Hjælp!!!
Fra : Martin Pedersen

Dato : 06-03-05 01:10

Hejsa vil lige høre om der var var nogle der ku svare mig på hvad jeg kan
gøre.... har lige sat nye planter og sten i mit akvarie for 3 uger siden og
har skiftet lidt vand 1/3 hver uge.. men sys det bliver ved med og være
gult..

hvad kan det skyldes.... og der er stadig mere grums i det..

Mvh martin pedersen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 06-03-05 11:12

"Martin Pedersen" <Martin.pedersen@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gult..
>
> hvad kan det skyldes.... og der er stadig mere grums i det..

Hej Martin
Efter at have "rodet" i akvariet, er det først og fremmest ro der skal til.
I denne "modningstid" må du ikke skifte så meget vand, da forlader du aldrig
starter problemerne.
Har du for kraftig gennemstrømning?
Hvis du med sten mener bundlag - Er du sikker på, at det er vasket godt nok.
Du siger, at det er gult - hvad med en trærod, der skulle vel ikke være
sådan en gavtyv, der driller.

Hvad har du egentlig af fisk? - det kunne være rart at vide.
Hvad bruger du af filter, og hvilket materiale har du eventuelt pakket med?

Hilsen
Jørgen Jørgensen

Fra : Martin Pedersen

Dato : 07-03-05 14:26

Hejsa.. har haf akvariet i noget tid nu, men havde det hele ude og køre det
rent for 3-4 måneder siden

Nye sten sådan nogle mørke nogle, så er der 2 planter i og 4-5 store sten
til pynt.. så ingen trærod, det har jeg pøvet og gør det ikke igen..
Akvariet er sådan et 54l startkid.. der fulgte sådan en pumbe der sider i
selve akvariet med..
men sys hvis jeg slukker pumpen og lader det stå i 5-6 timer så ser det
klart ud.. men når jeg tænder den kommer der meget grums.. er det fordi jeg
fodre mine fisk for meget...

Jeg har 1malle(må ik spørger mig hvad den heder) den er 20cm ca.. og så en
lille malle 2-3cm, 3 Oscar og 4 Sølv molly.

Har ikke sat mig helt vildt ind i det.. men vil godt prøve på det.. for
overvejer kraftigt og få et 220litters akvarie så det meget godt lige og
finde ud af hvordan det skal passes osv..

sys også der er meget grums i bunden (mellemstenene) selv om jeg har sådan
en til og suge skidt op med..

de får mad 1 gang hver dag.. alm mad + bundpiller til mallerne

Hilsen Martin Pedersen

Fra : TomCK

Dato : 08-03-05 08:36

"Martin Pedersen" <Martin.pedersen@c.dk> wrote in message
> Jeg har 1malle(må ik spørger mig hvad den heder) den er 20cm ca.. og så en
> lille malle 2-3cm, 3 Oscar og 4 Sølv molly.
Hmm... Hvis dine Oscars er fuldvoksne, så er der vist ikke plads til ret
meget vand?? Mallerne og molly'erne er tilsammen rigeligt til et 54 liters,
så mit bud er, at årsagen til det grumsede vand skyldes overbefolkning.
Fiskemængden passer bedre til det 220-liters, du har planer om - se at få
det købt, eller reducér i dine fisk. Fiskene har også forskellige behov, så
læs om dem allesammen, og find ud af hvad de hver især kræver af temperatur
og andre vandværdier (PH m.m.), hvilket temperament de har osv. Det kan ende
med, at man må vælge nogen andre fisk end dem, man lige havde regnet med.

mvh
TomCK

Fra : Martin Pedersen

Dato : 08-03-05 14:38

Ok Tom men hvor finder jeg sådan noget info henne.. for jo havde nu planer
om og finde et andet akvarie.. har lige fundet ud af Oscar bliver pænt
store.. :S det jo ik skide smart.. hende damen i butikken sagde de sagtense
ku gå sammen med mine fisk og der langt fra var for mange i hmm, men det er
da godt lige og så lidt respons fra andre nok lige så erfaren som en der
bare sælger dem,(sagt uden og gøre nogle sure) men altså.. hun ku da godt
lige ha oplyst mig lidt mere om det. jeg spurgte nemlig om det var et
problem og det var det slet slet ikke

Do!!!

mvh martin pedersen