Password beskyttet side - Hvordan ?
Fra : Kenneth

Dato : 06-03-05 11:06

Hvordan laver jeg en password beskyttet side/område i frontpage 2003 ?
jeg vil gerne lave et par sider til mine elever hvor der ligger billeder
etc. som ikke skal være offentlig tilgængeligt på min hjemmeside

fortsat god dag
kenneth

Fra : Klaus

Dato : 06-03-05 15:10

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en
meddelelse news:422ad606$0$90206$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> jeg vil gerne lave et par sider til mine elever hvor der ligger
> billeder etc. som ikke skal være offentlig tilgængeligt på min

Du skal nok have fat supporten på dit web-hotel.

Klaus H

Fra : Kenneth

Dato : 06-03-05 16:09

hvorfor nu det ? er det ikke en funktion i fp ? - jeg kan godt nok ikke
finde en disse om det i manualen så du kunne jo godt gå hen og have helt ret

Fortsat god søndag
Kenneth

Fra : Klaus

Dato : 06-03-05 16:51

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en
meddelelse news:422b1d29$0$90207$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> hvorfor nu det ? er det ikke en funktion i fp ? - jeg kan godt nok
> ikke finde en disse om det i manualen så du kunne jo godt gå hen og
> [...]

Jeg har min hjemmeside hosted ved B-one. Der er funktionen ikke
understøttet på serveren.
Jeg fik dog en udmærket hjælp ved at kontakte support. Der skulle
oprettes et par filer, som via FTP skulle lægges ind på siden.

Mvh

Klaus H

Fra : NS-Genie©

Dato : 06-03-05 20:32

> [...]
> jeg vil gerne lave et par sider til mine elever hvor der ligger billeder
> etc. som ikke skal være offentlig tilgængeligt på min hjemmeside

Prøv at tage et kig på denne her side.
http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

-Thomas

Fra : Kenneth

Dato : 07-03-05 14:39

hvad gør man med koden ? Smider den direkte i toppen af en tom side ?

Kenneth

Fra : NS-Genie©

Dato : 07-03-05 16:05

> hvad gør man med koden ? Smider den direkte i toppen af en tom side ?
>
> Kenneth
> "NS-Genie©" <genieNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Som der også bliver forklaret på siden, ligger tricket i at den "beskyttede"
side hedder "brugernavn""password".htm
Så hvis du har en bruger der hedder pia, som har password 1234 bliver
personen sendt videre til en side der hedder pia1234.htm, så du skal
selvfølgelig lave en side for hver bruger du nu måtte have.

Hvis denne løsning ikke er god nok, skal du over i noget asp.
evt http://www.asp-faq.dk/article/?id=49
Spørgsmål til dette bedes sendes til

-Thomas