Jubii GoIP
Fra : s.

Dato : 07-03-05 16:58

Så kom Jubiis IP-telefoni på banen. I samarbedje med GoIP.
Tilsyneladende det samme produkt, Jubii har bare valgt at forære
brugerne et helt års abonnement gratis. Så bliver det jo pludselig et
ret godt tilbud.

http://goip.jubii.dk/main.php?op=index

Fra : Hauge

Dato : 07-03-05 17:29

Hej
s. wrote:
> [...]
> Tilsyneladende det samme produkt, Jubii har bare valgt at forære
> brugerne et helt års abonnement gratis. Så bliver det jo pludselig et

Ja fedt nok (??), men hvad så når det år er gået?

/Hauge

Fra : s.

Dato : 07-03-05 17:41

Fra goip.jubii.dk: "Introduktionstilbudet giver dig minimum 12 måneders
gratis abonnement."

Bemærk ordet "minimum". Men uanset hvad, bliver det næppe dyrere end
GoIPs takst på 39 kroner. Eller også har jubii om et år skaffet GoIP og
sig selv så mange kunder, at de bibeholder det gratis abonennement.
Udviklingen går alligevel så stærkt, at det ikke giver mening at sige
noget om, hvordan IP-markedet ser ud om et år.

Jeg tror Jubii kommer til at score mange kunder fordi de har så mange
besøgende, mail- og chatkunder i forvejen. Og den sipura-adapter, der
følger med, godt nok også billig.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-03-05 18:40

On Mon, 7 Mar 2005 17:28:56 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Ja fedt nok (??), men hvad så når det år er gået?

Mon ikke markedet ser noget anderledes ud om et år? De har i øvrigt
nævnt, at abonnementet højst vil blive 39,- kr. pr. måned.

Det ER et rigtig godt tilbud, og den Sipura SPA2100 de sælger, den fås
vist ikke billigere!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk tilbyder unlock af alle udgaver af Samsung D500

Fra : Hauge

Dato : 07-03-05 18:50

Hejsa
Lasse Hedegaard wrote:
> Mon ikke markedet ser noget anderledes ud om et år? De har i øvrigt
> nævnt, at abonnementet højst vil blive 39,- kr. pr. måned.

Nåja 39 kr. er da også rimeligt dyrt, for voip..

> Det ER et rigtig godt tilbud, og den Sipura SPA2100 de sælger, den fås
> vist ikke billigere!

Nej det er da også det bedste ved deres tilbud, for det er billigt.

/Hauge

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-03-05 19:03

On Mon, 7 Mar 2005 18:49:59 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Nåja 39 kr. er da også rimeligt dyrt, for voip..

Ja, men jeg finder nu stadig tilbuddet interessant. Jeg er selv kunde
hos Musimi.dk, men kunne da godt finde på at "købe" et ektra nummer
hos Jubii - og evt. blot nedlægge det om et år.

Det samme kan andre jo gøre, og evt. portere nummere om et år, hvis
der til den tid er andre, bedre tilbud.

Jeg har en ven, som vi skal have op at køre på IP-telefoni snart, der
vil dette tilbud også være en oplagt mulighed (og der kan peeres
mellem Jubii og Musimi.dk). Det skal i hvert fald overvejes.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : S.

Dato : 07-03-05 19:27

> Ja, men jeg finder nu stadig tilbuddet interessant. Jeg er selv kunde
> hos Musimi.dk, men kunne da godt finde på at "købe" et ektra nummer
> hos Jubii - og evt. blot nedlægge det om et år.

Det har jeg lige gjort. De har tilsyneladende smidt en helt ny
nummerserie ud gratis. Der er ret mange 'guldnumre', som de har overset
og derfor forærer væk. Jeg fik et med fire ens cifre i rap.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-03-05 19:56

On Mon, 7 Mar 2005 19:26:53 +0100, xyz@yyy.org (S.) wrote:

>Det har jeg lige gjort. De har tilsyneladende smidt en helt ny
>nummerserie ud gratis.

Hvordan defineres en nummerserie - umiddeblart ville jeg mene, at der
var flere.

>Der er ret mange 'guldnumre', som de har overset
>og derfor forærer væk. Jeg fik et med fire ens cifre i rap.

