Er det noget, der har med asp-kodningen at~
Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 08-03-05 22:05

Ofte - når jeg går ind på en asp-genereret hjemmeside og vil benytte mig af
tilbageknappen, så fungerer det ikke.
Jeg kan fx se på www.dr.dk - klikke videre til et link, der så vises en
anden hjemmeside fabrikeret i asp. Når jeg så vil benytte tilbageknappen,
forudsat at siden ikke er åbnet i en ny browser, skal jeg klikke utrolig
mange gange før jeg kommer tilbage til den oprindelige side - ja,nogen gange
kan det end ikke lade sig gøre umiddelbart.
Nogen forklaring?

Arne H. Wilstrup

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 08-03-05 23:35

Arne H.Wilstrup skrev:

> [...]
> jeg klikke utrolig mange gange før jeg kommer tilbage til den
> oprindelige side - ja,nogen gange kan det end ikke lade sig gøre

Egentlig ikke! Det er sansynligvis på grund af et javascript der
reloader siden hele tiden, og grunden er enkel! Udskiftning af
reklamer! Bannerrotationer skifter jo ret ofte, på visse sites sågar
flere gange mens man er på samme side, dette medfører at siden
reloades. Man mærker det kun som et flash på siden hvor den lige kort
bliver hvid fordi de fleste elementer er hentet og det er en lille del
af siden der bliver skiftet ud. Et rigtigt godt eksempel er www.shg.dk.
Du kan kigge i historien ved tilbageknappen (hold musen nede et stykke
tid, så skulle den gerne komme frem!) Det ville faktisk være rart hvis
folk der lavede de sites ville begynde at kigge på xmlhttprequest som
et alternativ til reload via javascript, så var vi fri for den slags og
det ville kunne gøres langt mere "gnidningsfrit". Desværre kræver det
at de begynder at kode til nye browsere, og det sker ikke lige
foreløbig!

Claus