tørrede grisehaler
Fra : Nana Sørensen

Dato : 09-03-05 16:27

Hej alle.

Var lige i dyrehandleren efter guf til vufferne, og fandt nogle grisehaler.
Samme type som de tørrede griseører, men haler som sagt. Og hundene elsker
dem. Men kom sgu da lige i tanke om at der er knogler i. Må de godt æde
det???

Mvh. Nana

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-03-05 16:38

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> writes:

> [...]
> dem. Men kom sgu da lige i tanke om at der er knogler i. Må de godt æde

Siri får masser af grisehaler, men det er da synd at tørre dem. :)

Det er rigtigt at der er ben i grisehaler, men de er bløde og består
mest af brusk. Det er rørbenene der er farligst.

Men lad dem endelig guffe grisehaler.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Nana Sørensen

Dato : 09-03-05 17:13

> [...]
> 4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre
> spændende ting. Jeres hund er naturligvis også velkommen.

Fint, så er jeg rolig. Har bare altid fået printet ind at alle tynde ben
er farlige, så det ligger altid i baghovedet. Kan man ikek kun give
friske/rå grisehaler, hvis de normalt får barf? Noget med mavens ph-værdi og
tolerance overfor bakterier.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-03-05 17:40

> [...]

> er farlige, så det ligger altid i baghovedet. Kan man ikek kun give
> friske/rå grisehaler, hvis de normalt får barf? Noget med mavens ph-værdi og

Det kan da godt være, men Siri får nu alt muligt at spise, så jeg tror
hendes mave er vant til det. Rå grisehaler og okseben får hun i
massevis og rå grisehjerter og resterne af det kød jeg selv skærer ud.
Tit er en kamsteg jo billigere end koteletter, og så køber jeg og
skærer selv ud. Og der er jo noget fedt og noget kød jeg ikke selv vil
spise, så det får hun. Eller endnu bedre, når jeg køber en okseklump.
Der er en stor sene i, den får hun også. Men nu har hun også fået rå
kødrester lige siden vi fik hende.

Mvh Trine