MySQL - database upload
Fra : Hans Peter

Dato : 25-05-01 19:36

Hej

Jeg har en databse på 13 mb og har prøvet at uploade den med phpMyAdmin..
men den kan ikek.. hvad gør man så ?

--
/Søren Gørtz Olesen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 19:53

"Hans Peter" <None@none.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en databse på 13 mb og har prøvet at uploade den med phpMyAdmin..
> men den kan ikek.. hvad gør man så ?

Dumper din fil i MySQL gennem en prompt.
Eller sætter set_time_limit(0); i phpmyadmin hvis det er fordi du får en
timeout.

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 25-05-01 20:04

Den siger at filen er for stor.. ! det er et dump af en database (.sql) jeg
skal have lagt op igen

--
/Søren Gørtz Olesen

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 20:51

"Søren Gørtz Olesen" <news@sark.dk> wrote in message
> Den siger at filen er for stor.. ! det er et dump af en database (.sql)
jeg
> skal have lagt op igen
Der er en grænse på filstørrelse ved upload (upload_max_filesize), der har
en standardværdi på 2 meg.
Prøv at få den sat op i php.ini...

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 20:58

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> Der er en grænse på filstørrelse ved upload (upload_max_filesize), der har

Jeg snakkede med ham over ICQ, og foreslog at sætte det op i .htaccess (da
det er på webhotel), men efter phpmyadmin havde tygget på det i et kvartér
fik han fejl om at filen overskrider max-størrelsen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 21:01

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message
> Jeg snakkede med ham over ICQ, og foreslog at sætte det op i .htaccess (da
> det er på webhotel), men efter phpmyadmin havde tygget på det i et kvartér
> fik han fejl om at filen overskrider max-størrelsen.
Man kan desværre ikke omgå indstillingen i php.ini eller .conf :(

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 21:18

> "Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message
> Man kan desværre ikke omgå indstillingen i php.ini eller .conf :(

Øhh.... gider du lige omformulere.

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 22:20

> Øhh.... gider du lige omformulere.
Sorry, min fejl:
Jeg mente, at man ikke kan sætte en højere grænse for upload end den der
står i php.ini eller apaches konfigurationsfil..

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 22:26

> "Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message

> Sorry, min fejl:
> Jeg mente, at man ikke kan sætte en højere grænse for upload end den der
> står i php.ini eller apaches konfigurationsfil..

Tænkte det nok... det var også bare et skud :)

Fra : Christian Joergensen

Dato : 25-05-01 21:13

> [...]

> det er på webhotel), men efter phpmyadmin havde tygget på det i et kvartér
> fik han fejl om at filen overskrider max-størrelsen.

hvad med bare at lave en:
mysql -ublah -pblah -hblah.dk blah < sqlfilen.sql

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 21:19

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> hvad med bare at lave en:
> mysql -ublah -pblah -hblah.dk blah < sqlfilen.sql

Har jeg jo også foreslået, men han siger at han ikke har adgang til hverken
SSH eller noget.

Fra : Christian Schmidt

Dato : 25-05-01 21:29

Jonas Delfs wrote:

> Har jeg jo også foreslået, men han siger at han ikke har adgang til hverken
> SSH eller noget.

Ovennævnte kommando behøver ikke at blive udført på den maskine, der
kører databasen. Enhver maskine med rettigheder til at forbinde til
databasen kan bruges.

Som regel vil et webhotel nok spærre for forbindelser til databasen
udefra i sin firewall, men det kan da være, at spørgerens webhotel er
sat anderledes op. Prøv ad.

Christian

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 21:32

"Christian Schmidt" <christian@schmidt.net> skrev i en meddelelse

> Ovennævnte kommando behøver ikke at blive udført på den maskine, der
> kører databasen. Enhver maskine med rettigheder til at forbinde til
> databasen kan bruges.

Det er jeg klar over.

> Som regel vil et webhotel nok spærre for forbindelser til databasen
> udefra i sin firewall,

Nemlig.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-05-01 19:49

"Hans Peter" <None@none.dk> writes:

> Jeg har en databse på 13 mb og har prøvet at uploade den med phpMyAdmin..
> men den kan ikek.. hvad gør man så ?

Hvad mener du med "uploade" en database?
Er databaseserveren ikke den samme maskine som du har databasen liggende
på?

- Jacob Atzen

Fra : Erlend Schei

Dato : 28-05-01 09:28

> Jeg har en databse på 13 mb og har prøvet at uploade den med phpMyAdmin..
> men den kan ikek.. hvad gør man så ?

Du kan muligens bruke en file splitter. Det finnes mange slike gratis på
nettet. Om du har komplette SQL-setninger i filen skulle det vel gå greit
som en nødløsning.

Ellers kan du åpne filen i en hvilken som helst editor som klarer store
filer og forsøke å lagre den i blokker på mindre enn 2 MB.

Husk å splitte teksten på logiske plasser, så du får hele SQL-spørringer på
starten/slutten.

Vennlig hilsen
Erlend Schei :)

Fra : dennis iversen

Dato : 30-05-01 08:03

et el. andet sted inde i php.ini er der en linie der definere max_størrelsen på
en post-fil.
post_max_size = 8M
Ændre denne til fx 14.
Ligeledes kunne jeg forestille mig at max-tiden for et ekskveringen af et
script overskrides. Ændr
max_execution_time = 30; til fx 3600 (0 er vist uendeligt)
og ligeliedes måske grænsen for hukommelsen:
memory_limit = 8M.

For at undgå alt bøvl med PHP og phpAdmin så kan du istedet bruge mysql. Fx:
mysql -uuser -ppassword databasenavn < /sti/til/sql.txt
specificere evt. også host med -hhost

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-05-01 11:40

"dennis iversen" <dbi@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Fx:
> mysql -uuser -ppassword databasenavn < /sti/til/sql.txt

Det er tydeligt at du ikke har læst resten af tråden.

Fra : dennis iversen

Dato : 30-05-01 16:10

Jonas Delfs wrote:

> Det er tydeligt at du ikke har læst resten af tråden.
>
> "Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

ups! havde slettet en del gamle indlæg og troede det var en ny tråd.
sorry - stopper straks med "at rydde op" - selv om jeg ikke tror at det
umidlbart medfører at "jeg føder en dansende stjerne" - blot for at blive i den
tyske filosofi klassiske floskler.

dennis