Ja, deres guldnumre er ikke noget at råbe hurra for, men der er andre
gode. Dog lidt surt/underligt, at de ikke har en nummersøger - det har
GoIP faktisk, og udvælgelsessystemet ligner ellers en hel del...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : S.

Dato : 07-03-05 18:54

> Mon ikke markedet ser noget anderledes ud om et år? De har i øvrigt
> nævnt, at abonnementet højst vil blive 39,- kr. pr. måned.

Det gør det helt sikkert. Og jubii har en fordel, de udbydere ikke har:
Mere en 13 millioner hits om måneden, eller 13 millioner helt gratis
eksponeringer af deres reklame for Jubii-GoIP hver måned for mere end
2,5 millioner unikke brugere. Det er vist tal, der vil få en hver
reklamemand til at savle.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-03-05 19:00

On Mon, 7 Mar 2005 18:54:10 +0100, xyz@yyy.org (S.) wrote:

>Det gør det helt sikkert.

Hvad? Kommer til at være 39,- kr. pr. måned? Det tvivler jeg på - der
sker meget på et år.

> [...]
>eksponeringer af deres reklame for Jubii-GoIP hver måned for mere end
>2,5 millioner unikke brugere. Det er vist tal, der vil få en hver

Uden tvivl - og Jubii har helt sikkert også fået en rigtig god aftale
med GoIP (da Jubii uden tvivl leverer en masse kunder), det er jeg
ikke i tvivl om.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : S.

Dato : 07-03-05 19:54

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Hvad? Kommer til at være 39,- kr. pr. måned? Det tvivler jeg på - der
> sker meget på et år.

Jeg mente: Der sker helt sikkert meget det næste års tid. Derfor tvivler
jeg på at det kommer til at koste 39 kroner per måned. Jeg tror snarere
de beholder konceptet. Når først folk har vendet sig til en gratis
glæde, er det ret svært pludselig at skrue prisen opad uden at kunderne
bliver utilfredse.

Lægger man oveni, at jubii.dk er et af de mest brugte danske medier, og
at GoIPs koncept er ret velafprøvet, må TDC vel snart til at tage
IP-telefoni alvorligt. Ihverfald må jubii være (bortset fra tele2 og
Cybercity) den mest kapitalstærke af de små IP-udbydere lige nu. De har
råd til en del hidsige investeringer, må man formode.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-03-05 20:02

On Mon, 7 Mar 2005 19:53:59 +0100, xyz@yyy.org (S.) wrote:

>Jeg mente: Der sker helt sikkert meget det næste års tid. Derfor tvivler
>jeg på at det kommer til at koste 39 kroner per måned.

OK, så er vi enige.

>Jeg tror snarere
>de beholder konceptet. Når først folk har vendet sig til en gratis
>glæde, er det ret svært pludselig at skrue prisen opad uden at kunderne
>bliver utilfredse.

Du har helt ret, men et forholdsvis lille beløb kan selvfølgelig
forsvares - og de HAR jo garderet sig, ved blot at sige, at det er det
første års abonnement, der er gratis.

> [...]
>Cybercity) den mest kapitalstærke af de små IP-udbydere lige nu. De har
>råd til en del hidsige investeringer, må man formode.

Umiddelbart tror jeg, at de lader GoIP styre det hele - og Jubii blot
får en form for provision...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : S.

Dato : 07-03-05 20:21

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Umiddelbart tror jeg, at de lader GoIP styre det hele - og Jubii blot
> får en form for provision...

Det er jo ikke til at vide. I følge Computerworld idag, foregår det
sådan her: "- Det er os, der ejer kunderne, men Goip, der har udviklet
produktet. Serverne står i vores serverhal, fortæller Peter Lundsgaard."

Det passer også godt ind i jubiis tidligere udmeldinger om at outsource
så meget som muligt, som ikke har med jubii.dk (og antallet af brugere)
at gøre.

Fra : H.M.

Dato : 10-03-05 14:58

Hej
det lyder alt sammen meget godt, men når jeg ser deres priser på England og
Australien er de ca. 4-5 gange dyre end det jeg betaler i dag til en fastnet
udbyder, så jeg fik ret hurtigt armene ned igen.

venligst
hanne

Fra : S.

