Søgemaskiner og havne på underside
Fra : Bente Rasmussen

Dato : 06-03-05 12:39

Når søgemaskine finder en underside på min hjemmeside, har jeg
problemer med at få omdirrigeret til Index-siden. Skal
undersiderne placeres i en specielt mappe ved Upload feks. "doc"
for at en Link REL fungerer ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 12:58

Bente Rasmussen skrev:
> Når søgemaskine finder en underside på min hjemmeside, har jeg
> problemer med at få omdirrigeret til Index-siden. Skal
> undersiderne placeres i en specielt mappe ved Upload feks. "doc"
> for at en Link REL fungerer ?

Indsæt dette script på alle dine under sider, så tvinger
du dem til at åbne i din index fil.
Skal indsættes i head.

<script language="javascript">
if (self==parent)
{
top.parent.location.href="http://ditdomæne.dk"
}
</script>

--
Otto Pæd
Har du: *Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter *

Fra : Bente Rasmussen

Dato : 06-03-05 14:00

Otto Pæd wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Indsæt dette script på alle dine under sider, så tvinger
> du dem til at åbne i din index fil.
> Skal indsættes i head.
>
> <script language="javascript">
&gt; if (self==parent)
&gt; {
&gt; top.parent.location.href="http://ditdomæne.dk"
&gt; }
&gt; </script>

> --
> Otto Pæd
> Har du: *Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter *
> i din signatur, ryger du i mit *Spamfilter*

Tak, det vil jeg prøve.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-03-05 14:30

"Otto Pæd" skrev bl.a.:

> Indsæt dette script på alle dine under sider, så tvinger
> du dem til at åbne i din index fil.
> Skal indsættes i head.
>
> <script language="javascript">
> (...)

Hm. Sker der så ikke det, at når man fra index-siden vil
åbne en af de undersider som er forsynet med nævnte
script, så bliver man hængende på eller smidt tilbage til
index - uden at kunne komme videre ...?

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 16:28

Jørgen Grandt skrev:

> Hm. Sker der så ikke det, at når man fra index-siden vil
> åbne en af de undersider som er forsynet med nævnte
> script, så bliver man hængende på eller smidt tilbage til
> index - uden at kunne komme videre ...?

Næ, hvorfor tror du det. Når index sitet er blevet
åbnet kan man navigere rundt i de underliggende
sider uden problemer med de links der er på sitet.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-03-05 18:25

"Otto Pæd" skrev:

> Næ, hvorfor tror du det. Når index sitet er blevet
> åbnet kan man navigere rundt i de underliggende
> sider uden problemer med de links der er på sitet.

Atter hm. Det lykkedes ikke for mig. Kan du give et par
eksempler på websteder hvor man har brugt scriptet på
den måde du foreslår?

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 20:44

Jørgen Grandt skrev:

> Atter hm. Det lykkedes ikke for mig. Kan du give et par
> eksempler på websteder hvor man har brugt scriptet på
> den måde du foreslår?

http://www.ritaolesen.dk/

Og jeg bruger selv det script på mine egne sider
lavet i Frames, så jeg ved det fungerer.
Hvis jeg i google søger og finder en af mine under
sider, ja så kommer hovedsiden frem når jeg trykker
på linket og kan navigere rundt i mine undersider uden
problemer.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-03-05 21:54

"Otto Pæd" skrev bl.a.:

> [...]
> sider, ja så kommer hovedsiden frem når jeg trykker
> på linket og kan navigere rundt i mine undersider uden

Søg i Google på Billedsjov (danske sider). Så får du nok
et hit som hedder "Billedsjov - oversigt"; det fik jeg. Klik
på dét, og hvor lander du så? På Ritas hjemmeside-forside
- eller på undersiden om billedsjov som du søgte på?

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-04-05 22:07

"Otto Pæd" <not> skrev i en meddelelse news:422af0ea$1_5@x-privat.org...
> Indsæt dette script på alle dine under sider, så tvinger
> [...]

Har prøvet dette script nu og det virker tilsyneladende fint, men hvis man
finder en af mine sidder fra f.eks. Google og kommer til min indexside, kan
man ikke komme tilbage til Google. Er det noget man skal leve med eller er
der også en løsning på dette drilleri ?

Mvh
Michael