TV2 Tirsdag 23:20: Flået Levende
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 23:57

Jeg er måløs. troede virkelig ikke at sådan noget fandt sted, og så siger de
ovenikøbet at de vil skåne seerne for de værste billeder... Hvis de ville
skåne os for de værste billeder, så havde de slet ikke vist udsendelsen.

Virkelig en brutal måde at behandle et dyr på,, nu så jeg ikke starten på
udsendelsen, men da den var godt igang kom hunden farende ind til mig, og
krøb sammen om mine fødder og peb... (ja. det er ikke første gang at den
har set fjernsyn) og jeg måtte jo lige se hvad der skete,, og så så jeg
rædslerne i tv. hylende hunde, kvalt med ståldtråd skåret op i skridtet,
mens de er ved bevidsthed, jeg formoder at det har været hylene fra hundene
i tv der har skræmt min hund. det er nu ca. 15 minutter siden jeg har
slukket tv´et, og har først nu efter 10 min fået beroliget min egen hund..

Sådan noget burdte ikke vises i dansk tv... et eller andet sted ved vi alle
jo at sådan noget finder sted, men kunne de da så ikke lade være med at vise
det i tv!!

Mvh Brian

Fra : JBH

Dato : 09-03-05 00:11

"BPC" <brian[a]bp-computers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alle
> jo at sådan noget finder sted, men kunne de da så ikke lade være med at

Ja, det er osse for galt at TV sådan ødelægger din aften og skræmmer din
hund. De burde skamme sig.
Skynd dig og send en klage og så kan du bede dem om at sende en tegneserie
med de 3 små grise og ulven. Noget fra den virkelige verden tåler du jo ikke
at se.

JBH
(Som syntes udsendelsen skulle have vist tidligere på aftenen så flere kunne
"se verdens realiteter")

Fra : Anette

Dato : 09-03-05 00:49

BPC wrote:
> Jeg er måløs. troede virkelig ikke at sådan noget fandt sted,

*SNIP*

> .. et eller andet sted ved
> vi alle jo at sådan noget finder sted, men kunne de da så ikke lade
> være med at vise det i tv!!

Undskyld, Brian - men kan du blive enig med dig selv?

Det hjælper ikke de arme dyr at vende det blinde øje til. Kun ved at vise
disse uhyrligheder
er der en mikroskopisk chance for at at folk holder op med at købe det
billige legetøj og andet lavet af billig pels, så disse uhyggelige
dyreplagerier stopper. Ingen afsætning af pelsvarer = ingen grund til at
myrde dyr på den billigst mulige måde.
Jo - din hund blev bange - men du burde være blevet lige så bange. Bange for
at ingen gør noget for at stoppe det. Bange for at umenneskelighed og
følelseskulde er blevet den almindelige standard for mennesker i profittens
og de billige varers hellige navn. Jo billigere du og jeg køber ind af et
hvilket som helst animalsk produkt- jo mere er der dyr der lider , p.g.a.
lave produktionsomkostninger.

/ Anette

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 01:23

jeg kan godt se at det jeg har skrevet er formuleret forkert... jeg havde da
aldrig drømt om at de blev "slagtet" på en sådan brutal måde,,

vi alle ved jo godt som jeg skriver at der bliver brugt dyr, til tøj læder,
osv. men jeg havde jo nok håbet på at det foregik på en noget mere nensom
måde, så dyret ikke led,, ikke at jeg siger at jeg syntes det er okay at vi
bruger det så meget. men vi spiser jo trods alt også grise, køre mere, der
bliver avlet for at blive slået ihjæl.

Men med hensyn til pelse, frakker, tasker, som skind sikkert bruges mest
til, så er det sådan noget der uden problemer kunne fremstilles kunstigt,
det er kun et spørgsmål om at vi alle køber kunstigt, og så vil det hele jo
hurtigt holde op, nu med denne debat vil jeg ikke afvise at jeg måske også
har noget der kan være ægte, men hvis jeg har, så er det ikke lige noget jeg
kan komme i tanke om lige nu..

//Brian

Fra : Løkke Lindkvist Niel~

Dato : 09-03-05 10:26

hej anett
jeg kan kun give dig ret og der burde forskes mere i det, og
udsendelsen sendes med jævne mellemrum så folk ikke glemmer
rædslerne.
jeg synes bare det er ubeskrivelig, rædselsfuldt og mine hunde
reagerede da også på tv'et, men synes klart også at flere skulle
ha haft chancen for at se det og reagere på det.
h.
Løkke

Fra : Mus

Dato : 09-03-05 07:08

BPC <brian[a]bp-computers.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:422e2d9e$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
alle
> jo at sådan noget finder sted, men kunne de da så ikke lade være med at

Synes du modsiger dig selv lidt til start og slut i din tråd:

"Jeg er måløs. troede virkelig ikke at sådan noget fandt sted, "
"et eller andet sted ved vi alle jo at sådan noget finder sted,"

Mon ikke du blev lidt oplyst i går!

Ved du det så eller ved du det ikke?

Dine hunde skal såmænd nok overleve. Det er der andre hunde der ikke gør.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 09-03-05 11:18

> [...]
alle
> jo at sådan noget finder sted, men kunne de da så ikke lade være med at

Nej det er ikke de rette billeder til aftenkaffen, det kan måske godt give
Tricolour isen en underlig smag, eller få osten til at se ulækker ud.

Men jo, netop derfor skulle det vises. Den er virkelig grum, nu var jeg så
heldig, at jeg faldt i søvn igår aftes, men jeg kunne på omtalen på TTV, se
at jeg havde set den før.

Men det værste er, at tanken om, at folks generelle indstilling til dyr, kan
være sådan. Ikke bare hos enkelte afvigere.... Men hos en hel befolkning.
For som der jo bliver gjort opmærksom på, det er faktisk forbudt, og derfor
var der også nogle, som ikke ville snakke med TV holdet, men bare gemte sig.
Jeg går ud fra, at dem som ville, var analfabeterne, som, hvem ved, ikke
vidste, at det var ulovligt. Men på den anden side, var der jo ingen af
byens beboere, som anmeldte dem. Men det hænger jo nok sammen med, at
ingen, har mod til at komme i kontakt med deres politi. Se det er jo så
desværre noget, som også er ved at vinde frem her.

M.V.H....Benny..