Hjælp - tilrette et java-script
Fra : Froggy

Dato : 06-03-05 13:36

Er her en 'ørn' til javascript, som gider kigge på:

http://ravklubben.dk/testside/htm/kontakt-dk.htm ?

det modificerede script findes på:
http://ravklubben.dk/testside/htm/fly.js

Det stammer oprindeligt (som det ses i skriptet) fra:
http://javascript.internet.com/miscellaneous/fly.html

Jeg har flyttet tænd-sluk-fluen op i øverste venstre hjørne - og
ændret lidt på grafikken.

1: Jeg vil gerne ha' _helt_transparent_baggrund_ på
'tænd-sluk-fluen', men den ligger i en 'tabel' i lag ovenpå selve
htm-siden, men 'arver' alligevel 'table background color' fra css'en.

2: Det er ret irriterende, at timeglasset hele tiden flimrer ved
curseren, selv når 'fluen' er 'slukket' - den henter hele tiden grafik
fra serveren - til trods for at jeg har forsøgt at preloade de små
*.gif-filer i starten af *.htm-filen.

3: Og lige en sidste ting, som måske kan rettes: Når musen (og
dermed fluen) kommer tæt på scrollbarene, 'flyver' den udenfor og får
derved scrollbarene til at flakse op og ned.

Jeg vil meget gerne bruge effekten - eller en lignende (jeg skal
alligevel tegne ny grafik til den, da det nok helst skal være en myg),
men med de "uhensigtsmæssigheder, der stadig er i scriptet, kan jeg
ikke være bekendt at bruge det på klubbens side.

Håber meget, at der er en (eller flere), der kan hjælpe med et
brugbart script - eller evt. rette det oprindelige til, så det kan
fungere ordentligt.

Johnna N.
--
aka "Froggy", hvis nogen ka' huske så langt tilbage

Fra : Froggy

Dato : 06-03-05 16:27

In news:Froggy <froggy@ofir.dk> typed:
> [...]
> 'tænd-sluk-fluen', men den ligger i en 'tabel' i lag ovenpå selve
> htm-siden, men 'arver' alligevel 'table background color' fra css'en.

Dette har jeg nu løst via css... - nu mangler der bare de 2 andre
fænomener.

--
Froggy
Det er bedre at være en optimist, der tager fejl,

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-05 22:11

Froggy skrev:

> Det stammer oprindeligt (som det ses i skriptet) fra:
> http://javascript.internet.com/miscellaneous/fly.html

Det script trænger vist til en grundig opdatering. Det genererer et
hav af fejlmeddelelser i javascriptloggen til Firefox (kald til
window.event.x|y og kald direkte på elementnavne). Scriptet virker
tilsyneladende kun i IE - det er ikke så heldigt.

Jeg ville se mig om efter et andet script.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Froggy

Dato : 07-03-05 00:58

In news:Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> typed:

> [...]
> tilsyneladende kun i IE - det er ikke så heldigt.
>
> Jeg ville se mig om efter et andet script.

Det kunne være en løsning - men jeg har ikke kunnet finde noget, der
ligner.

Er der nogen herinde, som kan hjælpe - eller kender et godt sted at lede
efter det?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-05 16:19

Froggy wrote:

> Er der nogen herinde, som kan hjælpe - eller kender et godt sted at
> lede efter det?

Har du prøvet <http://www.script.dk/>?
eller <http://hotscripts.com/>?

Erik Ginnerskov