Nordahl
Fra : Per Nordahl

Dato : 07-03-05 17:34

Hvorfor er det lige at mange følger div.tråde, selv om man men ikke 100%
velbevandret i sprogformen, regler, usenet m.v.
Måske fordi man haver en vis interesse,

Men da man på forhånd ved at man bliver irettesat, anfægtet, får man
fornemmelsen at man ikke skal komme her og fortælle noget.
Kan det jo godt være at nye spørgere kunne bruge et godt råd, hvad der så
sandelig også ofte bliver givet, men vi andre bliver bare skræmt væk, da vi
jo ikke kender alle reglerne.
Jeg ved godt at jeg skal sætte mig i hele u-nettestes brug før end jeg
overhovedet skriver noget, men der må også være plads til os der ikke bruger
hele vores liv, kun på det her

P`S: Jeg ved godt der kommer et eller andet svar, at det skal jeg så bare
gøre, men det ville være rart at få nogle andre hoveder frem, -- de behøver
ikke at være mere alternativt begavede, end der foregår her, for at være
med.
Lidt rod, men positivt ment. Prøv dog en god tone, båden skal i vandet !
Bukker dybt og forventer ca. 70% negativ respons, men hvor kunne det være
rart hvis jeg tog fejl

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-03-05 18:04

"Per Nordahl" <nordahl_/)MASCOT28_/)@image.dk> skrev

> Hvorfor er det lige at mange følger div.tråde, selv om man men ikke 100%

Du har da vist nok ramt den helt forkerte gruppe med dette indlæg

Hvad er det, egentlig du vil debattere? (emnelinjen er ikke særlig
informativ)

Politik, religion eller måske netikette?

Da ikke i en gruppe, som handler om fritidssejlads?

Uanset dine intensioner eller motiver, så er du altså havnet i den helt
forkerte gruppe. Prøv med news:dk.admin.netikette hvor svar på dette indlæg
også vil havne automatisk...

Er du ny på usenettet, så er der masser af god information at hente på
www.usenet.dk og har du i egenskab af ny skribent generelle spørgsmål om
dine indlæg, så er news:dk.velkommen også et fint sted at starte.

Er du i tvivl om de enkelte gruppers anvendelse, så er
http://www.usenet.dk/grupper.pl?tree=dk det sted, du finder alt om grupperne
og deres tilhørende fundats.

Men at starte en 100% off-topic debat, er ikke lige det allersmarteste
træk...

FUT (betyder Follow-Up-To) news:dk.admin.netikette

Claus

Fra : EA 2730

Dato : 08-03-05 02:39

Claus Tersgov skrev i en
nyhedsmeddelelse:422c8915$0$80881$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> FUT (betyder Follow-Up-To) news:dk.admin.netikette
>
> Claus du er den første idiot der falder i med begge ben, det var
forvendtet.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : Per Nordahl

Dato : 07-03-05 18:01

"Per Nordahl" <nordahl_/)MASCOT28_/)@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bukker dybt og forventer ca. 70% negativ respons, men hvor kunne det være

Bare et lille surt opstød, glem det ! skal op og kloggerere

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-03-05 20:50

Jeg synes bare man skal ignorere "støjen" og koncentrere sig om den faglige
sejladsdebat. Inden i støjen er der mange gode fif og tips.

Forleden kørte jeg forbi en vejskilt jeg ikke kunne huske hvad betød. Men
jeg kører da gerne mine 25.000 km årligt uden at I behøver være utryg ved
dette. Det vigtige er jo de store linier og omtanken for andre.

Bjarke

> [...]
snip

Fra : Torben Bach

Dato : 07-03-05 22:03

Per Nordahl wrote:
> [...]
>
> Men da man på forhånd ved at man bliver irettesat, anfægtet, får man
> fornemmelsen at man ikke skal komme her og fortælle noget.

Sådan har jeg også haft det en gang, men du har formentligt set, at det er
en saga blot.
Klø på - tag de "bank", der med usvigelig sikkerhed kommer, hvis du ikke
liiige følger nogle retningslinier gældende for nyhedsgrupperne.

Selv de, der revser, gør fejl, men tro mig - det bliver overhørt, hvis man
formaster sig til at tage til genmæle.

Vi skal alle være her til gavn og glæde for hinanden - udveksle erfaringer
omkring det ene og andet.

Selvfølgelig skal der være nogle "færdselsregler", sådan at det hele ikke
ender op i én stor rodebunke. Så langt så godt. Man kan blive
vejledt/retledt på flere forskellige måder har du nok set, så det drejer sig
i bund og grund om måden, det gøres på.

*Velkommen* - siger jeg, uanset at du allerede nu har får FUT til en anden
gruppe, men prøv at lægge mærke til, hvorvidt vedkommende nu også selv
fortsætter i den gruppe, hvortil han satte FUT.
Det må da være idéen, at han så hjertens gerne vil forklare dig noget
nærmere om i den rigtige gruppe - og ikke bare nøjes med sine sædvanlige
links til div. regler/retningslinier.

Med venlig hilsen
Torben

PS: Ved at svare her - får jeg nok også skyld for at "skide på reglerne",
hvilket selvfølgelig ikke er min mening, men mit svar skal du ikke lede
efter i en anden gruppe.

--
Husk at hver morgen er den første dag
i resten af dit liv.

Fra : Torben Henriksen

Dato : 07-03-05 22:33

> [...]
> Bukker dybt og forventer ca. 70% negativ respons, men hvor kunne det være

Hr. Claus Tersgov. Kan du da ikke forstå, at manden forsøger at fortælle dig
at du
bør bruge en lidt mere behersket tone, ikke denne skolemestertone.
Kender du forresten Søren Kirkegårds " En ligefrem meddelse" om at hjælpe.?
Jeg sender den gerne.

Torben H.

PS. netikette den har du faktisk brudt adskillige gange, senest på
Navigationslys på ubåd, det var lige til FUT !!!

Fra : Per Nordahl

Dato : 08-03-05 07:08

> [...]
> Måske fordi man haver en vis interesse,
>

> Bukker dybt og forventer ca. 70% negativ respons, men hvor kunne det være

Jubii, jeg tog alligevel fejl.
Tænk sig der var 4 ud af 5 der fattede mit budskab.
Jeg er imponeret, så står det alligevel ikke helt så galt til
MVH og god vind