Lydløs poly ringetone, hvor/hvordan ??
Fra : Peter

Dato : 09-03-05 07:17

Hej.

Jeg har en lille "sjov" opgave.....

Jeg bruger min telefon (siemens S55) som vækkeur, men jeg ville gerne gøre
den lydløs, for vibratorens larm er mere end rigeligt til at jeg vågner.....
Der er så bare det problem at man skal vælge en lyd til vækkeuret, så min
tanke er at prøve at finde en lydløs poly ringetone......

Kan man det ??
Hvor mon man lige finder en lydløs poly ringetone ??
Hvordan laver man evt. en selv ??

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp med dette, da larmen irretere mig
dagligt.....

Mvh.
Peter

Fra : Cox

Dato : 09-03-05 11:18

On Wed, 9 Mar 2005 07:17:01 +0100, Peter wrote:

> [...]
>
> Kan man det ??
> Hvor mon man lige finder en lydløs poly ringetone ??

Jeg har da en idé til hvordan du kan lave en lydløs ringetone:

1) Hent en midi-editor. F. eks. Anvil Studio fra
http://www.anvilstudio.com/ - virker fint og er gratis.

2) Åbn en eksisterende midi-fil eller lav din egen melodi i Anvil Studio og
sæt volumen for alle tracks til 0. Gem filen og upload den til telefonen
vha Bluetooth, kabel, WAP eller hvad du nu foretrækker.

Gratis miditoner kan findes mange steder - f.eks. her:
http://www.schiessler.com/s55.html

Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet det i praksis, så jeg ved ikke
hvordan telefonen reagerer på en lydfil med volume 0, men i teorien burde
det virker...

TC

Fra : Peter

Dato : 09-03-05 14:33

Hej.

Tak for svar..... Det skal jeg selvfølgelig prøve..... - i aften..

Mvh.
Peter

Fra : PD

Dato : 09-03-05 16:18

Hej.

Det fungerede tilsyneladende perfekt....

Jeg tog en ringetone og skar alt untagen en node væk, og dennne ene node
kørte jeg så volumen helt ned på, så den er lydløs og fylder kun godt 400
bytes i hukommelsen.....

Mvh.
Peter

Fra : Cox

Dato : 09-03-05 23:39

On Wed, 9 Mar 2005 16:17:41 +0100, PD wrote:

> [...]
> kørte jeg så volumen helt ned på, så den er lydløs og fylder kun godt 400

Fint. Det er nok ikke et "problem" mange kommer ud for, men det var da godt
at der fandtes en løsning

TC

Fra : PD

Dato : 10-03-05 18:38

Nå men det fungerede vist ikke helt aligevel......

Hvis ringetonen er for kort (som min ene tone) så køre vibratoren ikke.....

Nu har jeg lavet en længere ringetone med volume helt skruet ned, så
vibratoren køre.....

Mvh.
Peter