OBS 08-03 TV2 Kl23:20 genudsendes "Flået l~
Fra : Pwh

Dato : 08-03-05 18:40

Jeg så selv udsendelsen sidst og kan ikke tåle at se den en gang mere,
men har man ikke set den bør man nok gører det, meget stærke sager

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 18:40

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg så selv udsendelsen sidst og kan ikke tåle at se den en gang mere,
> men har man ikke set den bør man nok gører det, meget stærke sager
>
> /Jens

Den har jeg vist ikke set, så det må jeg hellere se, om ikke det kan lykkes
i aften. Får jeg mareridt af det, eller tager jeg ned og banker Georg,
inden jeg kommer i tanker om, at han er 100 kg tungere end mig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anette

Dato : 08-03-05 21:47

Benny Mortensen 9380 wrote:
> Den har jeg vist ikke set, så det må jeg hellere se, om ikke det kan
> lykkes i aften.

Den udsendelse er så væmmelig, så ufattelig uhyggelig, så uforståelig
så...uhhh.

Lige som den artikel der var i BT (og Ekstrabladet) i dag ( jeg har ikke
kunnet finde den artikel på nettet) om en bulgarsk forårstradition med at
hænge en hund op med et stramt reb om maven, dreje den rundt til den bliver
næsten kvalt, slippe den og se den hvirvle rundt i det snoede reb mens det
sprøjter ud af begge ender på den rædselslagne hund . Jo værre hunden har
det, jo mere jubler menneskemængden omkring seancen. Ofte mister hunden
bevidstheden eller dør. Traditionen siger, i følge artiklen, at jo værre
hunden har det, jo bedre vil det gå landsbyen det kommende år.

Jeg blev skidt tilpas ved at læse den artikel og se de ækle billeder af
hunde med store bange bange øjne.
Uhyggeligt, ækelt og ubeskriveligt væmmeligt at det dyreplageri kan foregå i
år 2005 og så "lige henne om hjørnet" i Bulgarien.

/ Anette

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 21:58

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Den udsendelse er så væmmelig, så ufattelig uhyggelig, så uforståelig
> så...uhhh.

Tja... der er ingen grænser for, hvad mennesket er i stand til.... Men det
er ikke det hele, vi har grund til at være stolte af.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jim

Dato : 09-03-05 17:52

> [...]
> Uhyggeligt, ækelt og ubeskriveligt væmmeligt at det dyreplageri kan
> foregå i år 2005 og så "lige henne om hjørnet" i Bulgarien.

Og så vil de gerne i EU, har jeg hørt.
Jeg gad vide om WSPA opererer i Bulgarien.
http://www.wspa.dk/

Så vil jeg da støtte dem.
Men hvem andre er internationale på den front?

Mvh.

Fra : Anette

Dato : 08-03-05 21:54

Anette wrote:
>Lige som den artikel der var i BT (og Ekstrabladet) i dag ( jeg har ikke
>kunnet finde den artikel på nettet)

Jo jeg kunne - den er lige her.

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=347680/

Læs den og græd ((

/ Anette

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 22:04

> Jo jeg kunne - den er lige her.
>
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=347680/
>
> Læs den og græd ((
>
> / Anette

Tja det kan man vist godt kalde grove løjer... Godt man ikke er hund der, så
fremover skulle de måske bruge en politiker, så har han da for en gangs
skyld en god undskyldning for at lukke L... ud.

M.V.H.....Benny..

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-03-05 23:36

> [...]
> Jeg så selv udsendelsen sidst og kan ikke tåle at se den en gang mere,
> men har man ikke set den bør man nok gører det, meget stærke sager

Jeg har lige slukket. 2 min. var nok. Kan ikke klare mere.

Med venlig hilsen

BJK

Fra : JBH

Dato : 08-03-05 23:38

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige slukket. 2 min. var nok. Kan ikke klare mere.

Ja, jeg nåede heldigvis at slukke inden udsendelsen gik igang, har den dog
liggende på video fra sidst den blev sendt....Hvis jeg skulle få lyst til at
se den (hvilket jeg næppe nogensinde får)

Det er ufatteligt hvad mennesker kan finde på. Bare se denne artikel som
blev bragt i fra dagens ekstrablad/BT

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=347680/

Menigmand kan næppe gøre meget mere end melde sig ind i en anerkendt
dyreorganisation og bakke denne op moralsk og øknomisk op, samt skrive under
på diverse protestskrivelser.

http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=176

mvh
JBH

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-03-05 01:23

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> se den (hvilket jeg næppe nogensinde får)
>
> Det er ufatteligt hvad mennesker kan finde på. Bare se denne artikel som

Jeg så den godt idag. Bare det at tænke på hvad de gør, endsige tænke på at
det kunne ske min egen lille hund kan gøre mig helt syg.

> Menigmand kan næppe gøre meget mere end melde sig ind i en anerkendt
> dyreorganisation og bakke denne op moralsk og øknomisk op, samt skrive
> [...]

Vil gøre det, og håbe det hjælper bare lidt.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : BC

Dato : 09-03-05 13:25

JBH wrote:

> Menigmand kan næppe gøre meget mere end melde sig ind i en anerkendt
> dyreorganisation og bakke denne op moralsk og øknomisk op, samt
> skrive under på diverse protestskrivelser.
>
> http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=176

Jeg er enig, og samtidig bør man undlade at købe produkter, lavet af
mishandlede dyr, hvis alle gjorde dette ville der ikke være et marked
for dette

Men jeg kan også huske sidst udsendelsen blev vist, der gik den samme snak,
med masser af gode forslag, i ca 14 dage, og så var det som om
folk havde glemt det igen, men det er vist en meget menneskelig egenskab
at fortrænge ubehageligheder, hvad dette i HØJ GRAD er

skal der opnås noget, skal indsatsen IMO være mere vedholdende
og vare mere end 2-3 uger

Bare min mening

/Brian C

Fra : Mus

Dato : 09-03-05 13:18

> [...]
> at fortrænge ubehageligheder, hvad dette i HØJ GRAD er
>
> skal der opnås noget, skal indsatsen IMO være mere vedholdende

Ok så kom med nogle gode forslag. Hvilke initiativer tog du selv sidst det
var oppe at vende?
Gode forslag er altid velkomne

LN

Fra : BC

Dato : 09-03-05 16:16

Mus wrote:

> Ok så kom med nogle gode forslag. Hvilke initiativer tog du selv
> sidst det var oppe at vende?
> Gode forslag er altid velkomne

Jeg ved ikke om jeg gjorde så meget ekstra, ud over at deltage i debatten,
skrive under på diverse protester, med hensyn til mine indkøb, er jeg og har
altid
været modstander af pels (med mindre det sidder på dyret),
og så er det lige meget om det er hund, kat , mink eller andre dyr,
så jeg køber ikke den slags produkter, jeg ved godt det ikke er det store,
men hvis alle undlod det (ved godt det er utopi),
ville der ikke være et marked for disse ting og dermed heller ikke for
skindene.

for ikke at gøre mig selv mere hellig end jeg er kan jeg godt acceptere
skind/læder fra dyr der er slagtet humant og med føde for øje

nu var det så heller ikke lige det jeg ville sige med mit indlæg, det var
mere
det, at en evt. indsats skal være vedholdende, også efter at det første
chock
og forargelsen har lagt sig, og pressen har mistet interessen
det er så bare min mening

Men som du selv siger så er gode forslag altid velkomne

/Brian C

Fra : Mus

Dato : 09-03-05 17:41

BC <fake@fake.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:422f1331$0$80883$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> det er så bare min mening
>
> Men som du selv siger så er gode forslag altid velkomne

Men så vidt jeg ved har du jo heller ikke debateret emnet her i et godt
stykke tid og det er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med at man er
ligeglad eller du har fortrængt det. Det var mere det jeg reagerede på. Jeg
tror da ikke at denne rædselsudsendelse nogensinde går i glemmebogen hos dem
der har set den og pelse nej tak - også her - og det er da også vedholdende
og at støtte WSPA er et godt forslag. Har du samlet underskrifter for
nylig? ellers også noget man kan gøre vedvarende.

