debat .... Word ikke længer på Unix
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 07:41

Jeg læser i ComOn at MS vil spære for at man kan bruge Word mm på Unix.

Så spørger jeg hvorfor ?

Hvorfor vil han indsnæver sit maget(salgs område) ?
Hvorfor vil han bruge krafter på det når folk i Unix verden nok mest bruger
andre text behanlings systemmer.(Ret mig hvis jeg tager fejl .... det er
bare hvad jeg tro om jer)
Hvorfor giver han denne hånds rækning til OppenOffice?

Jeg fatter det ikke så hvis der var nogle der kunne se det fra hans side
uden at være ironis så ville jeg være glad.

Personligt bruger jeg jo Windows mest men ville da geren snuse til Linux
....... Men det her vækker sku da trosen i mig!
Jeg har da købt en lille Word (inc Works) men bruger mest Word Perfect
....... undskyld jeg fatter ham ikke ....

(Jeg syndes dette høre under UNIX, så ret mig hvis jeg tager fejl)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-03-05 10:45

"Kai LJ. Rasmussen" <kai(/snabel a/)abou(/pungt/)dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Jeg læser i ComOn at MS vil spære for at man kan bruge Word mm på Unix.

Et link til artiklen ville have været rart. Jeg formoder at det er den
her:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21269

> Så spørger jeg hvorfor ?

For at binde brugere af MS office til Windows-platformen og dermed
forsøge at beholde dennes markedandel formentlig.

Iøvrigt har Office mig bekendt aldrig været ment til andet end MacOS
eller Windows - uden at vide det med sikkerhed (jeg ejer ikke en MS
Office-licens og har derfor ikke licensbetingelserne), mener jeg at
der i licensbetingelserne står, at man kun må bruge det på MS Windows
(eller MacOS X, hvis det er Mac-udgaven).

Kontrollen ser dog - hvis artiklen er uddybende - ud til at være let
at omgås.

/Rasmus

Defense??
What am I to defend??
Am I in war??
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 14:26

> Et link til artiklen ville have været rart.
>Jeg formoder at det er den
Nu har jeg den som papir udgave og at henvise til mit WC ville ikke være
passen

> her:
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21269
Men det nu den

> For at binde brugere af MS office til Windows-platformen og dermed
> forsøge at beholde dennes markedandel formentlig.

ja men så er det vel godt at få så meget solgt til så meget forskæligt som
muligt!
det her skramemr da bare Unix folk væk !

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-03-05 16:07

> det her skramemr da bare Unix folk væk !

Som udgør _hvor_ mange procent af det samlede office salg?
Jeg tror skam bare man har regnet lidt på det, set lidt på ens planer for OS
platform, osv., og så har man droppet en urentabel produktlinie.

THomas

Fra : Kent Friis

Dato : 08-03-05 17:54

Den 08 Mar 2005 15:07:10 GMT skrev Thomas S. Iversen:

> Som udgør _hvor_ mange procent af det samlede office salg?
> Jeg tror skam bare man har regnet lidt på det, set lidt på ens planer for OS
> platform, osv., og så har man droppet en urentabel produktlinie.

En "urentabel produktlinie"? Siden hvornår tæller at købe Windows-
versionen af Office-pakken og køre den under Wine som en "produktlinie"?

Der er iøvrigt ikke tale om et check i selve office-pakken, men i et
program der er nødvendigt for at få lov til at downloade hos Microsoft,
fx hvis man skal downloade en opdatering til office-pakken.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-03-05 18:21

> En "urentabel produktlinie"? Siden hvornår tæller at købe Windows-
> versionen af Office-pakken og køre den under Wine som en "produktlinie"?

Sorry, my bad. Så kan jeg lære det kan jeg. RTFA! Jeg mente MS havde lavet
en officepakke til unix (solaris osv) og at det nu var den man skrottede.
Det viste sig at det var Internet Explorer der var lavet til unix.

Måske jeg skulle stoppe med at kommentere på MS produktlinier når jeg nu er
så meget ud af trit med dem --- jeg bruger dem aldrig

Mvh Thomas

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 08-03-05 16:32

On Tue, 08 Mar 2005 07:41:13 +0100, Kai LJ. Rasmussen wrote:

> Jeg læser i ComOn at MS vil spære for at man kan bruge Word mm på Unix.

Fordi rigtigt mange kunder køber Windows udelukkende pga. Office pakken.
Office pakken er "the killer app." i forbindelse med Windows (i hvert fald
på desktoppen).

Hvis jeg havde større tillid til Microsoft ville jeg have sagt at det var
for at undgå at folk får et dårligt indtryk (stabilitet osv.) ved at
køre det på en platform det ikke er designet til.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk