Include
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-01 18:01

Hejsa folkens
Nu er jeg godt igang med at lægge alle mine ASP sider ud på et webhotel,
og det har jeg lige nogle problemer med. Jeg bruger en del <!--include
virtual.....>.
Når jeg så ændrer noget i den fil der er inkluderet og reloader siden,
inkluderer serveren stadig filens gamle indhold istedet for det nye.
Skal jeg bare vente i et par timer til serveren finder ud af at der
altså er kommet en ny fil, eller er der noget jeg skal gøre for at det
virker?

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Michael Kjeldbjerg

Dato : 26-05-01 09:41

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg bare vente i et par timer til serveren finder ud af at der
> altså er kommet en ny fil, eller er der noget jeg skal gøre for at det

Er du sikker på, at det ikke er din browser eller en proxy der chacher dine
filer? Prøv at ændre i din browsers indstillinger, så du slår cache fra.
Hvis du arbejder med en proxy så prøv at slå den fra også.

vh/mik

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-05-01 17:37

Michael Kjeldbjerg wrote:

> Er du sikker på, at det ikke er din browser eller en proxy der chacher dine
> filer?

Ja.
Desuden opdaterer den uden problemer andre filer, det er kun når jeg
bruger include at der er problemer. Måske parser serveren kun include
filerne en gang i tiemen eller noget i den stil.

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 26-05-01 16:44

Jeg har selv arbejdet på en server farm, der var sat forkert op på et
tidspunkt, så når jeg lavede ændringer på en side, slog de kun igennem på
den ene af de to servere, der var i "farmen".
Jeg ved ikke om det er problemet, men hvis det er, er det kun ejerne af
serverne der kan rette dette !
Mvh
Janus