Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Telefin Grandstream Adapter blinker rødt
Fra : Joe

Dato : 05-03-05 20:52

Hej

Jeg har konto hos Telefin og bruger en Grandstream HT486 adapter
til min telefoni. Min adapter har blinket rødt i over en uge nu og supporten
fra Telefin har mildest talt været dårlig. Så jeg spekulerede
på om der er nogen derude der kunne poste en vejledning i hvordan
adapteren skal sættes op...?? Det ville være alletiders med et par
screenshots af opsætningen

Tak på forhånd...

Fra : s.

Dato : 05-03-05 21:57

Hej. Telefin har selv et screenshot af en opsætning. Det kan du se her:

https://www.telefin.dk/help/286/286.html

håber det lykkes...

Fra : Joe

Dato : 06-03-05 18:56

> Hej. Telefin har selv et screenshot af en opsætning. Det kan du se her:
>
> https://www.telefin.dk/help/286/286.html

Min adapter blinker desværre stadigvæk rødt. Jeg kan simpelthen ikke få det
til at virke. Jeg har postet problemet til supporten hos Telefin, men deres
svar/forsøg har ikke hjulpet. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op?
Måske er der en ekspert derude i cyberspace der kan
fortælle mig hvorfor min adapter ikke gider virke?

Fra : s.

Dato : 06-03-05 19:13

Hej.

Kan du ikke poste et par screendumps af din opsætning ?

Har du prøvet at resette den - altså den 'hårde reset', som sætter den
tilbage til fabriksindstillingerne ?

Umiddelbart lyder det som om, at fejlen er i din Grandstream snarere end
hos Telefin. Når jeg har problemer, skyldes det som regel min router,
der er noget hø.

Fra : Joe

Dato : 06-03-05 23:05

> [...]
>
> Umiddelbart lyder det som om, at fejlen er i din Grandstream snarere end
> hos Telefin. Når jeg har problemer, skyldes det som regel min router,

Ja...det viste sig at være noget så simpelt som at taste det korrekte
brugernavn og password ind i opsætningen....jeg troede ellers at det var
MAC-adressen der skulle stå under user ID!??! Sådan var det nemlig da jeg
fik adapteren fra Telefin.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-03-05 21:57

> [...]
> på om der er nogen derude der kunne poste en vejledning i hvordan
> adapteren skal sættes op...?? Det ville være alletiders med et par

d. 15/2 modtog jeg denne mail fra dem:

Hej xxxxxx

Pga. system-problemer hos Telefin kan det være nødvendigt at genstarte sin
telefonadapter.

Har du selv konfigureret din adapter/telefon/software skal du skifte server
til voip2.telefin.dk i stedet for voip1.telefin.dk

Vi henviser i øvrigt til vores driftstatus på
https://www.telefin.dk/main/drift.asp

Vi beklager fejlen.

Med venlig hilsen
Kundeservice
Telefin ApS

Det har jeg dog ikke gjort, for mit virker upåklageligt.

vh
jeppe

Fra : Joe

Dato : 06-03-05 19:21

fik det endelig til at virke

Fra : stone

Dato : 07-03-05 10:21

Hej,
Hvordan kommer du overhovedet i forbindelse med adapteren?
Jeg har prøvet med min browser og en 12-cifret adresse, som jeg har lyttet
mig frem til i røret.
Adapteren sidder bag en router sammen med mine andre pc'ere forbundet til
WAN porten på adapteren.
Nogen mener at jeg har et rutningsproblem

mvh.

Fra : Søren Blom

Dato : 07-03-05 14:15

"stone" <smedev@hotXXXmail.com> skrev
> [...]
> WAN porten på adapteren.
> Nogen mener at jeg har et rutningsproblem

Du kan gå ind i din routers opsætning, typiske adresse til routeren er
192.168.1.1, i routeren kan du så se hvilket IP adresse din Telefon adapter
har fået, den taster du så bare i browseren, så kommer du frem til
adapteren.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Joe

Dato : 07-03-05 15:42

> Hvordan kommer du overhovedet i forbindelse med adapteren?
> Jeg har prøvet med min browser og en 12-cifret adresse, som jeg har lyttet
> mig frem til i røret.

Løsning 1:

Før kabel fra netkort i PC til LAN-port i adapter. Før kabel fra WAN-port i
adapter
til internet-modem.

I dette tilfælde skal du taste 192.168.2.1 i browseren for at komme ind i
opsætningen og
hvis der ikke er lukket for WAN-adgang i din adapters opsætning, kan du også
alternativt taste
10.0.0.x i din browser hvor sidstnævnte er adressen på din standard gateway
(router). Tallet x i adressen på
din gateway kan du finde ved at gå ind i kontrolpanel - netværksforbindelser
og venstredobbeltklikke
på LAN-forbindelse og kigge under fanebladet "understøttelse".

Løsning 2:

Hvis dit modem er koblet til en switch som fordeler dit internet-signal til
PC og adapter samt evt.
andet udstyr, har du kun WAN-adgang til din adapter. I dette tilfælde går
der altså et kabel fra
en switch til WAN-indgangen på din adapter. Det vil sige, at der først skal
åbnes for
WAN-adgang (kontakt Telefin) i din adapter og dernæst skal du så taste
adressen 10.0.0.x på
din default gateway i din browser.

Fra : Joe

Dato : 07-03-05 15:45

og dernæst skal du så taste
> adressen 10.0.0.x på
> din default gateway i din browser.

Rettelse:

I dette tilfælde hedder adressen også 10.0.0.x, men det er IKKE adressen på
din
default gateway. Du bliver nødt til at forsøge dig frem. Først med 10.0.0.1
og dernæst
med 10.0.0.2, 10.0.0.3 og så fremdeles...