Hjælp til loop ønskes
Fra : belial

Dato : 07-03-05 15:03

Jeg har et databasefelt, hvor nogle af rækker er udfyldt. Jeg vil gerne
have skrevet alle disse resultater ud, men får desværre også udskrevet
alle de rækker, hvor der ikke er indsat resultater. Det betyder, at når
jeg udskriver siden, så er der f.eks. et resultat og herefter 5
linieskift, derefter et resultat og herefter nogle linieskift igen. osv osv.

Jeg har forsøgt mig med alverdens kombinationer, men ingen virker for
mig. Min grundlæggende kode er:

Do until objRS.EOF
                              response.write objRS("kommentar_problemer") & "<br>"

objRS.Movenext
Loop

Hvad skal jeg gøre for at få elimeneret alle de overflødige, tomme
rækker, som bliver udskrevet?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-03-05 15:28

belial skrev:

> Jeg har et databasefelt, hvor nogle af rækker er udfyldt. Jeg vil gerne
> have skrevet alle disse resultater ud, men får desværre også udskrevet
> alle de rækker, hvor der ikke er indsat resultater.

Hvis du kun skal bruge data fra udfyldte rækker, bør du angive det i din
sql-sætning.

Grundlæggende kan man teste på null:

SELECT tekstfelt FROM tabel WHERE tekstfelt IS NOT NULL

Det fanger dog ikke poster hvor tekstfelt bare indeholder "" (den tomme
streng). Man kan i stedet tjekke på længden af feltet - i Access kan det
fx gøres med funktionen len:

SELECT tekstfelt FROM tabel WHERE len(tekstfelt) > 0

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : belial

Dato : 07-03-05 15:33

> SELECT tekstfelt FROM tabel WHERE len(tekstfelt) > 0

Jeg vidste slet ikke at det var muligt at bruge len i SQL sætningen. Tak
for hjælpen!