LN

Fra : BC

Dato : 09-03-05 22:49

Mus wrote:

> Men så vidt jeg ved har du jo heller ikke debateret emnet her i et
> godt stykke tid og det er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med at
> man er ligeglad eller du har fortrængt det.

Nej det har du ret i, men det var nu mere fordi jeg ikke har haft internet
et stykke tid
så er det ikke nemt at debatere her inde

Det var mere det jeg
> reagerede på. Jeg tror da ikke at denne rædselsudsendelse nogensinde
> går i glemmebogen hos dem der har set den

nej jeg tror ikke den går i glemmebogen, men jeg tror man fortrænger den,
som den ubehagelige... nej ekstremt modbydelige ting det er...

> og pelse nej tak - også her

> - og det er da også vedholdende og at støtte WSPA er et godt forslag.

det kan vi kun være enige om, jeg tror nu heller ikke problemet er sådan
nogen
typer som dig og mig, og en god del af de andre brugere af denne gruppe
men der er efter min opfattelse mange, der iblandt
en del af mine venner og bekendte der hurtigt skubber det fra sig igen

> Har du samlet underskrifter for nylig? ellers også noget man kan gøre
> vedvarende.

Nej desværre, men der burde stavles noget på benene, osse om 3-4 uger
og igen med jævne mellemrum, for det er sq noget svineri at behandle dyr
på den måde

Brian C

Fra : Pwh

Dato : 09-03-05 09:00

> Jeg har lige slukket. 2 min. var nok. Kan ikke klare mere.
>
> Med venlig hilsen
>
> BJK

Da jeg så den sidst blev billederne ved med at spøge inde i mit hovede
i meget lang tid efter, derfor sprang jeg over igår, man tror det simpelthen
ikke før man har set det
Specielt syntes jeg at klippet med kattene der sad i buret og ventede på
at blive hængt var specielt ondartet, at se hvordan de prøvede at gemme
sig hos hinanden var hjerteskærende at se på.
Og klippet med Schæferen der bliver sprættet levende op er så ledt at
jeg slet ikke kan finde på ord til at kommenterer det med

/Jens

Fra : Winther

Dato : 09-03-05 11:31

> [...]
> Og klippet med Schæferen der bliver sprættet levende op er så ledt at
> jeg slet ikke kan finde på ord til at kommenterer det med

Nu er det vigtig at huske, at det ikke er brugen af pelsene der er
problemet, men opbevaringen og aflivningen af dyrene. der står en del om det
på Animas hjemmeside, hvor der er billeder og reportage fra udsendelsen.

Vh. Winther

Fra : Pwh

Dato : 09-03-05 12:27

> [...]
> problemet, men opbevaringen og aflivningen af dyrene. der står en del
> om det på Animas hjemmeside, hvor der er billeder og reportage fra

Helt enig, blev hundene og kattene opdrættet og aflivet under ordentlige
vilkår ville vi værer nød til at accepterer det på lige fod som med alle
andre dyr vi pelser og æder. At det så selvfølgelig virker stærkere når
det er dyr som man selv holder som selskab er vel meget naturligt.
Man skulle da bare hører et ramaskrig hvis det var grise i stedet for
hunde der havde vundet vores hjerter, når man ser hvordan grise
lever her i landet. Men det udsendelsen viste var disideret dyremishandling
og det er uacceptapelt uanset hvilket slags dyr man taler om, selv edderkopper

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 09-03-05 12:51

> [...]
dyremishandling
> og det er uacceptapelt uanset hvilket slags dyr man taler om, selv

Hov Hov.... Ikke et ondt ord om edderkopper..... Husk de kommer snart igen i
stort antal.... Er begyndt at støve kameraet af.
Dejligt vejr der er blevet nu, skal vi håbe på forår nu

M.V.H.....Benny..