Toastmaster !
Fra : Olesen

Dato : 06-03-05 13:11

Med fare for ikke at ramme fundatsen, vover jeg skindet alligevel.

En meget god ven af mig skal giftes her d. 28 maj og har i den forbindelse
bedt mig være toastmaster, jeg har naturligvis en idè om hvad sådan en
laver, men hvordfan finder jeg ud af hvad der er den rette etikette ?? Hvis
sange skal til først og i hvilken række følge skal gæster tale ? skal der
annonceres talere eller finder folk stille ud af det efter mine henvisninger
??

Hvad er normalen og er der en der kender noget litteratur jeg kan låne.

Mvh

Jens

Fra : Henning

Dato : 06-03-05 13:57

On Sun, 6 Mar 2005 13:10:31 +0100, "Olesen"
<lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> wrote:

> [...]
>??
>
>Hvad er normalen og er der en der kender noget litteratur jeg kan låne.

Allerførst - det er forhåbentlig meldt ud i indbydelserne, at du er
toastmater? Ellers risikerer du at onkel Harry og tante Inge pludselig
dukker op med en sang og en tale uden du er informeret!
Læs den gode gamle Emma Gad, traditionerne har ikke ændret sig

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 06-03-05 14:04

Sun, 6 Mar 2005 13:10:31 +0100, skrev "Olesen"
<lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> i dk.fritid:

> [...]
>annonceres talere eller finder folk stille ud af det efter mine henvisninger

Jeg tror, at du kan finde nogle af svarene her på disse sider:
<http://www.festoriginalen.dk/index.phtml?page_id=festtips&showarticle=artikler/toasttips.html>
http://www.netbryllup.dk/Traditioner/toastmaster.html
http://sjov.spontek.dk/festbog.htm
http://www.bryllupsklar.dk/wedding/toastmaster.htm

God fornøjelse

--
mvh Gitte Sørensen
Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 06-03-05 14:09

Sun, 6 Mar 2005 13:10:31 +0100, skrev "Olesen"
<lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> i dk.fritid:

>Hvad er normalen og er der en der kender noget litteratur jeg kan låne.

Og så glemte jeg jo helt at nævne bogen "Takt og nye toner" af Inge
Corell. Heri kan du finde en masse af de skrevne og uskrevne regler om
f.eks. den traditionelle rækkefølge af talerne osv.

Fra : Olesen

Dato : 07-03-05 05:08

1000 tak for jeres hjæp det er af uvurderlig karakter.

Jens

Fra : Jens B. R.

Dato : 07-03-05 12:45

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> wrote in message news:<d0gk3e$24kh$1@news.cybercity.dk>...
> 1000 tak for jeres hjæp det er af uvurderlig karakter.
>

> Jens

Vil lige give dit et fif - det står dig frit at bruge det.

For at ungå folk som spontant "slår på glasset" anskaffede vi til min
mors runde fødselsdag en hat som blev kaldt for talehatten - så
hentede man den hos toastmasteren (mig).

Jeg udleverede så først hatten når jeg lige havde afstemt det med
køkkenet.

Det gav ingen problemer fordi jeg havde indledt med at gøre opmærksom
på at ingen holdt tale uden hat på.

Vi brugte så en Fez med kvast og det hele så det var så også et
muntert indslag i den forbindelse.

God fornøjelse

Jens B. R.