Str. 50
Fra : Kristine Gazel

Dato : 08-03-05 12:23

Hejsa

Endnu en vordende mor, der har et spørgsmål ang. udstyr (der kommer sikkert
flere i løbet af de næste par uger).

Hvor meget babytøj i den mindste størrelse (50) har man brug for og ca. hvor
længe varer det - altså hvor længe går der før barnet vokser ud af det. Jeg
har ladet mig fortælle, at det tager ca. 3 uger. Indtil videre har vi ikke
særlig meget, men inden jeg går amok, vil jeg gerne høre om andres
erfaringer desangående - også selv om jeg er klar over, at det er meget
individuelt.

På forhånd tak fra Kristine, der tænker, at så længe det stadig forekommer
uvirkeligt at vi skal være forældre, er der noget dejligt konkret i at
forholde sig til børnetøj og udstyr.

--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.

Fra : Ann

Dato : 08-03-05 13:00

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har vi ikke særlig meget, men inden jeg går amok, vil jeg gerne høre om
> andres erfaringer desangående - også selv om jeg er klar over, at det er

Hej Kristine

Jeg er selv gravid og jeg køber helt sikkert ikke noget i str. 50 denne
gang.
Første gang jeg ventede mig, havde vi bl.a. købt en sparkedragt str. 56 som
barnet skulle have på når vi skulle hjem fra sygehuset.
Det var så også den eneste gang den blev brugt, og hurtigt af med den da vi
kom hjem,
for vores søn kunne ikke strække benene i den
Nu var han godt nok også en stor dreng på 57 cm.

Så denne gang bliver det mindste tøj købt i str. 60, og hvis bebsen så
skulle "svømme" lidt i det,
så pyt med det, det varer alligevel ikke længe før den er vokset fra det
alligevel

Held og lykke med din graviditet og fødsel

Venlig Hilsen Ann

www.capri.dk - Min bedre halvdels hjemmeside

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 12:39

> [...]
> kom hjem,
> for vores søn kunne ikke strække benene i den
> Nu var han godt nok også en stor dreng på 57 cm.

Hold da op det var da også en pragtlængde må jeg sige

LN

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-03-05 16:36

Ann wrote:
> [...]

> da vi kom hjem,
> for vores søn kunne ikke strække benene i den
> Nu var han godt nok også en stor dreng på 57 cm.

Okay - det gik hurtigt

> Så denne gang bliver det mindste tøj købt i str. 60, og hvis bebsen så
> skulle "svømme" lidt i det,
> så pyt med det, det varer alligevel ikke længe før den er vokset fra
> det alligevel

Det også den konklusion jeg er nået frem til

> Held og lykke med din graviditet og fødsel

Tak i lige måde.

mvh Kristine.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 13:12

> [...]

> særlig meget, men inden jeg går amok, vil jeg gerne høre om andres
> erfaringer desangående - også selv om jeg er klar over, at det er meget

Hav 2 eller 3 sparkedragter klar i str. 50. Det burde være rigeligt.
Som du selv er inde på, så vokser de hurtigt i den alder og du kan jo også
føde et stort barn.

Vores første barn var 49 cm. og vejede 2600 g. ved fødslen.
Jeg havde så rigeligt småt tøj klar, da vi ventede den næste, men han var 55
cm. og vejede 4200 g., så han allerede for stor til tøj i str. 50. Vi havde
heldigvis også en lidt større sparkedragt med på sygehuset.
Vores yngste og tredie barn, var også en stor pige på 4250 g. ved fødslen,
men hun var kun 51 cm. lang.

Som sagt, så start med en 2-3 af de helt små sparkedragter og hvis du
mangler flere, så ønsk det i barselsgave eller køb lidt mere senere.
Sørg i stedet for, at have lidt flere dragter i str. 55-60 cm.
Hellere bruge lidt for stort tøj, end købe en masse ( for ) småt, som du
måske aldrig får brugt...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-03-05 16:41

Buffy wrote:

> Hav 2 eller 3 sparkedragter klar i str. 50. Det burde være rigeligt.
> Som du selv er inde på, så vokser de hurtigt i den alder og du kan jo
> også føde et stort barn.

Ja og det er lige præcis det jeg har, kan jeg se på det hele.
Og så bliver farmand jo nok sendt ned efter noget mere i den størrelse vi
kan se passer, og så noget der ikke er hvidt
Det er nu ikke fordi jeg ville gå helt overbord i hhv lyserødt/-blåt - men
det er lidt mere spændende med noget kulør.

> [...]
> sygehuset.
> Vores yngste og tredie barn, var også en stor pige på 4250 g. ved

Ja, det er virkeligt indviduelt. Gad vide om jeg til scanningen kan få en
ide om hvor lang Blob egentlig er. Jeg skal til Scanning ca tre uger før
forventet fødsel.

Yupper.

mvh Kristine.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 18:17

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu ikke fordi jeg ville gå helt overbord i hhv lyserødt/-blåt - men
> det er lidt mere spændende med noget kulør.

Ja, det hvide tøj er ikke så spændende.
Kender også flere gravide, der brokker sig lidt over, at babydragterne stort
set kun fås i lyserød / blå i dag. Vi havde meget tøj i orange og gul, da vi
ventede vores den sidste. Det passer imo nogenlunde til både dreng og pige.
Men jeg synes også at det lyserøde og lyseblå tøj er sødt.

> Ja, det er virkeligt indviduelt. Gad vide om jeg til scanningen kan få en
> ide om hvor lang Blob egentlig er. Jeg skal til Scanning ca tre uger før
> forventet fødsel.

Jeg mener helt sikkert, at man kan se ca. hvor langt barnet er til
scanningen. Det står svjh. også på scanningsbilledet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Nette

Dato : 12-03-05 23:16

"Buffy" skrev

> Jeg mener helt sikkert, at man kan se ca. hvor langt barnet er til
> scanningen. Det står svjh. også på scanningsbilledet.

Nej! De kan kun skønne det, men du kan alligevel ikke vide dig sikker. Hvis
de havde skønnet rigtigt hos mig, skulle jeg have født en dreng, som vejede
over 5000 g. Kønnet var rigtigt( selvom jeg kender et par stykker, der blev
skønnet forkert), men han vejede knapt 4200.
Min veninde fik at vide barnet vejede ca. 3600 gram, og hun fødte en krabat
på 5100 gram.
Så man er nød til at huske på, det kun er et skøn og man kan undre sig over,
hvorfor de overhovedet sætter tal på, når udsvinget alligevel er så stort.

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 08:22

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så man er nød til at huske på, det kun er et skøn og man kan undre sig
over,
> hvorfor de overhovedet sætter tal på, når udsvinget alligevel er så stort.

Ok, jeg troede også det var mere præcist, men jeg er selvfølgelig heller
aldrig scannet efter uge 18. I sidste graviditet blev jeg kun scannet i uge
12.
Jordmødrene har heller aldrig været så dygtige til, at gætte fødselsvægten.
Faktisk måtte den ene give lagkage til hele personalet i afdelingen, fordi
hun gættede 1200 gram forkert, med vores nummer 2 barn.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Anja

Dato : 13-03-05 09:22

> Faktisk måtte den ene give lagkage til hele personalet i afdelingen, fordi
> hun gættede 1200 gram forkert, med vores nummer 2 barn.

Den sidste af vores drenge blev også en dyr omgang for min jordemoder - hun
skønnede ham til knapt 3500 g men mente ikke han var vokset i de sidste uger
så jeg skulle videre til scanning... men fødslen kom i vejen og ud kom 4900
Hvis jeg skal have flere børn vil have ks - for jeg lægger ikke underliv til
sådan en basse igen...
Anja

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 12:12

Kristine Gazel <kgazel@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:395g7jF5b1bd5U1@individual.net...
> [...]
>
> På forhånd tak fra Kristine, der tænker, at så længe det stadig forekommer
> uvirkeligt at vi skal være forældre, er der noget dejligt konkret i at

Talte med en til graviditets svømning i onsdags. Hendes første barn voksede
ud af str 56 på en måned og det næste barn voksede ud af det ved 3 mdr's
alderen, så tror det er meget forskelligt.

Som kommende førstegangsmor har jeg faktisk valgt slet ikke at købe noget i
str 50 eller ok har købt et sæt nattøj i str 50, men kun fordi den faktisk
er meget stor i størrelsen (større en str 56 i andre mærker). Man ved jo
ikke hvor lang ens barn bliver, men der er da en vis sandsynlighed for den
er større end 50 cm ved fødslen. Sammenlign lidt det enkelte tøj. Nogen
gange kan str 50 være større end str 56. Og pas på hvis du tørretumbler
tøjet- det kan krybe en hel størrelse.

Jeg har derfor valgt at starte ved str 56. Køber faktisk ikke det helt
vilde, da jeg er blevet advaret af forældre om at man simpelthen får så
meget at der ofte sker det at man aldrig får det hele brugt.

så har købt et sæt i str 56 og et i str 62 - intet køn - for vi kender ikke
kønnet. Derudover har jeg er sæt til hvert køn i str 56/62, som jeg har fået
brugt.
Ved ikke om jeg køber et sæt mere - kan nok ikke lade være - bare glæden
ved at købe det . Har to sæt nattøj og 10 kortærmede bodystockinger i str
56/62.

Har købt to hjelme og en langærmet bluse og to par sokker. Skal nok have
købt to bluser mere og to par sokker mere.

Hmm ved ikke om du kan bruge det til noget. Jeg har jo ingen erfaring og
hvis der er nogen der har gode ideer til hvad jeg ellers kunne få brug for
og om jeg har købt for lidt af noget - så sig endelig frem.

Et lille tip. De har 6 stk stofbleer i bilka til 30 kr i denne uge. De
skulle være udmærkede har jeg hørt. Køber selv to pakker i dag.

Da jeg skal nedkomme i april er mit største problem, hvor varmt man skal
pakke den lille ind. Dvs er der brug for en lille køredragt(ikke tyk) eller
bare handsker og en lille trøje. Vejret kan jo være alt i april.
6 uger igen - vildt. Glæder mig bare så meget. Og jeg synes altså 40 uger er
meget lang tid

Hvornår skal du nedkomme?

LN

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-03-05 16:34

Mus wrote:
> [...]
> voksede ud af str 56 på en måned og det næste barn voksede ud af det
> ved 3 mdr's alderen, så tror det er meget forskelligt.

Ja det er jo det. Det er svært at forudse. Alligevel skal jeg jo have et
eller andet parat.

> [...]
> Sammenlign lidt det enkelte tøj. Nogen gange kan str 50 være større
> end str 56. Og pas på hvis du tørretumbler tøjet- det kan krybe en

Ja - det er ikke altid lige let at gennemskue, hvor stort tøjet egentligt
er.
Jeg tumbler ikke tøjet mere, da vi har fået vaskemaskine oppe i lejligheden
og derfor ikke bruger ejendommens vaskeri så meget mere. Ulempen ved det er
det evindelige tørrestativ, der ofte står fremme, og i øvrigt giver fugt.

> Jeg har derfor valgt at starte ved str 56. Køber faktisk ikke det helt
> vilde, da jeg er blevet advaret af forældre om at man simpelthen får
> så meget at der ofte sker det at man aldrig får det hele brugt.

Jeg har fundet ud af, at jeg havde tre bodysuits med tilhørende
strømpebukser i str. 50. Jeg havde så bestilt noget mere, men da jeg læste
alle svarene her i gruppen skyndte jeg mig at lave bestillingen om til str.
60.
Vi har allerede fået en del tøj af min mor, men hun køber det lidt større.

> så har købt et sæt i str 56 og et i str 62 - intet køn - for vi
> kender ikke kønnet. Derudover har jeg er sæt til hvert køn i str
> 56/62, som jeg har fået brugt.

Vores er stort set hvidt, minus et par sæt vi har fået som er hvidt m. gult
(men de er igen i str. 70). Vi kender heller ikke kønnet, hvilket netop
betyder at vi køber hvidt. Det er lidt irriterende. På den anden side, kan
jeg forestille mig, at det ville være endnu mere svært, hvis jeg kunne købe
enten en hel masse til en dreng eller en pige. Nu er jeg ligesom nødt til at
holde lidt igen - også af den grund

> Ved ikke om jeg køber et sæt mere - kan nok ikke lade være - bare
> glæden ved at købe det . Har to sæt nattøj og 10 kortærmede
> bodystockinger i str 56/62.

Ja det er sjovt at købe det. Vi har også en hel del - men altså ikke så
meget i den helt lille str.

> [...]

> og hvis der er nogen der har gode ideer til hvad jeg ellers kunne få
> brug for og om jeg har købt for lidt af noget - så sig endelig frem.

Ja, jeg er lige så meget på Herrens mark som du

> Et lille tip. De har 6 stk stofbleer i bilka til 30 kr i denne uge. De
> skulle være udmærkede har jeg hørt. Køber selv to pakker i dag.

