Nye mails på POP3 e-mail konto
Fra : Thomas Demant

Dato : 06-03-05 12:46

Jeg har behov for et program, der kan sende en bestemt dataserie ud på en
I/O port, ved nye e-mails.
Jeg bruger INDY10 (noget helt andet er, at jeg ikke kan få lov at køre
programmer med INDY10 komponenter på Windows2000 Server. Men INDY9 er intet
problem. Er der nogen der har oplevet det?) til at kommunikere med
mailserverene.
Det i sig selv er intet problem, når der bruges IMAP e-mail kontoer, da jeg
så kan benytte RecentMsgs som her:
if IMAP.MailBox.RecentMsgs > 0 then showmessage('ny mail');

Problemet opstår først, når jeg skal kunne gøre samme nummer efter med POP3
kontoer... Der kan man jo ikke umiddelbart få serveren til at fortælle
hvilke mails der er kommet siden sidst der blev set efter nye mails. Og når
der gemmes kopi på serveren altid (dvs. der ikke slettes nogen fra
serveren), vil der altid være nogen på serveren jo... Er der nogen der har
en ide til hvordan jeg kan omgås det?

På forhånd tak.

Thomas

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 06-03-05 21:29

hej der...

1: Indy 10 er vistnok snot-net baserede....

2: kan du ikke bare slette mails, naaar du har 'brugt' dem ??

/f

Fra : Thomas Demant

Dato : 07-03-05 14:26

Finn Bindeballe <postmaster@127.0.0.1> wrote in message news:<d0fp1n$12te$1@news.cybercity.dk>...
> hej der...
>
> 1: Indy 10 er vistnok snot-net baserede....
Hmmm... ".NET"? Betydder det at det skulle virke på Win2k f.eks., hvis
jeg smider .NET afviklingshalløjet ind på maskinen eller er jeg galt
på den? Det må jeg prøve, når jeg kommer hjem.

> 2: kan du ikke bare slette mails, naaar du har 'brugt' dem ??
Nææ.... For efter at den nye mail er konstateret, headeren er hentet
af programet og sendt til

Fra : Thomas Demant

Dato : 07-03-05 14:35

> [...]

> 2: kan du ikke bare slette mails, naaar du har 'brugt' dem ??
Nææ.... For efter at den nye mail er konstateret, headeren er hentet
af programet og sendt til min hardware, vil jeg gerne selv kunne læse
mailen
Eller dvs. jeg bruger selv IMAP, men andre der også skal bruge
programmet bruger kun POP3, trods de har mulighed for atr bruge IMAP.
Forstå det hvem der kan

Begklager at denne post er postet 2 gange, første gang fik jeg trykket
på en forkert tast - er ikke vandt til at bruge Google som usenet
klient... hehe.

--
Thomas - der mener at IMAP er den bedste opfindelse næstefter
vækkeuret.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-03-05 14:36

"Finn Bindeballe" <postmaster@127.0.0.1> wrote in message
> 1: Indy 10 er vistnok snot-net baserede....

Nej, det er til både win32 og .NET.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 06-03-05 21:33

> [...]
> der gemmes kopi på serveren altid (dvs. der ikke slettes nogen fra
> serveren), vil der altid være nogen på serveren jo... Er der nogen der har

Frit fra hukommelsen: E-Mails har et unikt message-id. Jeg ville tro du
kunne nøjes med at hente headers fra serveren og tjekke message-id med dem
du har lokalt og på den måde finde de nye.

Fra : Thomas Demant

Dato : 07-03-05 14:36

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote in message news:<422b68f8$0$29280$14726298@news.sunsite.dk>...
> Frit fra hukommelsen: E-Mails har et unikt message-id. Jeg ville tro du
> kunne nøjes med at hente headers fra serveren og tjekke message-id med dem
> du har lokalt og på den måde finde de nye.
Hmm... virker til at jeg har overset noget, så
Jeg må lige checkke op på det, når eg kommer hjem og finde ud af,
hvordan man kan hente ID'et.
Jeg takker - og vender tilbage hvis jeg ikke kan hitte ud af det

--
Thomas

Fra : Thomas Demant

Dato : 09-03-05 21:47

> Hmm... virker til at jeg har overset noget, så
> Jeg må lige checkke op på det, når eg kommer hjem og finde ud af,
> hvordan man kan hente ID'et.
> Jeg takker - og vender tilbage hvis jeg ikke kan hitte ud af det

Jeg har forsøgt at finde ud af noget brugbart, men jeg kan slet ikke komme
nær en løsning. Det nærmeste jeg kommer er POP3 komponentens UIDL unktion,
men der opstår en fejl i Indy's POP3 komponent, uanset hvordan jeg forsøger
at hente et UID. Er der nogen der har nogen ideer til hvordan det skal
gøres?

--
Thomas

Fra : Harald

Dato : 10-03-05 00:40

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøger
> at hente et UID. Er der nogen der har nogen ideer til hvordan det skal

Har lige testet UIDL functionen og den virker fint her, her er min test
kode:

var
strings : Tstringlist;
begin
IdPOP31.Connect;
memo1.Lines.Add('Antal mails: '+inttostr(IdPOP31.CheckMessages));
strings:=tstringlist.Create;
IdPOP31.UIDL(strings, -1);
memo1.Lines.AddStrings(strings);
IdPOP31.Disconnect;

/HK

Fra : Thomas Demant

Dato : 10-03-05 09:28

> Har lige testet UIDL functionen og den virker fint her, her er min test
> kode:
> <SNIP>

Mange tak - nu har jeg da fundet ud af hvad der var galt. Jeg havde, i VAR
delen, sat min 'strings' til TStrings istedet for TStringList. Havde jeg da
slet ikke tænkt på kunne give fejlen

Men tak for hjælpen.

--
Mvh.
Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-03-05 09:35

Fra hjælpen om TStrings:

"Derive a class from TStrings to store and manipulate a list of strings.
TStrings contains abstract or, in C++ terminology, pure virtual methods
and should not be directly instantiated."

hilsen
Uffe