Live CD distribution
Fra : Harald

Dato : 09-03-05 18:13

Jeg leder efter en Live CD distribution som ikke indeholder ret meget andet
end en Firefox browser og en Thunderbird (eller en e-mail klient der minder
om Thunderbird) men det skal være muligt at sætte Firefox op og indtaste
diverse info (smtp server osv) i Thunderbird. Så det skal altså være muligt
at kopiere den ind på en harddisk sætte diverse ting op og så brænde en ny
CD.

Nogle forslag?

/HK

Fra : Michael Eriksen

Dato : 09-03-05 21:37

"Harald" <nomail@noname.dk> wrote in

> [...]
> op og indtaste diverse info (smtp server osv) i Thunderbird. Så det
> skal altså være muligt at kopiere den ind på en harddisk sætte diverse

Jep - Thinstation (thinstation.sf.net). Her kan du få firefox og sylpheed
claws som e-mail klient. Jeg vil anbefale dig den næsten-frigivne 2.1RC2 og
de to ekstra pakker firefox og sylpheed. Sæt din hardware op i build.conf
sammen med enten blackbox eller icewm, firefox og sylpheed. I
thinstation.conf.buildtime sætter du X.org parametre (opløsmning mm - evt
auto) og sætter SESSION_0 til blackbox eller icewm. Kør build og brænd
iso'en. Det er da nemt

Fra : Harald

Dato : 10-03-05 00:11

"Michael Eriksen" <sorry@no.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> thinstation.conf.buildtime sætter du X.org parametre (opløsmning mm - evt
> auto) og sætter SESSION_0 til blackbox eller icewm. Kør build og brænd

Jeg ved ikke hvad over halvdelen af det du skriver betyder :), men jeg
kikker på det. Takker.

/HK