Agressiv adfærd.
Fra : J.B.

Dato : 06-03-05 11:13

Hej Gruppe.

Jeg havde 2 marmorscalarer gående i mit selskabsakvarium. Det viste sig at
være 2 hanner og efter de blev kønsmodne startede kampen mellem dem, den
stod på i ca. et halvt år hvor den største af fiskene holdt den anden
"nede". Til sidst blev det åbenbart for meget for den svage scalar; den fik
symptomer på stress, kunne ikke holde balancen og blev jagtet væk når den
forsøgte at spise. Jeg aflivede den derfor for 2 uger siden. Nu er der så
sket det at den tilbageværende scalar er blevet HELT VILDT agressiv, ikke på
andre fisk men på mig, mit net, min hånd osv. Det er ret svært at rense
akvariet når en stor scalar prøver at æde ens fingre. Hvorfor er den
pludselig så agressiv?

Jeg har prøvet at forære den væk i dk.marked.privat.dyr.akvarium men der er
åbenbart ingen interesse for en fuldvoksen marmorscalar. Den skulle aldrig
have været solgt sammen med et 128l akvarium og jeg har af samme grund
skiftet fiske-pusher.

M.v.h.
J.B.

Fra : Kasper Friis

Dato : 06-03-05 18:24

> [...]
> åbenbart ingen interesse for en fuldvoksen marmorscalar. Den skulle aldrig
> have været solgt sammen med et 128l akvarium og jeg har af samme grund

Pas på den ikke spiser dig ;) Ej er det slemt, mine scalare kan da godt
nappe lidt til mig når jeg har fingrene i vandet, men det kan jo knap nok
mærkes.. hvis bare den ikke jagter de andre fisk er det vel okay :)

Kasper friis