Det var billigt - men jeg har købt. Indtil videre har jeg tyve.

> [...]
> tyk) eller bare handsker og en lille trøje. Vejret kan jo være alt i
> april. 6 uger igen - vildt. Glæder mig bare så meget. Og jeg synes

He. Det problem har jeg også Jeg har fundet nogle gode tips i Politikens
Babybog. Der står netop noget om forholdsregler vedr. temperatur. Bogen kan
iøvrigt anbfales. (Det kan sevfølgelig være at jeg om 6 mdr. overhovedet
ikke synes at den er noget værd, men lige nu forekommer den ig god - nar nu
man ikke har noget erfaring).

> Hvornår skal du nedkomme?

D. 14 april på Hvidovre Hospital.

mvh Kristine.

Fra : Nette

Dato : 08-03-05 13:34

"Kristine Gazel" skrev

> [...]
> særlig meget, men inden jeg går amok, vil jeg gerne høre om andres
> erfaringer desangående - også selv om jeg er klar over, at det er meget

Køb to sæt i str. 54, ingen i str. 50. Barnet kan godt passe større tøj, men
ikke for småt, jo. Vi har aldrig ejet et sæt i str. 50. - Ungerne har været
for store. Hvor længe tøjet holder, er meget forskelligt.

> På forhånd tak fra Kristine, der tænker, at så længe det stadig forekommer
> uvirkeligt at vi skal være forældre, er der noget dejligt konkret i at
> forholde sig til børnetøj og udstyr.

Ja, men lad være med at forholde dig til mere end et par sæt, sådan de
første dage er klaret. I får sikket noget af familien og vennerne og det er
en vidunderlig fornemmelse at rille ud med barnevognen og se på babytøj. Vi
har sparet rigtig mange penge og ærgrelser ved at købe efter behov i stedet
for at have en masse, som vi alligevel ikke fik brug for. Det samme gjorde
vi i sint id med babyudstyret.

Nette

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-03-05 16:45

Nette wrote:

> [...]

> efter behov i stedet for at have en masse, som vi alligevel ikke fik
> brug for. Det samme gjorde vi i sint id med babyudstyret.

Råd taget til følge - også med hensyn til babyudstyret. Når man sådan træder
ind i en babyudstyrsforretning er der jo ingen grænser for, hvad de mener
man har brug for. Man kan let blive overvældet og komme lidt i tvivl om,
hvad man skal prioritere. Jeg tror vi har det mest basale på plads nu. Vi
kigger dog efter en puslekommode/bord, men en puslehynde vil jo kunne bruges
til at starte med.

mvh Kristine.

Fra : Gitte

Dato : 08-03-05 14:18

Hejsa

> [...]
>særlig meget, men inden jeg går amok, vil jeg gerne høre om andres
>erfaringer desangående - også selv om jeg er klar over, at det er meget

Til den første havde vi slet ikke noget i str. 50 men kun 56. Mener vi
købte 5 kortærmede bodyer på tilbud, og så et sæt tøj og 2 natdragter.
Og så arvede vi også et par sæt tøj og sparkedragter og var rigeligt
dækket ind. I barselsgave ønskede vi kun tøj i større størrelser, så
vi havde lidt til senere også. Tøjet i str. 56 var rigeligt stort de
første par uger - han var meget "gennemsnitlig" størrelse, 3550 g og
51 cm.
Til nummer 2 havde vi jo en masse fra den første, men jeg skulle jo
lige ud og købe lidt alligevel Og denne gang købte jeg en enkelt
dragt i str. 50, som han havde på to gange - men nu var han jo også
lidt af en "basse" på 4050 g og 51 cm da han blev født - og dragten i
str. 50 kunne ikke knappes i halsen, der var for mange deller
Som en anden også har skrevet, så er det en rigtig god ide at købe en
pakke stofbleer eller 2 - de er geniale til gylp... Og vask dem gerne
et par gange inden, så bliver de blødere...
Og så held og lykke med det hele

MVH
Gitte

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-03-05 16:49

Gitte wrote:

> [...]
> pakke stofbleer eller 2 - de er geniale til gylp... Og vask dem gerne
> et par gange inden, så bliver de blødere...

Igen meget individuelt.

Jeg tror jeg vasker det hele inden, jeg synes også at tøjet virker lidt
stift, selvom det er bomuld.

> Og så held og lykke med det hele

Tak for svaret.

Mvh Kristine.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-03-05 15:55

Kristine Gazel wrote:
> Hejsa

Hej du skønne ;)

> Endnu en vordende mor, der har et spørgsmål ang. udstyr (der kommer
> sikkert flere i løbet af de næste par uger).

det er jo også nu der skal styr på det ;)

> [...]
> Indtil videre har vi ikke særlig meget, men inden jeg går amok, vil
> jeg gerne høre om andres erfaringer desangående - også selv om jeg er

jeg vil, som flere andre, sige at det altså ikke kan betale sig at købe
noget i størrelse 50.....
dels fordi der går et par uger, så er baby vokset ud af det, og dels fordi i
sikkert nok skal få noget i barselsgave på sygehuset..... skal i selv købe
tøj til den lille, så sørg for at købe det i størrelse 56-62, så skulle i
være rimelig dækket ind de første par måneder eller 3 ;)
noget i kan købe er gode bodystockings i flere størrelser, og stofbleer, og
sokker og huer ;) det kan man altid bruge ;)
sokkestørrelsen skal i nok starte ved 18-20 (de fås ikke meget mindre) og
igen, så får man ofte sådanne ting på barselsgangen ;)

en god ting at have på lager er frotte elastikker i en størrelse der passer
til ankler og håndled.... de er simpelthen geniale til at holde sokker,
luffer, sparkedragter og lignende på de små hænder og fødder.... de må bare
ikke stramme, men godt sidde til.....

> På forhånd tak fra Kristine, der tænker, at så længe det stadig
> forekommer uvirkeligt at vi skal være forældre, er der noget dejligt
> konkret i at forholde sig til børnetøj og udstyr.

hehe glæder mig til at se jer igen, og til at møde baby ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Nette

Dato : 08-03-05 17:32

"Sabina Hertzum" skrev

> sokkestørrelsen skal i nok starte ved 18-20 (de fås ikke meget mindre) og
> igen, så får man ofte sådanne ting på barselsgangen ;)

Du kan sagtens få strømper der er mindre. I sommers købte jeg strømper og
sko i str. 15-16 og i går så jeg strømper i Hennes i str. 10-11. De var bare
små.
At det så ikke kan betale sig, er noget helt andet. Når str. 16-18 er vasket
og tumblet en gang, så er de blevet mindre.

> hehe glæder mig til at se jer igen, og til at møde baby ;)

Du har holdt godt på sladderen, Sabina.

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-03-05 17:59

Nette wrote:

> [...]
> At det så ikke kan betale sig, er noget helt andet. Når str. 16-18 er
> vasket og tumblet en gang, så er de blevet mindre.

yikes..... 10-11..... damn*G* jeg har godt nok set dem i 16-18 for år
tilbage*G*
jeg husker tydeligt at jeg var nødt tila t købe 20 til janick, fordi han var
født med fødder*G* istedet for buttede ben med tæer på som mange babyer
er*G* sygeplejeskerne på barselsgangen plejede at drille os med at han ville
blive 150 cm høj og bruge størellse 48 i sko, så lange fødder havde han*G*

> Du har holdt godt på sladderen, Sabina.

hehe jaaaaaa det har jeg nok*G* ellers har jeg bare haft for sindsygt travlt
de sidste mange måneder.... håber det bliver lidt bedre nu hvor jeg er
kommet til det jyske igen....

Fra : Nette

Dato : 08-03-05 21:19

"Sabina Hertzum" skrev

> [...]
ville
> blive 150 cm høj og bruge størellse 48 i sko, så lange fødder havde han*G*

Og hvordan ser det så ud i dag?

> hehe jaaaaaa det har jeg nok*G* ellers har jeg bare haft for sindsygt
travlt
> de sidste mange måneder.... håber det bliver lidt bedre nu hvor jeg er
> kommet til det jyske igen....

Ok, der er vidst mere sladder, jeg er gået glip af?????
Men måske var det den måneds pause jeg havde fra nettet af, der er skyld i
det.

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-03-05 13:37

Nette wrote:
> "Sabina Hertzum" skrev

> Og hvordan ser det så ud i dag?

han er ikke så høj, men vokser generelt en skostørrelse årligt.... 136 cm og
størrelse 34 i sko..... hans bedste ven på 12 er et hovede højere end janick
og bruger størrelse 42 i sko*G* så der er lang vej endnu ;)

> travlt
>
> Ok, der er vidst mere sladder, jeg er gået glip af?????

ja åbenbart*G* vi er flyttet tilbage til fredericia her d. 1 marts;)

> Men måske var det den måneds pause jeg havde fra nettet af, der er
> skyld i det.

kan sagtens ske*G*

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 14:31

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
janick
> og bruger størrelse 42 i sko*G* så der er lang vej endnu ;)

Vores den ældste på 12 år, er pludselig vokset 4 skostørrelser på ca. 1 år,
så der har været en del udskiftning af sko. Det sidste par, som han lige har
fået er str. 40. Jeg bruger str. 37. Det samme gøre vores søn på 10 år - så
længe det varer

Ellers mener jeg også, at børnene har fået skoene et nummer større hvert år,
men det skal åbenbart pludseligt gå stærkt, når de når en hvis alder.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-03-05 17:06

Buffy wrote:

> [...]
> 1 år, så der har været en del udskiftning af sko. Det sidste par, som
> han lige har fået er str. 40. Jeg bruger str. 37. Det samme gøre

yikes*G* det lyder dyrt ;)

> Ellers mener jeg også, at børnene har fået skoene et nummer større
> hvert år, men det skal åbenbart pludseligt gå stærkt, når de når en
> hvis alder.

så må vi jo bare vente og se*G* Janick har altid været lille af sin
alder..... ikke at det har gjort noget, sådan er det jo bare når ens
forældre er små ;) men det kommer vel lige pludselig.....

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 17:41

> yikes*G* det lyder dyrt ;)

Ja, der har været en del udskrivning på sko. Men lillebror har så heldigvis
kunne overtage nogle, af de næsten nye par sko.

> så må vi jo bare vente og se*G* Janick har altid været lille af sin
> alder..... ikke at det har gjort noget, sådan er det jo bare når ens
> forældre er små ;) men det kommer vel lige pludselig.....

Drenge er som regel mindre end piger i lang tid, men de vokser jo så
pludselig hurtigt i teenageårene, hvor pigerne som regel går i stå.

Her er der 20 cm. forskel på os som forældre så det er svært at spå om, hvor
høje børnene bliver. De er da ikke vokset mig over hovedet endnu, men det
varer nok ikke længe.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Nette

Dato : 10-03-05 08:02

"Sabina Hertzum" skrev

> [...]
janick
> og bruger størrelse 42 i sko*G* så der er lang vej endnu ;)

12 år og str. 42, det lyder vildt. - Det må også ser underligt ud, store
fødder og rimelig lav endnu. - Hvis man sammenligner med en voksen mand. Min
kæreste er 180 og bruger str. 42...

> ja åbenbart*G* vi er flyttet tilbage til fredericia her d. 1 marts;)

Jamen, velkommen tilbage da.

Nette

Fra : Anja

Dato : 10-03-05 10:21

> 12 år og str. 42, det lyder vildt. - Det må også ser underligt ud, store
> fødder og rimelig lav endnu. -
> Nette

Jeg tror at det er meget almindeligt hvis du ser drenge i 5-6. kl. Min søn
er 11 år og absolut ikke stor af sin alder men han bruger str. 40 i sko og
jeg kan se på det fodtøj som flyder når han har besøg af kammeraterne at de
alle ligger i de store størrelser.

Anja

Fra : Katja Andersen

Dato : 10-03-05 11:12

"Anja" <salgxxx@holdum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg kan se på det fodtøj som flyder når han har besøg af kammeraterne at

Tror Anja er inde på noget af det rigtige.
Min søn på 13½ år bruger også str. 42-43 i sko og det gør mange andre i hans
klasse også.

Hilsen Katja

Fra : Milea

Dato : 10-03-05 12:02

"Katja Andersen" <Blue@c4-life.dk> wrote in

> Tror Anja er inde på noget af det rigtige.
> Min søn på 13½ år bruger også str. 42-43 i sko og det gør mange andre
> i hans klasse også.
>
> Hilsen Katja

Min datter på 11 år, som er 152cm høj, bruger str. 37 i sko. Selv det
synes jeg er vildt

/Milea

Fra : Nette

Dato : 10-03-05 14:22

"Katja Andersen" skrev

> Tror Anja er inde på noget af det rigtige.
> Min søn på 13½ år bruger også str. 42-43 i sko og det gør mange andre i
hans
> klasse også.

Hold da op.
Mine fætre på 12 år bruger str. 38-39 i sko, og det er de lige begyndt med.
De må have små fødder. Men ok, de kan jo, som en anden er inde på, nå at
vokse et par numre endnu inden sandalerne skal findes frem.

Nette

Fra : ellisa

Dato : 10-03-05 13:22

> [...]
>
> 12 år og str. 42, det lyder vildt. - Det må også ser underligt ud, store
> fødder og rimelig lav endnu. - Hvis man sammenligner med en voksen mand.

Min bonussøn er lige fyldt 13 år. Han er 168 høj og bruger str. 44-45 i
sko - og fødderne vokser stadigvæk....... Han er netop vokset ud af et par i
str. 43 som han fik sidste sommer.

Min mand bruger str. 41-42 og drengens mor str. 37, så jeg ved ikke
liiiiiige hvor han har det fra. *SS*

/ellisa

Fra : Nette

Dato : 10-03-05 14:26

"ellisa" skrev

> Min bonussøn er lige fyldt 13 år. Han er 168 høj og bruger str. 44-45 i
> sko - og fødderne vokser stadigvæk....... Han er netop vokset ud af et par
> str. 43 som han fik sidste sommer.

Det er vildt. Men han er da også ret høj?
Jeg var 163, da jeg blev konfirmeret som 14 årig, og jeg var på højde med de
fleste af pigerne, som alle var højere end drengene.

> Min mand bruger str. 41-42 og drengens mor str. 37, så jeg ved ikke
> liiiiiige hvor han har det fra. *SS*

Nej, det er jo lige det*G*
Men jeg har ladet mig fortælle at den slags godt kan ligge i generne uden at
blive brugt, eller hvad man nu skal sige. Min onkel er f.eks. 200 cm. men
hans børn er ikke speciel høje. Derimod hans børnebørn ser ud til at skyde
højt i vejret med årene.

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 14:50

> [...]

de
> fleste af pigerne, som alle var højere end drengene.

Hvor høj er du så i dag ?
Jeg var 164 cm, som 13 årig, men jeg er ikke blevet højere siden.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Nette

Dato : 10-03-05 15:09

"Buffy" skrev
> Hvor høj er du så i dag ?
> Jeg var 164 cm, som 13 årig, men jeg er ikke blevet højere siden.

168.

Nette

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-03-05 17:01

Sabina Hertzum wrote:

> Hej du skønne ;)

Hejsa - er I faldet godt til?

> det er jo også nu der skal styr på det ;)

Yup men som nævnt andetsteds er det lidt svært at vide, hvad man skal
prioritere og vælge.

> [...]
> sokkestørrelsen skal i nok starte ved 18-20 (de fås ikke meget
> mindre) og igen, så får man ofte sådanne ting på barselsgangen ;)

Jamen hvis det er det, så tror jeg at vi er dækket ind med tøjet til den
første periode.

> hehe glæder mig til at se jer igen, og til at møde baby ;)

Vi må komme forbi til sommer

Og jeg glæder mig også til at møde baby, der indtil videre synes at være en
bestemt herre/dame, der sparker mor - især om aftenen. Den bestemmer sågar
på hvilken side jeg skal sov, tiltider

KH

Kristine.

Fra : Winnie feldtmose

Dato : 08-03-05 17:01

Ja som alle de andre skriver så behøver man ikke noget i str. 50... med
mindre du har fået af vide at jeres baby er lille...

Siff brugte str. 56. (fra H&M) da vi tog hjem fra hospitalet dragten var
lidt stor men, vi har 2 ½ bedroller fyldt med og meget af det er slet ikke
brugt... af anden årsag.. (havde hofte skinner på i 6 ½ uge) og hun er lige
blevet 6 mdr. og bruger str. 68/74

Tro mig man for rigeligt med tøj, både på barselsgangen og hvis man holder
dåb/navngivning. Du kan jo også vente til den lille er kommet ud og så få
far til at købe et sæt tøj for så ved i hvor stort det skal være og så kan
man jo købe det i en farve der passer kønnet.

Butikkerne har jo også åbent når i har født så det vigtigste er nok
stofbleer, hue, strømper og en sparkedragt og nogle bodyér... ellers kan i
jo få fam. eller venner til lige at købe et ekstra sæt hvis nu i får en
kæmpe baby eller modsat...

