brug af msgbox
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 09-03-05 12:39

Jeg har et lille problem.

Jeg har en form, som jeg sender til samme side (asp), og her ville jeg gerne
have en msgbox, hvor brugeren skal bekræftige at en post skal slettes.

Jeg har endelig fundet ud af, at få vist en msgbox, men jeg kan ikke finde
ud af at teste hvilken knap som bliver trykket (ok eller annuller), da
variablen ikke ser ud til at indeholde nogen værdi.

*************************************
<%
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
id = request.form("cptid")
%>
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
<!--
MyVar = MsgBox ("Delete CPT #<%=id%>" & id, 33, "Delete CPT")
-->
</SCRIPT>
<%
else
id = request.querystring("ID")
end if
%>
*************************************

Jeg har prøvet at kigge i MS VBS dokumentation, men synes ikke at noget
hjælper.... næsten tværtimod.
Hvad skal jeg gøre ?

Hilsen
Jon

Fra : Jørgen Müller

Dato : 09-03-05 13:06

Jon skrev:
>Jeg har endelig fundet ud af, at få vist en msgbox, men jeg kan ikke finde
>ud af at teste hvilken knap som bliver trykket (ok eller annuller), da
>variablen ikke ser ud til at indeholde nogen værdi

Har prøvet med VB uden det store held, så nu bruger jeg JavaScript:

<script Language="JavaScript">
function checkdelete(){
if(confirm("Er du sikker på, at du ønsker at slette denne post? \nNOTE: Når
aktiviteten er slettet, kan den ikke genskabes.")){return true}else{return
false}
}
</script>
Min kaldes fra et a link med:
Response.Write "<A HREF=""AktivitetSlet.asp?id=" &_
objRS("AktivitetID") & """onClick='return checkdelete()'>Slet</a>

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller