puu ha lugtgener i båden
Fra : jan Krogh

Dato : 07-03-05 19:57

Pu ha jeg har lugten fra søtoilettet trods masser af rengøring og alle
rør/studs/slanger samt nye pakninger i mit TMC søtoilet udskiftet ,og
der er ikke udsivning af væske nogle steder , men kan ikke fjerne
lugten.
Efter ca. 14 dage når båden er sat i vandet lugter der grimt i båden
(tisselugt) , har prøvet næsten alt.
Er der andre af bådfolket som har en god ide, selvom koøje står til
udluftning dur det ikke .
Vi har prøvet med at trække rigeligt med ekstra vand igennem ved
brug.

help
mvh Jan

Fra : EA 2730

Dato : 08-03-05 02:46

jan Krogh skrev i en nyhedsmeddelelse:

> [...]
> udluftning dur det ikke .
> Vi har prøvet med at trække rigeligt med ekstra vand igennem ved

En af de bedste lugtfjerner er eddike, spørg mig ikke hvorfor, men det
virker.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : PC

Dato : 08-03-05 19:47

> En af de bedste lugtfjerner er eddike, spørg mig ikke hvorfor, men det
> [...]

Og det vil jeg gerne skrive under på.

Jeg købte en gang en båd der var total muggen
Efter at havet skovet alt det der var ødelagt så
stank den af mug, så satte jeg 5 skåle med eddike
ned i kahytten
med en diameter på ca. 200mm så det kan dampe
godt af og skiftede det en gang imellem.
Det stod i ca. 3 mrd og så var den lugtfri.

Fra : Peter

Dato : 09-03-05 00:54

"PC" <p@lite.FJERNdk> skrev i en meddelelse >

> [...]
> med en diameter på ca. 200mm så det kan dampe
> godt af og skiftede det en gang imellem.
> Det stod i ca. 3 mrd og så var den lugtfri.

Er det "lugttætte" slanger der er monteret?

Mange hilsener / Peter

Fra : EA 2730

Dato : 09-03-05 03:22

Peter skrev i en nyhedsmeddelelse:

> Er det "lugttætte" slanger der er monteret?
Stærke lugte har en uhyggelig god evne til, at trænge i gennem de mest
mærkelige steder.

Beholderer skal naturligvis skylles godt i gennem, slanger skifter man
ud, hvis de er for slemme, de er ikke så dyre, så det er hurtigt
overstået.
Lugte kan godt være svære og komme af med i bløde plastmaterialer.

Jeg købte selv en båd i 2001 der havde stået uberørt i 7 år og den
skulle "luftes" godt ud inden jeg kunne komme i gang.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : Niels & Astrid

Dato : 12-03-05 15:15

"EA 2730" <OZ2ESA@xxwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> En af de bedste lugtfjerner er eddike, spørg mig ikke hvorfor, men det
> [...]
fik sidste år ny gammel båd med indenbords toilet der lugtede af . ja af
hvad mon . den der umiskendelige fims af lort. Under toilettet samler der
sig med tiden en substans. der er tisset ved siden af og det er så løbet
ned under dørken og sammen med nullermænd og andet godt/skidt ligger det i
kroge og hjørner og udsender en gennemtrængende lugt. Jeg fjernede dørken
og
skyllede den nøgne glasfiber med klorinvand, lod tørre og lugten har ikke
været der siden. mvh Niels F.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : EA 2730

Dato : 12-03-05 17:12

Niels & Astrid skrev i en nyhedsmeddelelse:

> [...]
dørken
> og
> skyllede den nøgne glasfiber med klorinvand, lod tørre og lugten har

Der er ingen tvivl om, at klorin er en god lugtfjerner, med det kan til
tider være svært og komme af med klorinlugten bagefter.

Så kan man vælge mellem lugten af tis og klorin???

Klorin er også meget skarpere end eddike og mere ætsene.
Faldt lige over en sag der kører i Sverige.

http://www.tekno.dk/subpage.php3?article=76&toppic=kategori6&language=dk

--
Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen