en formular"
MyFile.Write var

eller:
MyFile.WriteLine("Her er noget tekst, men max. en enkelt lilie af gangen")

Til sidst:
MyFile.Close

Håber det kan bruges....