/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
ZALMAN CNPS 7700-Cu eller ZALMAN CNPS 7700~
Fra : Vega


Dato : 06-03-05 21:57

Hej.

Er lidt i tvivl om hvor stor forskellen på disse kølere er med hensyn på
hvor godt de køler. Køler de lige godt? Hvis dette er tilfældet vil jeg da
klart vælge AlCu modellen, da den vejer 300gram mindre.

Mvh. Vega.



 
 
Mikkel Lund (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 06-03-05 22:59

Vega wrote:
> Hej.
>
> Er lidt i tvivl om hvor stor forskellen på disse kølere er med hensyn på
> hvor godt de køler. Køler de lige godt? Hvis dette er tilfældet vil jeg da
> klart vælge AlCu modellen, da den vejer 300gram mindre.
>
> Mvh. Vega.
>
>

Kobber leder varm bedre end aluminium. Så AlCu er altså dårligere end
Cu, men hvor meget, I don't know.

--
Hilsen Mikkel Lund

http://aausatii.aau.dk

Vega (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Vega


Dato : 06-03-05 23:07


"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:422b7d39$0$29276$14726298@news.sunsite.dk...
> Vega wrote:
>> Hej.
>>
>> Er lidt i tvivl om hvor stor forskellen på disse kølere er med hensyn på
>> hvor godt de køler. Køler de lige godt? Hvis dette er tilfældet vil jeg
>> da klart vælge AlCu modellen, da den vejer 300gram mindre.
>>
>> Mvh. Vega.
>
> Kobber leder varm bedre end aluminium. Så AlCu er altså dårligere end Cu,
> men hvor meget, I don't know.

Ok, nogen der ved noget mere præcist om disse to modeller?

Mvh. Vega.



Coach [4130] (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 07-03-05 08:25


>>
>> Kobber leder varm bedre end aluminium. Så AlCu er altså dårligere end Cu,
>> men hvor meget, I don't know.
>
> Ok, nogen der ved noget mere præcist om disse to modeller?
>
> Mvh. Vega.
>
Ja. jeg ved da noget om det, da jeg har prøvet begge i mit system.

I et LGA775 system med 540J 3,2Ghz Prescott cpu:

7700Alcu: 50 grader idle, 61- fullload med den medfølgende pasta (ukendt
formular)

7700cu: 42grader idle, 50- fullload med Artic Silver 5 pasta

Det gav utrolig meget at skifte til ren kobber. Men jeg tror også pastaen
har meget at sige her.

Hvis bare du holder din PC i ro, sker der ikke noget ved at bruge den
"tunge" model.

Bare kør løs..

mvh
Bri@n




Morten Jensen (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 07-03-05 08:32

Har begge, dog kun i 7000 udgaven og må konstatere at der ikke er nogen som
helst forskel, som regel er AlCu et par grader koldere i samme konfig.

Ud over at CU er flottere kan jeg ikke mærke nogen forskel.

MVH
Morten


"Coach [4130]" <coach(fjern]@[fjern]lite.danmark> skrev i en meddelelse
news:422c0196$0$724$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>>
>>> Kobber leder varm bedre end aluminium. Så AlCu er altså dårligere end
>>> Cu, men hvor meget, I don't know.
>>
>> Ok, nogen der ved noget mere præcist om disse to modeller?
>>
>> Mvh. Vega.
>>
> Ja. jeg ved da noget om det, da jeg har prøvet begge i mit system.
>
> I et LGA775 system med 540J 3,2Ghz Prescott cpu:
>
> 7700Alcu: 50 grader idle, 61- fullload med den medfølgende pasta (ukendt
> formular)
>
> 7700cu: 42grader idle, 50- fullload med Artic Silver 5 pasta
>
> Det gav utrolig meget at skifte til ren kobber. Men jeg tror også pastaen
> har meget at sige her.
>
> Hvis bare du holder din PC i ro, sker der ikke noget ved at bruge den
> "tunge" model.
>
> Bare kør løs..
>
> mvh
> Bri@n
>
>
>



Vega (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Vega


Dato : 07-03-05 17:37


"Coach [4130]" <coach(fjern]@[fjern]lite.danmark> skrev i en meddelelse
news:422c0196$0$724$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja. jeg ved da noget om det, da jeg har prøvet begge i mit system.
>
> I et LGA775 system med 540J 3,2Ghz Prescott cpu:
>
> 7700Alcu: 50 grader idle, 61- fullload med den medfølgende pasta (ukendt
> formular)
>
> 7700cu: 42grader idle, 50- fullload med Artic Silver 5 pasta
>
> Det gav utrolig meget at skifte til ren kobber. Men jeg tror også pastaen
> har meget at sige her.
>
> Hvis bare du holder din PC i ro, sker der ikke noget ved at bruge den
> "tunge" model.

