Kørekort????
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-03-05 13:42

hej

Hvis man skal have speedbåds kørekort, kan man så slippe for at skulle ud
at
sejle hvis man har bestået den praktiske prøve til dueligheds?

er der noget at spare!!!
eller SKAL man det hele igennem...

For ikke at få en masse forklaringer om alt muligt andet, kan jeg fortælle
at jeg agter at tage den praktiske del af duelighedsprøven også, men er
netop blevet ejer af en båd der kræver kørekort... man kan jo erhverve et
kørekort på en weekend, men tror ikke jeg kan tage duelighedens praktiske
del på en weekend

Jeg tog den praktiske del af duelighedsbeviset sidste år, så vil da gerne
slippe for de ekstra omkostninger til sejlads ved et evt. kørekort...

JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-03-05 14:06

?? Hvis man duelighedbevis, så skal man vel (da) ikke have speedbådskort ??

Hvis man mangler den teoretiske del af duelighedsprøven, så det er altså
"piece of cake"....

Bjarke

Fra : Carsten Holck

Dato : 05-03-05 14:15

Bjarke Christensen skrev:
> ?? Hvis man duelighedbevis, så skal man vel (da) ikke have speedbådskort ??
>
> Hvis man mangler den teoretiske del af duelighedsprøven, så det er altså
> "piece of cake"....

Hvis du har duelighedsbevis er det OK,

(Speedbådsfører-bekendtgørelsen):
§ 2. .....

Stk. 2. Personer, der som minimum har bestået duelighedsprøve i
sejlads for fritidssejlere, anses for at opfylde kravet i stk. 1, nr. 2.

Hvorimod:
Personer, der alene har bestået praktikprøven til "Duelighedsprøve i
sejlads for fritidssejlere" anses ikke for at have bestået "Prøven for
førere af visse motordrevne fritidsfartøjer".

Så det er hele duelighedsprøven eller Speedbådskørekort.

/carsten

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-03-05 15:09

k" <cholck@malling.com.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> førere af visse motordrevne fritidsfartøjer".
>
> Så det er hele duelighedsprøven eller Speedbådskørekort.

Det forstår sig Carsten, har du alene bestået den praktiske prøve, mangler
du den teoretiske del af kørekortet...

Nå, jeg må vist have fat i søfartsstyrelsen

Tak for alle svar

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-03-05 15:05

Jamen jeg ved da godt at man ikke skal have kørekort hvis man har
duelighedsbevis...

Det jeg spørger om er om den PRAKTISKE del af duelighedsbeviset giver
noget
merit
i forhold til et speedbådskørekort....

Da jeg som jeg skriver netop har den praktiske del af duelighedsbeviset
bestået....

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-03-05 15:21

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev
> Den har indtil videre sparet mig for at få 426 spam-mails.
> Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Din "signatur" eller reklame er i strid med netiketten. Hvis du vil
bibeholde din reklame for spamfigther, så skal du have en korrekt
signaturadskiller, og det har du ikke. Derfor er din reklame mere eller
mindre spam og således i strid med gældende netikette.

Bemærk iøvrigt, at det er netiketten uvedkommende, hvis din spamfigther
software ikke tillader dig at lave om på signaturen.

Læs mere om brugen af signaturer og signaturadskillere her:
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#signatur

FUT news:dk.admin.netikette (betyder at svar havner der)

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 06-03-05 02:54

"Jan Rasmussen" <jr@ÿ??ÿvejen-net.dk> den 5. marts 2005 kl. 13:42 +0100
skrev:
>Hvis man skal have speedbåds kørekort, kan man så slippe for at skulle ud
>at
>sejle hvis man har bestået den praktiske prøve til dueligheds?

Jeg ved det ikke - men vil stærkt anbefale dig at tage kørekortet. Du
lærer bl.a. korrekt hurtigstop og hvordan båden opfører sig ved høje
hastigheder.

Hilsen Sverre.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-03-05 18:49

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse >
> Jeg ved det ikke - men vil stærkt anbefale dig at tage kørekortet. Du
> lærer bl.a. korrekt hurtigstop og hvordan båden opfører sig ved høje
> hastigheder.
>
> Hilsen Sverre.

Ja... lad os få taget nogle kurser og komme af med nogle penge

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk