mine fisk trææker vejret helt vildt
Fra : Rene By

Dato : 09-03-05 16:19

Jeg har et problem mine fisk trækker vejret helt vildt
jeg har lige skiftet vand ca 1/3
og nu er min nye guldsøm han død "pis"
jeg har et 250 liters akvarium med en eheim spand pumpe der passer der til
jeg bruger aqualife når jeg skifter vand
Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre ved problemet?
RENE BY

Fra : Rene By

Dato : 09-03-05 16:41

Også går de meget i overfladen

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 09-03-05 18:06

Har du bevægelse nok i overflade vandet
Hvis ikke så drej udstrømmeren så den blæser op i overfladen
Hilsen Ivan

Fra : Rene By

Dato : 09-03-05 18:14

Jeg har også et powerhead der cirkulerer ca 1000l i timen

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 09-03-05 18:25

Har du co2 anlæg som kører

Fra : Rene By

Dato : 09-03-05 18:37

Nej det har jeg ikke

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 09-03-05 18:54

Havd siger din temp i vandet

Fra : Rene By

Dato : 09-03-05 19:14

ca 26-27 grader

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 09-03-05 19:26

Prøv at sænke til 24-25

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 09-03-05 19:27

Hvad er det for fisk du har
Hvor mange
Hvad for planter har du
Hvor mange

Fra : Rene By

Dato : 10-03-05 05:34

Jeg har ca 10 panser maller
3 suge maller
4 pragt smerlinger
to guld søm hunner hannen er jo død
fire små andre cichlider

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 09-03-05 18:50

Hvor varmt er dit vand

Fra : Rene By

Dato : 09-03-05 19:20

ca 26-27 grader

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 09-03-05 19:52

Du kunne jo kigge her
http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/aequidens_rivulatus.htm
Temp 20-24
ph 7
Så det kan vist siges at de sveder

Fra : Rene By

Dato : 10-03-05 05:36

Jeg prøver at sænke temperaturen
hvordan hæver jeg ph værdien den ligger på ca 6.5
på forhånd tak for svarene
MVH RENE BY

Fra : Bjarne

Dato : 09-03-05 22:31

Hej
Jeg har prøvet det samme.jeg montered en luftsten,det hjalp.
Mvh Bjarne.

Fra : Rene By

Dato : 11-03-05 06:08

NU har jeg sænket temperaturen og sat sådanne en difuser på mit powerhead og
så må jeg se hvordan et går
Tak for hjælpen
MVH RENE BY