Jeg flytter min PC, sådan ca. hver anden måned når jeg skal til et netværk.
Er det ok?
Tænkte på jer der har denne køler, hvilket bundkort og kabinet har i?

I øvrigt Coach, dejligt med tal på "bordet".

Mvh. Vega.



Coach [4130] (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 07-03-05 22:22


> Jeg flytter min PC, sådan ca. hver anden måned når jeg skal til et
> netværk.
> Er det ok?
> Tænkte på jer der har denne køler, hvilket bundkort og kabinet har i?
>
> I øvrigt Coach, dejligt med tal på "bordet".
>
> Mvh. Vega.
>
Nej, det er IKKE ok at flytte rundt med din PC med 918gr. hængene uden på
CPU'en.

Vælg 7700Alcu'en istedet og så med noget Artic Silver 5 pasta, så skulle det
køre perfekt.

Mvh
Bri@n



Vega (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Vega


Dato : 08-03-05 17:54


"Coach [4130]" <coach(fjern]@[fjern]lite.danmark> skrev i en meddelelse
news:422cc5b7$0$712$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Jeg flytter min PC, sådan ca. hver anden måned når jeg skal til et
>> netværk.
>> Er det ok?
>> Tænkte på jer der har denne køler, hvilket bundkort og kabinet har i?
>>
>> I øvrigt Coach, dejligt med tal på "bordet".
>>
>> Mvh. Vega.
>>
> Nej, det er IKKE ok at flytte rundt med din PC med 918gr. hængene uden på
> CPU'en.

Det er kun 1 gang pr. 2. måned jo. Men det går ikke?

> Vælg 7700Alcu'en istedet og så med noget Artic Silver 5 pasta, så skulle
> det køre perfekt.

Er den ok, men hensyn til at køle?

Mvh. Vega.



Brian Lund (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 08-03-05 20:44

> > Nej, det er IKKE ok at flytte rundt med din PC med 918gr. hængene uden

> > CPU'en.
>
> Det er kun 1 gang pr. 2. måned jo. Men det går ikke?

Problemet er ikke hvor ofte du flytter den, men AT du flytter den!

Med så meget vægt på risikerer du at den knækker noget og falder af! - Når
du flytter computeren...


Brian



Coach [4130] (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 08-03-05 23:17


>> Nej, det er IKKE ok at flytte rundt med din PC med 918gr. hængene uden på
>> CPU'en.
>
> Det er kun 1 gang pr. 2. måned jo. Men det går ikke?
>

Hvis du flytter din PC, så vælg en lettere køler, hvilket betyder mere
varme.
Det er altså ca. 1 kilo du hænger på CPU'en...der skal ikke meget til at
slå den ud af kurs.
Hvis den falder af, smadrer den også dit grafikkort da det jo sidder lige
under.


mvh
Bri@n



Anders Lund (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 09-03-05 06:37

Coach [4130] wrote:
> Det er altså ca. 1 kilo du hænger på CPU'en...der skal ikke meget til at
> slå den ud af kurs.
> Hvis den falder af, smadrer den også dit grafikkort da det jo sidder lige
> under.

Og derfor er det en god idé - hvis man skal flytte computeren - at ligge
den ned, så køleren står oven på bundkortet. Så kan den tåle meget mere
transport.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Anders F (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders F


Dato : 08-03-05 18:16

"Coach [4130]" <coach(fjern]@[fjern]lite.danmark> wrote in message
news:422c0196$0$724$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> >>
> >> Kobber leder varm bedre end aluminium. Så AlCu er altså dårligere end
Cu,
> >> men hvor meget, I don't know.
> >
> > Ok, nogen der ved noget mere præcist om disse to modeller?
> >
> > Mvh. Vega.
> >
> Ja. jeg ved da noget om det, da jeg har prøvet begge i mit system.
>
> I et LGA775 system med 540J 3,2Ghz Prescott cpu:
>
> 7700Alcu: 50 grader idle, 61- fullload med den medfølgende pasta (ukendt
> formular)

SKOD-pasta (Eller monteringsfejl

> 7700cu: 42grader idle, 50- fullload med Artic Silver 5 pasta
> Det gav utrolig meget at skifte til ren kobber. Men jeg tror også pastaen
> har meget at sige her.