Tag endelig imod alt den hjælp du kan få for man kan godt nok være træt den
1. uges tid... nå ja og så nok 18 år frem

Winnie

Fra : Jens E. Nyborg

Dato : 08-03-05 19:16

Winnie feldtmose wrote:
> [...]
>
> Tag endelig imod alt den hjælp du kan få for man kan godt nok være træt den
> 1. uges tid... nå ja og så nok 18 år frem

Hej.
Vi nåede vist kun at få en body i str.50, det gjorde heller ikke noget,
for vores første datter vejede 4000g og var 53cm. lang, nummer to kunne
heller ikke bruge den str., hun vejede 4300g og var 58cm lang, så med
nr.1 startede vi i str.56 og med nr.2 i str.62. Man skal vist kun bruge
meget tøj i de små størrelser hvis barnet gylper rigtig meget. Vi har en
nevø der gylpede bare man så på ham, sådan virkede det i hvert fald.
Så køb det mest nødvendige og suppler op hvis I synes I mangler noget.

mvh Lise og Jens

Fra : Angina

Dato : 08-03-05 19:41

"Winnie feldtmose" <w_feldtmose@flirt.dk> skrev i en meddelelse

> snip<

> Butikkerne har jo også åbent når i har født .......

Ja, man glemmer helt at verden går videre udenfor...

Fra : Rikke Mors

Dato : 10-03-05 21:13

Som alle andre skriver, får du sikkert ikke brug for ret meget tøj i de
små størrelser, men hvis du ligesom jeg synes, det kan være svært at
lade være med at købe alligevel, så skulle du tage at se om ikke
Mødrehjælpen har en butik i nærheden af, hvor du bor.
Her i Århus har de en vældig god butik, med kvalitetsgenbrugstøj til
meget små penge. Kvalitet skal her ikke forstås som at det kun er dyre
mærkevarer, men at det er pænt og ordentligt tøj, som ikke er slidt
eller ulækkert. Alt er nyvasket og er pænt sorteret og lagt sammen.
Særligt i babystørrelserne op til omkring 86 har de meget. I de mindste
størrelser når tøjet jo aldrig at blive slidt, så der er det virkelig
pænt. Jeg har købt mange søde dragter af virkelig god kvalitet derinde
og hver gang jeg har været der, slæber jeg en kæmpe pose med mig - som
regel for under hundrede kroner. Ud over tøj har de også alt muligt
andet, som har med børn og mødre at gøre - legetøj, ventetøj,
barnevogne, stofbleer osv.

Rikke Mors
- der til mine egne to unger heller aldrig nåede at bruge noget i str.
50 - eller 56 for den sags skyld. Emil var i øvrigt vokset så hurtigt at
han på sin dåbsdag som 4 måneder gammel måtte i et par pæne smækbukser i
str. 80! - Dem passede han så til gengæld også i det meste af et år.

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-03-05 15:23

Kære alle sammen.
Jeg vil gerne sige tak for alle de gode svar og beklage at jeg først svarer
tilbage nu.
Sagen er at jeg har væske i arme og hænder, som konstant sover som følge
deraf, og derfor må økonomisere med den tid jeg sidder og taster.

KH

Kristine Gazel.

Fra : Rasmussen

Dato : 12-03-05 18:20

> [...]
> Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
> "He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
> of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.

Jeg fødte jordens dejligste pige i Tirsdags, Den. 08.03.2005.

Hun vejede 4186 g og måler 54 cm og jeg har allerede måtte opgive noget af
tøjet i str. 50, det vil sige at hun aldrig nåede at få det på ;-(, hun var
for stor.

Hilsen Jakobs mor

Fra : Kristine Gazel

Dato : 13-03-05 11:49

Rasmussen wrote:

> Jeg fødte jordens dejligste pige i Tirsdags, Den. 08.03.2005.

Tillykke med det

> Hun vejede 4186 g og måler 54 cm og jeg har allerede måtte opgive
> noget af tøjet i str. 50, det vil sige at hun aldrig nåede at få det
> på ;-(, hun var for stor.

Okay - jamen det bekræfter mig i - endnu engang - at det er okay at have de
tre sparkedragter jeg har i str. 50, og så heller ikke mere.

Mange hilsner, Kristine.