digitalcamera
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 11:07

Jeg ved ikke hvor jeg kan spørge om mit problem.
Kan nogen her hjælpe mig eller fortælle, hvor jeg skal spørge ?
Jeg har købt et digitalcamera (Canon powershot S60) og taget mange
gode billeder uden problemer med at downloade dem til min PC.
Nu har jeg imidlertid haft computeren til eftersyn og efter at den er
kommet hjem igen vil den ikke kendes ved mit camera.
Jeg har uninstalleret det software, der hører til cameraet,
installeret det igen, men PC.en kan stadig ikke finde cameraet.
Det er via det sædvanlige kabel sat til en USB-port (der virker f.eks.
med printeren)
Camerakablet sidder altid i denne USB-port, så jeg bare kan sætte den
anden ende til cameraet, og når jeg gør det tænder en lille lampe på
mit Canon og displayet viser det sidst tagne billede, men om jeg kan
få det ind i PC'en (((
PC-en virker ellers helt OK, jeg har pr. tlf. spugt forretningen, der
ikke kan hjælpe mig, uden at jeg skal komme igen med PC, Camera o.s.v.

Jeg har ikke meget lyst til at køre 40 km frem og 40 igen tilbage,
hvis det er en lille ting, jeg selv kan klare, nogen bud ?

MVH
Gerda

Fra : Jane

Dato : 08-03-05 11:52

gerda skrev i <news:42307927.1898299@news.sonofon.dk>:

> Jeg ved ikke hvor jeg kan spørge om mit problem.
> Kan nogen her hjælpe mig eller fortælle, hvor jeg skal spørge ?

måske dk.fritid.foto ved noget?

Jane/Ma~
--
æbleskrog.dk

Fra : Jørgen

Dato : 08-03-05 13:19

> [...]
> anden ende til cameraet, og når jeg gør det tænder en lille lampe på
> mit Canon og displayet viser det sidst tagne billede, men om jeg kan
Det kan være mange ting, men prøv at åbne stifinder (ved at HØJRE
KLIKKE PÅ DENNE COMPUTER)og se hvor mange drev bogstaver der er.
Jeg har A
C, D og E (som er min harddisk)
J og K ( er brænder og cd rom)
Når du så sætter kablet i og tænder kameraet skulle der meget gerne
komme en ny bogstav, den bobbelklikker du på og så burde du være inde

Hilsen
Jørgen

Fra : Claus Kristensen

Dato : 23-03-05 11:02

Computeren skal temmelig sikkert have åbnet usb porten i bios. start com og
tryk del.find stedet hvor usb porten åbnes.....
claus

Fra : Henning

Dato : 08-03-05 15:28

>Nu har jeg imidlertid haft computeren til eftersyn og efter at den er
>kommet hjem igen vil den ikke kendes ved mit camera.

Eftersyn? Sådan et 10.000 km eftersyn eller hvad? Er den blevet
repareret, er der installeret nyt hw/sw?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 00:56

On Tue, 08 Mar 2005 15:28:25 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Eftersyn? Sådan et 10.000 km eftersyn eller hvad? Er den blevet
>repareret, er der installeret nyt hw/sw?
Hej allesammen.
Kom lige til at kikke herind og så jeres venlige svar.
Jeg henvendte mig på DK-fritid-foto og fandt til sidst selv ud af det
efter gentagne installationer af softwaren til mit camera...
Foran på min PC findes 2 USB-porte.
Bl.a. den ene virkede ikke, hvorfor min PC var henne for at blive
ordnet. Jeg havde fået den igen og de skulle nu begge virke.
En af dem til mit camera.
Tilfældigvis prøvede jeg at stikke mit printerstik i disse USB-porte,
så virkede printeren ikke...altså det var der den var gal.
Cameraet blev conneted bagpå PC-en og alt var i skønneste orden.
Tak for jeres forsøg på at hjælpe mig allesammen.

Vi mangler en ung kvik fyr der kunne hjælpe os af og til med de
problemer der kan opstå med vores PC-er.
Min mand har også problemer med sin USB-port, der ikke virker, og vi
havde engang et netværk mellem vore 2 PC-er der bruger fælles
internetforbindelse. Dette netværk har virket, men duer ikke mere, vi
aner ikke hvordan vi skal ordne det. Vi kan begge gå på nettet, blot
ikke få adgang til hinandens PC-er. så hvis han skal have et af mine
billeder må jeg pænt komme med en diskette eller sende det til ham
over Outlook expres , selvom han sidder i stuen ved siden af min.

Vi er meget tilfreds med en computerforretning i Århus, men det er
lidt bøvlet at pakke 2 PC-er sammen og køre fra Randers til Århus.
De er jo desuden forbundet med en masse switches, HUB's,
sonofon-bredbånd o.s.v., det er ikke til at finde ud af.

Med venlig hilsen
Gerda

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-03-05 21:01

gerda (gerda) skrev:

> [...]
> Jeg har uninstalleret det software, der hører til cameraet,
> installeret det igen, men PC.en kan stadig ikke finde cameraet.

Jeg tror, det er driveren, det er galt med. Det lille program er
nødvendigt, for at kamera og pc kan "tale" sammen. Driveren vil
ellers bliver installeret fra den cd-rom, du har brugt. Men et eller
andet kan være sket, så den ikke virker ordentlig.

Klik på: http://kortlink.dk/canon-europe/nq8
Rul ned til pkt. 16-18 og vælg det styresystem du har på maskinen,
og download driveren der passer hertil. Efter download klikker du
på ikonet og følg proceduren for installation.

Håber det lykkes for dig

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-03-05 21:12

Svend Erik Bertelsen skrev:

> Rul ned til pkt. 16-18 og vælg ...

Det ser ud som om, der kan opstå fejl på download-siden. Men den
driver du skal finde, står som: "Canon Camera WIA Driver for Win ..."
og så den version du har af styresystemet.

--
Venlig hilsen
Svend Erik