De tests jeg læste i sin tid viste marginale forskelle - dvs i 1-2C
størrelsen. Husk at det bare er en dør eller lidt mere gennemtræk der skal
til før rumtemperaturen->kabinettemperaturen->køleren->processoren flytter
sig et par grader!

Mvh.
Anders

> Hvis bare du holder din PC i ro, sker der ikke noget ved at bruge den
> "tunge" model.
>
> Bare kør løs..
>
> mvh
> Bri@n
>
>
>



JK (at mail dot dk) (07-03-2005)
Kommentar
Fra : JK (at mail dot dk)


Dato : 07-03-05 09:19

On Sun, 6 Mar 2005 23:07:13 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

>
>"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
>news:422b7d39$0$29276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Vega wrote:
>>> Hej.
>>>
>>> Er lidt i tvivl om hvor stor forskellen på disse kølere er med hensyn på
>>> hvor godt de køler. Køler de lige godt? Hvis dette er tilfældet vil jeg
>>> da klart vælge AlCu modellen, da den vejer 300gram mindre.
>>>
>>> Mvh. Vega.
>>
>> Kobber leder varm bedre end aluminium. Så AlCu er altså dårligere end Cu,
>> men hvor meget, I don't know.
>
>Ok, nogen der ved noget mere præcist om disse to modeller?
>

Forskellige udenlandske anmeldelser har angivet en forskel på 2-3
grader i favør til CU.

Det er i alfald næppe 10 grader, som ellers foreslået.

Så jeg mener, at AlCu er at foretrække. Billigere, og vejer mindre.

De er godt nok megastore. Har du overhovedet plads ? Diameteren er ca.
14 cm, og den kan ramme både kabinet, grafikkort og ram. Du skal være
heldig, hvis der er plads. Desuden skal bundkortet formodentlig helt
ud for at montere den (plade under bundkortet).

John

Vega (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Vega


Dato : 07-03-05 17:25


"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse
news:nb3o21t2ov8aulk36vupmtbrivhvnskdo6@4ax.com...
> On Sun, 6 Mar 2005 23:07:13 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

> De er godt nok megastore. Har du overhovedet plads ? Diameteren er ca.
> 14 cm, og den kan ramme både kabinet, grafikkort og ram. Du skal være
> heldig, hvis der er plads.

Hmmm, har et Thermal Take Midi tower tror jeg det er, ligesom Chieftech.
Kommer formodentligt til at sidde på et ASUS A8N SLI eller MSI
K8N-NEO4-Platinum.

> Desuden skal bundkortet formodentlig helt
> ud for at montere den (plade under bundkortet).

Det med at bundkortet skal ud gør ikke noget, for skal opgradere. Så det
skal ud alligevel.

Mvh. Vega.



Coach [4130] (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 07-03-05 22:30


> Hmmm, har et Thermal Take Midi tower tror jeg det er, ligesom Chieftech.
> Kommer formodentligt til at sidde på et ASUS A8N SLI eller MSI
> K8N-NEO4-Platinum.
> Mvh. Vega.
>
Det ser umiddlbart ud som det kan lade sig gøre.
Kig her
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7700-754-939-940MBlist_eng.htm

Desuden er der masser af plads op til PSU i Thermal Take's miditower, MEN
det er der ikke i deres FullTower model pgra. en afstivningsplade på tværs
af kabinettet.
FullTower er modellen med højden 65cm
MidiTower er på ca. 53cm

mvh
Bri@n



Vega (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Vega


Dato : 08-03-05 17:52


"Coach [4130]" <coach(fjern]@[fjern]lite.danmark> skrev i en meddelelse
news:422cc7a3$0$683$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Hmmm, har et Thermal Take Midi tower tror jeg det er, ligesom Chieftech.
>> Kommer formodentligt til at sidde på et ASUS A8N SLI eller MSI
>> K8N-NEO4-Platinum.
>> Mvh. Vega.
>>
> Det ser umiddlbart ud som det kan lade sig gøre.
> Kig her
> http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7700-754-939-940MBlist_eng.htm

Jep, har jeg ogdt set.
> Desuden er der masser af plads op til PSU i Thermal Take's miditower, MEN
> det er der ikke i deres FullTower model pgra. en afstivningsplade på tværs
> af kabinettet.
> FullTower er modellen med højden 65cm
> MidiTower er på ca. 53cm

Det er MidiTower modellen jeg har. Så er det jo fint.

Mvh. Vega.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste