Schengen samarbejdet.
Fra : Hanne og Hans

Dato : 07-03-05 15:48

Er der nogen der ligger inde med links eller henvisninger til ovenstående.
Jeg tænker på inklarering i Tyskland, Polen, etc.
Hans.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-03-05 16:22

"Hanne og Hans" <urd@spamoncable.dk> skrev

> Den har indtil videre sparet mig for at få 239 spam-mails.
> Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Det er da lidt tankevækkende, at folk som ikke vil have spam i deres mail,
tilsyneladende heller ikke har nogen betænkeligheder ved selv at spamme
nyhedsgrupperne!

Din nyhedslæser er defekt og overholder ikke længere de tekniske standarder
på usenettet, du som TDC kunde har forpligtiget dig til at overholde...

FUT dk.admin.netikette (betyder at svar havner der)

Claus

Fra : Torben Bach

Dato : 09-03-05 21:48

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> overholde...
>
> FUT dk.admin.netikette (betyder at svar havner der)

Det er også *meget* tankevækkende, at du reagerer med slangehug ved den
mindste uregelmæssighed, der forekommer i dine øjne i denne såvel som
mange
andre grupper.

Dertil *også* meget tankevækkende, at du senere i denne tråd gør opmærksom
på, at Spamfighter tilsyneladende har rettet den fejl, der gav anledning
til
dit angreb på "Hanne & Hans".

Jeg ved godt, at ethvert pip fra mig til dig bliver opfattet som en
vendetta
mod dig, og det er i sig selv tankevækkende.
Gad vide hvorfor mon?

Torben

--
Husk at hver morgen er den første dag
i resten af dit liv.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-03-05 20:45

Jeg har slet ikke opdaget, at der er for mange linier i din signatur, så jeg
tillader mig istedet at svare (med risiko for at der går "blåt blink" i den
.....):

Ifølge min kone (som har lavet juridisk afgangseksamen i Schengen) så har
schengen intet med varers bevægelighed at gøre. Det omfatter kun personers
bevægelighed mellem aftalelandene (som jo IKKE er lig EU landende, hverken
de oprindelig 15 eller de nye 25 lande).

Du skal lede efter "told og deklarationsregler"

/Bjarke

Fra : Torben Bach

Dato : 07-03-05 21:48

Bjarke Christensen wrote:
> [...]
> landende, hverken de oprindelig 15 eller de nye 25 lande).
>
> Du skal lede efter "told og deklarationsregler"

Det har din kone helt ret i.
Schengen samarbejdet er et samarbejde mellem politi/anklagemyndighed på
tværs af landegrænserne i.f. nogle meget specifikke afgrænsninger.

Mvh
Torben

Fra : EA 2730

Dato : 08-03-05 03:18

Torben Bach skrev i en nyhedsmeddelelse:

> Det har din kone helt ret i.
> Schengen samarbejdet er et samarbejde mellem politi/anklagemyndighed

> tværs af landegrænserne i.f. nogle meget specifikke afgrænsninger.

Ja! og det er også en ophævelse af told- og pasgrænserne EU og
Schengenlandene imellem (Norge-Island Sverige -Finland så vidt jeg
husker)

http://www.europa-kommissionen.dk/eu-politik/aktuelt/schengen/konvention
/

MEN
Det gælder ikke momsen, hvis Bjarke køber en vare i et EU land, skal han
"kun" svare moms ved videresalg.
Her gælder de almindelige momsregler.

Hvis Bjarke tænker på, at købe en båd uden for EU/Schengen, så husk den
skal CE-mærkes og det koster.

Jeg plejer og kalde det en handelshindring.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : EA 2730

Dato : 08-03-05 03:31

EA 2730 skrev i en nyhedsmeddelelse:

> [...]
den
> skal CE-mærkes og det koster.
>
> Jeg plejer og kalde det en handelshindring.

Men jeg tror nok dette er det rigtige link:
http://www.europa-kommissionen.dk/eu-politik/aktuelt/schengen/schengen4/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-03-05 19:05

"Hanne og Hans" <urd@spamoncable.dk> skrev

Martin Thorborg som står bag spamfighter har tilsyneladende lyttet til alle
de klager, de har fået, så der er sendt en ny version ud i dag, som
angiveligvis overholder usenet standarden og således løser problemet.

Den vil jeg forslå dig at hente...

FUT dk.admin.netikette.

Claus

Fra : Torben Bach

Dato : 10-03-05 00:01

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> til alle de klager, de har fået, så der er sendt en ny version ud i
> dag, som angiveligvis overholder usenet standarden og således løser

Et lille beskedent "undskyld" ville nu klæde dig, når nu du indirekte
erkender, at det ikke var/er Hanne og Hans` skyld, men iflg. dig den
nævnte
Martin Thorborg!!!

Torben (din "vendetta-ven")