forslag til "små" fisk i et lille akvarie
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 08-03-05 13:17

Hejsa

Havde et 50-57 liters akvarie til at stå, og synes det skal i brug. Har
bygget en lidt stor baggrund til det, så der er ikke så mange liter tilbage.
Har i forslag til nogle fisk der ikke er for store, jeg kan putte i det, som
kunne være flotte at se på.

Baggrunden er bygget så den ligner java der er størknet, og den er brun.
Akvariet får lov at gro så meget til i planter som det kan. Evt. en lille
stimefisk kunne være flot.

Mvh. Brian

PS: Link meget gerne til billeder og informationer af fisken.

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk

....men en ting er sikkert han gik aldrig baglæns som alle de andre skvat.
(Allan Olsen - Taberens søn)

Fra : Omnolog HMH

Dato : 09-03-05 16:24

hvide sky bjergs fisk
neonfisk
røde.... tetraer eller hvad de hedder
zebrafisk (eller de plettede i samme slægt)
ungefødende tandkarper

Fra : Simon

Dato : 20-03-05 21:27

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:oGgXd.57$LJ6.42@news.get2net.dk...
> [...]
> http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk
>
> ...men en ting er sikkert han gik aldrig baglæns som alle de andre

Hej Brian

Jeg har netop sat et lille akvarie op til min datter.

En fisk jeg helt sikkert skal have flere af er:

Langfinnet pragtbarbe

Barbus conchonius

Søg på google så får du en mængde forskellige links.

http://badmanstropicalfish.com/profiles/profile33.html

Det er en meget aktiv fisk, og samtidig er det, efter min menning en meget
flot "stue fisk"

Simon

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-03-05 18:39

"Simon" <simonbauer@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Langfinnet pragtbarbe
>
> Barbus conchonius
>
> Søg på google så får du en mængde forskellige links.

Den ser "sød" ud, den tror jeg, jeg vil prøve, den kan også klare sig ved
stuetemp, kan jeg se. SÅ er spørgsmålet om den er let at få fat i?

mvh. brian

Fra : Simon

Dato : 21-03-05 20:58

Jeg bor på Fyn, ohar da ser den i tre forskellige butikker. Det er ikke
mit
indtryk, at der skulle være problemer med at få fat i den.

Simon