Dato : 10-03-05 17:24

Hvis du køber deres sipura-adapter, kan du have to forskellige udbydere
på samme adapter. Så kan du have for ex Musimi til udland og jubii-goip
til indland. Jeg tror ikke nogen udbydere er konkurrencedygtige på
samtlige priser. Hvis man vi lhave det billigt, må man kombinere tilbud

Fra : TBC

Dato : 10-03-05 18:11

"S." <xyz@yyy.org> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke nogen udbydere er konkurrencedygtige på
> samtlige priser. Hvis man vi lhave det billigt, må man kombinere tilbud

Hvis ikke det for for det irriterende abonnement (som holder mig borte), så
er Telefin ellers godt med når det gælder både indland og udlands takster.

TBC

Fra : TBC

Dato : 10-03-05 18:47

"S." <xyz@yyy.org> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke nogen udbydere er konkurrencedygtige på
> samtlige priser. Hvis man vi lhave det billigt, må man kombinere tilbud

Hvis ikke det for for det irriterende abonnement, og "uhæderligheden"
omkring opkaldsafgiften (de 2 ting som holder mig borte), så

Fra : S.

Dato : 10-03-05 19:18

Abonnementet sparer sig hurtigt hjem hvis du ringer meget til udlandet.
Men opkaldsafgiften hos telefin er ikke så heldig. Faktisk
opkaldsgifterne hos de forskellige udbydere meget forskellige. Nogen
tager endda opkaldsaftgift, hvis der ringes mellem kunder inden for
samme selskab.

Fra : H.M.

Dato : 11-03-05 09:54

TBC skrev:
>Så er det jo godt at der findes IP-telefoner/adaptere med 2 linjer

det var så absolut en rigtig god løsning, I kommer med, mon jeg kan finde ud
af det??

venligst hanne

Fra : TBC

Dato : 11-03-05 13:10

"H.M." <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> det var så absolut en rigtig god løsning, I kommer med, mon jeg kan finde
> ud
> af det??

Mon ikke. Når først det er sat op er det typisk bare en 2 tryks taste
kombination der skal til før nummeret tastes ind, for at ringe ud fra "linje
2" på telefonen/adapteren, i stedet for default line (a'la "*2" eller lign).

På nogle modeller er det vist endog muligt at opsætte mere avancerede
dialplans som er forprogrameret til hvilken line der skal vælges at ringe
fra, eller det er muligt at lave speed dial til ofte brugte destinationer
(ringe fra "telefonbogen") som så programmeres til at bruge den
rigtige/billigste af linjene.

Mulighederne er mange, både simple (husk selv at vælge linje) og avancerede
(programer udstyret til bestemte ofte brugte numre, eller opret dial plans
afhængigt af destination)

TBC

Fra : Henning Wangerin

Dato : 15-03-05 22:18

On Thu, 10 Mar 2005 17:24:24 +0100, S. wrote:

> [...]
> til indland. Jeg tror ikke nogen udbydere er konkurrencedygtige på
> samtlige priser. Hvis man vi lhave det billigt, må man kombinere tilbud

Så kig lige på voipusers.com til (næsten alt europæisk) udgående
fastnet: Gratis indenfor visse grænser.

Den bliver ret svær at slå.

Jeg synes i øvrigt at det ser ud som om
gratissip.dk's gratis-minutter kører den vej, at dømme efter
telefon-numret der bruges som udgående nummer, men jeg kan sagtens
ta fejl.

Fra : TBC

Dato : 10-03-05 17:48

> [...]
> fastnet
> udbyder, så jeg fik ret hurtigt armene ned igen.

Ja, det har du ret i. Deres udlandspriser er ret pebrede!

Produktet er fint til opkald inden for Danmarks grænser, men man hiver da i
den grad ind på gyngerne hvad der sættes til på karrusellerne.

Fra : H.M.

Dato : 11-03-05 14:08

Hej TBC
lydder godt jeg tror jeg vil forsøge inden længe, men jeg bliver nok nød til
at vende tilbage til dig til den tid hvis det er ok, jeg tvivler på mine
evner. !!!

venligst
hanne